«Мій щоденничок успіху» – це нова інтерпритація портфоліо учня. Чудово підійде для роботи на годинах спілкування для учнів 1-5 класів. Значно полегшить роботу класного керівника при підготовці до класних годин.
Я - ____________________________________
Знайомтеся – це я!
(прізвище, ім’я)
Дата народження________________________
Мої батьки
Мама _________________________________
(ім’я, по батькові)
Тато __________________________________
(ім’я, по батькові)
Мо я адреса____________________________
(вулиця, № будинку)
Мій вчитель ___________________________
(ім’я, по батькові) Мій клас – моя сім’я
7 ПРАВИЛ ПОВОДЖЕННЯ В КЛАСІ
1.Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого – небудь.
2. Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним. 3. Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати, ховати, псувати або викидати їх.
4. Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь – якого питання і бути осміяним.
5. З повагою ставитись до старших. Поважати їхню думку, вміти їх вислухати і зрозуміти.
6. Бути особистістю, яка відповідає за свої слова і вчинки. Не обманювати, завжди говорити правду.
7. Не говорити позаочі про людину.
Наш девіз – золоте правило моральності:
Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе!
Правила школяра
Не бийся, домовляйся словами.
Не ображайся без причини. Сам ні до кого не чіпляйся.
Кличуть гратися – йди, не кличуть – сам просись, це не соромно.
Не дражни, не канюч, не випрошуй нічого.
Через оцінку не плач.
Не запізнюйся на уроки.
Бережи шкільне майно.
Підтримуй чистоту і порядок у школі.
Уважно слухай учителя.
Якщо знаєш відповідь на запитання, підніми руку.
Не викрикуй і не вставай з місця.
Відповідай чітко, виразно і досить голосно.
Якщо тобі щось незрозуміло, підніми руку і запитай.
Будь прикладом для молодших, поважай старших.
10 НЕ МОЖНА
(за В. О. Сухомлинським)
1. Не можна ледарювати, коли інші працюють.
2. Не можна глузувати зі старості й старих людей.
3. Не можна сперечатися з дорослими.
4. Не можна проявляти невдоволення тим, що в тебе немає того, що є в інших дітей.
5. Не можна допускати того, щоб батьки давали тобі те, чого не беруть собі.
6. Не можна робити те, за що осуджують старші.
7. Не можна залишати стару людину на самоті.
8. Не можна збиратися в дорогу, не запитавши дозволу й поради старших.
9. Не можна сідати за стіл, не запросивши старшої людини.
10.Не можна сидіти, коли поруч стоїть доросла, особливо літня людина. Не чекай, коли з тобою привітається дорослий. Ти повинен вітатися й прощатися першим.
Сказав – зроби.
Не впевнений – не обіцяй.
Помилився – визнай.
Забув - попроси вибачення.
Не видавай чужу таємницю.
Пробачай помилки іншим.
Будь щедрим.
Ніколи нікому не заздри.
Не будь байдужий до чужої біди.
Головні правила ввічливості
Завжди і з усіма вітайся.
Завжди, всім і за все дякуй!
1. Коли вчитель входить у клас, учні встають, вітаються з учителем. Подібним образом учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять (крім часу роботи на комп'ютері).
2. Кожен учитель визначає правила поведінки учнів на своїх заняттях; вони не повинні пригнічувати гідність учня.
3. Під час, уроку не можна шуміти, відволікатися самому й відволікати інших товаришів від занять сторонніми розмовами, іграми й іншими, що не ставляться до уроку справам! тому що цим порушуються права інших на одержання необхідних знань.
4. На уроці учні мають право користуватися шкільним інвентарем, що вони повертають учителеві після заняття. Ставитися до нього треба дбайливо та охайно.
5. Якщо учень хоче поставити запитання вчителеві або відповістити на запитання вчителя, він піднімає руку.
6. Учень вправі відстоювати свій погляд і свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань у коректній формі.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, ПІД
ЧАС ПЕРЕРВ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ
1. Під час перерв учень зобов'язаний: навести чистоту й порядок на своєму робочому місці; вийти із класу, якщо попросить учитель; виконувати вимоги учителя.
2.Під час перерв учні можуть вільно рухатися по школі, крім тих місць, де їм заборонене перебування з метою безпеки (горище, підвал, кухня, фізична й хімічна лабораторії). 3.Під час перерв учням забороняється штовхати один одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу. 4.Під час перерв учням забороняється виходити зі школи без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
5.Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.
6.Під час перерв учні не повинні бігати по сходах, поблизу віконних прорізів та в інших місцях, не пристосованих для ігор.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ
1. Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.
2. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.
3. Розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.
4. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
5. Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі. 6. Учень зобов’язаний після прийому їжі забрати зі столу посуд.
1. Чергові призначаються відповідно до графіка чергування по класу.
2. Чергові допомагають вчителю підготувати клас для наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
3. Під час перерви черговий учень (учні) провітрюють клас, допомагають вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздають зошити на прохання вчителя.
4. Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня (протирають пил з меблів, поливають квіти тощо).
ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Виконуй домашнє завдання в один і той же час.
2. Приготуй все необхідне для завдань: зошити, підручники, олівці, лінійку. Правильно розташуй їх на робочому столі.
3. Починай робити уроки з найбільш важкого для тебе предмету.
4. Зосередься, не відволікайся. Ти повинен встигнути зробити уроки вчасно.
5. Виконуй завдання чітко, акуратно.
6. Приготуй завдання по одному предмету. Книгу, зошити і все необхідне по цьому предмету відразу склади в портфель. Зроби перерву на декілька
7. Виконуй всі завдання, ще раз перевір у щоденнику, чи все ти взяв на завтра, чи по всіх предметах.
ЯК БЕРЕГТИ КНИГУ
1. Не можна брати книгу брудними руками. Коли сідаєте читати, погляньте на свої руки, чи чисті вони? Подивіться на стіл - чистий він, сухий?
2. Дехто перед тим, як перегорнути сторінку, обов'язково лизне палець. Робити так не слід, бо від цього псуються сторінки, забруднюються аркуші. Брати в руки книгу неприємно і небезпечно.
Отож, потрібно думати не лише про здоров'я книги, але й про своє власне.
3. Перегортати сторінки можна лише за верхній куточок. Якщо перегортати за нижній, то швидко зітруться цифри, які позначають номери сторінок.
4. Класти в книгу олівець чи ручку теж не треба. Від цього псується обкладинка. Краще користуватися закладкою.
5. Носити книги бажано в папці.
6. Дехто з вас читає книгу під час їди. Оце вже зовсім неприпустимо. Обов'язково залишити пляму, зіпсуєте книгу.
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ, БУДЬ ЛАСКА:
1. Сидіти потрібно лише прямо, не горбитися, бо виростите сутулими. Це негарно і погано для здоров'я. Лежачи теж не читайте, бо від цього псується зір.
2. Книга повинна бути добре освітленою. Потрібно, щоб світло падало зверху або з лівої сторони. При слабкому освітленні ваші очі швидко втомлюються. Не забувайте, що їм потрібно давати перепочити.
3. Дуже важливо тримати книгу на відстані не менше 30см від очей. Варто відміряти лінійкою 30см і запам'ятати цю відстань. Якщо ви будете стежити за цим, згодом це стане звичкою.
Дотримуючись цих простих правил, ви значно продовжите життя вашому найкращому
другові – книзі!
ПАМ’ЯТКА З МАТЕМАТИКИ: ПИШИ ПРАВИЛЬНО!
1. Запис дати і виду роботи(наприклад: задача, приклади і
т.д.) розміщуй посередині робочого рядка.
2. Між класною і домашньою роботами пропускай 4 клітинки, а в 5-й починай писати.
3. Починай писати на другій повній клітинці зверху та від поля чи згину зошита.
4. Цифри пиши висотою в одну клітинку (за правилом).
5. Літери пиши каліграфічно. Малі літери пиши в 1-2 класах висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки.
6. Великі літери пиши заввишки в півтори клітинки.
7. Кожну цифру, знак і літеру записуй в окремій клітинці. 8. Математичні вирази пиши в рядку або в стовпчик. Між стовпчиками прикладів, рівнянь пропускай 4 клітинки, в 5-й пиши.
9. Не виходь за межі рядка.
10. Виправлення роби ручкою, один раз закресливши.
11. Щоб виправити помилку, закресли неправильно написану літеру чи цифру навскіс (зправа на ліво / ) і зверху напиши потрібну.
12. Виконуй роботу над помилками.
ПІСЛЯ ЧИСЕЛ НАЙМЕНУВАННЯ ПИШИ СКОРОЧЕНО.
- Без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 6 г, 7 кг, 9 ц, 4 т; 12 сек, 13 хв, 14 год;
- Крапку став після скороченого найменування грошової одиниці: 25 грн., 30 к.
- Назви предметів біля цифри записуй скорочено, за правилами скорочень: 40 в, (відер), 10 ябл. (яблук)(до останньої приголосної букви)
- У відповіді до задачі назви предметів пиши повністю (крім загальноприйнятих скорочень) Наприклад : Відповідь: 5 слив. Відповідь: 7 дм Одиниці швидкості: 6 м /сек
Одиниці площі: 45 см, 34 м .
ПАМ’ЯТКА ЗУКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ПИШИ ПРАВИЛЬНО!
1. Пропускаю 1 рядок після класної чи домашньої роботи, (якщо зошит в широку лінію 2 рядочки).
2. Дату пишу словами (1-2 класі цифрою).
3. Починаю роботу з першого рядка.
4. Пишу так, щоб виділявся абзац.
5. Нове речення починаю писати з великої букви.
6. В кінці речення ставлю крапку, або інший розділовий знак.
7. Слідкую за нахилом букв і їхньою висотою (4 мм).
8. Правильно переношу слова.
9. Регулярно виконую роботу над помилками.
10. Закреслюю тільки ручкою: /.
11. Слідкую за інтервалами між словами.
12. Дописую рядок до кінця.
13. Не починаю новий вид роботи на 2-х, 3-х останніх рядках сторінки.
14. Пишу каліграфічно, охайно, грамотно.
ЧОТИРИ ЗАВДАННЯ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РОЗВ'ЯЗАНІ ПІД ЧАС ЧИТАННЯ:
1. Перше завдання при читанні - це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
2. Друге завдання - продумати прочитане.
3. Третє - зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки.
4. І, нарешті, четверте завдання - це усвідомити, чого нового навчила книжка.
Будь спостережливим та уважним, слідкуй за змінами в живій і неживій природі, за працею людей та за всім навколо, адже в природі не буває нічого зайвого. Це допоможе тобі зростати небайдужим!
Порада перша і найтяжча
Ніколи не намагайся отримати все і відразу. Пам'ятай, що успіх - це насамперед праця. Не вір красивим фільмам, у яких показано: щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим. Навіть Попелюшку винагородили за її працю і терпеливість.
Порада друга - про любов
Обов’язково зміни своє ставлення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?
Порада третя - особлива
Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.
Порада четверта - про найдорожче.
Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами. Пам'ятай, що кожна людина може любити інших лише тоді, коли любить себе. Але не будь егоїстом. Ти не один на світі.
Порада п'ята - пріоритетна
Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш. Порада шоста - навчайся!
Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна, чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.
Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!)
Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад?
Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.
«Праця породжує мудрість і чистоту» (Г. Торо).
«Життя без праці – злодійство, праці без мистецтва – варварство» (Д. Рескін).
«Люди, яким завжди ніколи, в основному, нічого не роблять» (Г. Ліхтенберг).
«Робота позбавляє нас трьох великих лих: нудьги, розпусти, бідності» (Ф. Вольтер)
«Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність» (Й. Фіхте)
«Задоволення має бути нагородою за працю»
(К. Гельвецій).
«Той, хто любить працю, не відчуває потреби у розвагах»(Ж. Лабрюйєр).
«Геній – це 2% таланту і 98 % праці» (Едісон).
«Краса врятує світ» (Ф. Достоєвський).
«Я мрію про мистецтво, повне рівноваги, спокою, ясності… « ( А. Матісс).
ФОТОЗГАДКА ФОТОЗГАДКА
На ці сторінки ти можеш клеїти фото з На ці сторінки ти можеш клеїти фото з найбільшпам’ятних моментів зі шкільного життя найбільшпам’ятних моментів зі шкільного життя
місце для фото місце для фото
МІСЦЕ ДЛЯ НОТАТОК |
МІСЦЕ ДЛЯ НОТАТОК |