«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 311
Харківської міської ради»
Міжнародне заняття доброти
«Подорож з котиком й песиком»
підготувала
Людмила МЕЛЬНИК
вихователь групи № 4 «Веселка»
Харків 2024
Міжнародне заняття доброти «Подорож з котиком й песиком»
Мета:
Ознайомити дітей з історією домашніх тварин, збагатити знання дітей про собак та котів, їх користь; формувати уявлення про правила догляду за тваринами, навички спостережень за ними; закріпити правила поводження з безпритульними тваринами; збагатити словник дітей термінами: притулок, волонтер; закріпити розуміння дбайливого ставлення до тварин;
Розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, пам’ять, мислення, вміння аналізувати, робити висновки, вміння давати відповіді повними реченнями;
Виховувати гуманне ставлення до тварин, відповідальність за їх життя, сприяти налагодженню доброзичливості, сердечності, взаєморозуміння й взаємоповаги.
Матеріали: презентація, потяг, аудіозапис потяга, лялька котик, лялька пес, загадки про песика/котика, лялька сова, дзвіночок, лялька Ветеринар.
Вранці прокидаємось,
Сонечку всміхаємось,
Усіх близьких поцілуймо,
На прогулянку крокуймо!
Тож давайте привітаймось,
Другу ручкою махнемо,
На заняття вирушаймо,
Буде гарний день у нас,
Завжди буде все гаразд.
( лялька сова)
- Як ви підросли малята, вже такі великі! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати, ви хочете?
- Послухайте уважно, на чому ми відправимося в подорож.
(аудіозапис звука потяга)
- Так, ви розумнички, погляньте ми вирушимо в путь на потягу. Погляньте скільки у нас вагончиків?
(відповіді дітей)
- Ось стільки зупинок ми й зробимо! Але подорожувати ми будемо не самі, а візьмемо з собою товаришів. Яких саме ви дізнаєтеся відгадавши загадки.
Що за звір у нас живе,
В будці кісточку гризе?
Хто чужий зайде у двір
Він сердито скаже: гр-р-р
(відповіді дітей)
Гострі кігті, тонкий слух
Хто на мишок має нюх?
(відповіді дітей)
- Так, це песик та котик. Погляньте ось вони.
(ляльки песик й котик поруч з вихователем, дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
Сядьте рівненько
Вушка – прислухайтесь,
Очі – придивляйтесь,
Носики – глибше дихайте,
Ротик – посміхнись!
- Потяг зупиняється! Зупинка перша «Історична»
(презентація 2, 3 слайд)
- У наших котиків грізні родичі: тигри, леви, леопарди, пантери. В деяких країнах вважають, що зустріч з чорною кішкою – до нещастя, а в інших країнах навпаки – до вдачі. Користь від киці – це те, що вона ловить мишей. Також можна по котиках спостерігати за змінами в погоді: на морози – вони згортаються в клубочки й закривають ніс лапою.
- Собачки, вони не тільки вірні друзі але й помічники. Предок тварин – вовк. Раніше вовки жили поруч з людиною, біля хат були залишки їжі й їм було чим харчуватися. Мисливці приносили вовченят й ростили їх. Саме так з’явилися домашні собаки. Вони теж допомагають людям: пасти худобу, перевозити вантажі, полювати.
- Що ви запам’ятали чи дізналися нового на цій станції?
(відповіді дітей)
- Які ви молодці!
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
- Потяг зупиняється! Зупинка друга «Описова»
(слайд 4)
- Кішка гарно бачить і вдень і вночі. Очі широко відкриваються – ввечері й вночі, а вдень при сонячному сяйні – очі прищурені. Ходить киця тихесенько – бо в неї м’які подушечки. Якщо киця ловить мишку чи залазить на дерево, їй допомагають кігті. Хвіст тваринці допомагає зберігати рівновагу й приземлятися на лапи в стрибку або при падінні з висоти.
(слайд 5.6)
- У песиків гарний зір, прекрасний слух і чудовий ніс, який вловлює навіть найтонші запахи. Відбиток носа й собаки неповторний. В кожного пса – свій, як у людини відбиток пальця. Розрізняють такі породи собак:
- Хто знає як називається ті, хто тренують собак?
(відповіді дітей)
- Це кінологи, а наука про собак – кінологія. Що нового ви дізналися на цій зупинці?
(дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
- Потяг зупиняється! Зупинка третя «Відпочивайко»
(фізхвилинка під музику)
Хлопчики-дівчатка 1, 2, 3
Робимо зарядку – я і ти!
(руки до себе і від себе)
Кіт збирався до роботи
(потягування)
Та завадили турботи
(руки всторони, голова по черзі на плечі)
Треба висушить хвоста
( рукою позаду показуємо ніби хвіст)
Накрутити вуса
Почесати живота
І помити носик
(рухи відповідно слів)
Цілий день такі турботи
(загинаємо пальці)
Що не встигнеш до роботи
(розводимо руками)
(дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
- Потяг зупиняється! Зупинка четверта «Доглядайка»
(слайд 7)
- Наше з вами тут завдання пригадати, чим всі господарі користуються коли доглядають за улюбленцями?
- Навіщо лежак? Ошийник? Намордник? Миски? Чому мисок 2?
- Навіщо гребінці? Шампуні?
- А як доглядати за цими речами?
(відповіді дітей)
- Ой, які ви розумнички! А зараз пропоную пограти в гру «Так чи ні»
- Коли я показую те, що можна їсти котикам/песикам то говоримо – так, коли їм їсти не можна це, говоримо- ні.
(запитання супроводжуються слайдами з презентації з 8 по 20)
- Сосиски мають багато спецій, тому вони шкідливі для тваринок.
- Молоко корисне тваринкам, але тільки коли вони маленькі. У дорослих тварин воно не засвоюється й потім у них болить животик.
- Кістки не всі можна давати собачкам. Наприклад з курочки не можна, бо вона може розгризти й поранитися гострими шматочками кістки. А ось спеціальні кісточки, які продають для них – вони полюбляють.
(слайд 21 й дзвенить дзвіночок)
- Увага! Дітки звертаю вашу увагу на цю картинку. Погляньте уважно й скажіть, коли не можна чіпати тварин?
(відповіді дітей)
- Так, дітки, ви розумнички. Не можна чіпати тваринок коли вони їдять, бо можуть подумати що ви хочете забрати їжу. Й не можна чіпати дитинчат, бо песик/ киця подумають, що ви хочете завдати їм шкоди. А ще, не можна годувати тварин зі столу. Їм ця їжа може завдати шкоди.
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
Потяг зупиняється! Зупинка п’ята «Лікувальна»
(слайд 22 )
- Дітки, куди й до кого ми ходимо з вами коли хворіємо? А до кого потрібно вести тваринок?
(дістаю ляльку-ветеринара)
- Так, погляньте, до нас завітав лікар-ветеринар, який признає ліки, прослуховує тварин, робить уколи.
- А чи можемо ми з вами давати самі пігулки тваринкам?
(відповіді дітей)
- А давайте пригадаємо дивлячись на картинки симптоми хвороби у тваринок. Що ви тут бачите?
(дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
- Поки потяг їде пропоную виконати пальчикову вправу, а про кого відгадайте загадку:
Для мишки немає звіра страшнішого, ніж…….(киця)
- Так, ось ми й спробуємо з вами виконати пальчикову гімнастику «Котик» вона важка, але я вірю в те, що ви з нею впораєтеся.
Середній та безіменний пальчики разом з великим – це носик, а вказівний та мізинчик – вуха.
- Пробуємо зробити лівою рукою, а тепер – правою. А тепер обома й пошевелимо вушками.
- Розумнички!
- (дзвенить дзвіночок)
- Потяг зупиняється! Зупинка шоста Притулок»
(слайд 23 – 25)
- Погляньте, які буди наші домашні улюбленці доглянуті, чисті, задоволені. А погляньте на цих тваринок. Як ви гадаєте, де їх дім?
(відповіді дітей)
- Дітки, в них немає дому, вони безхатьки. Живуть на вулиці, харчуються чим знайдуть. Як ви гадаєте їм подобається так жити? Чи можна без дозволу батьків годувати тваринок, які живуть на вулиці?
- Так ось, таких тварин шукають люди, яких називають волонтери. Вони їх забирають і відвозять у притулок. Там за тваринками доглядають, лікують їх, годують, люблять, дресирують. Але потрібно пам’ятати, що притулок – це лише тимчасове житло для тварин. Потім їм шукають господарів.
- (дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
- (аудіозапис звуку потяга)
- (дзвенить дзвінок)
- Потяг зупиняється! Зупинка сьома «Наші домашні улюбленці»
(слайди з 26-29)
- Пропоную тим діткам про кого слайд, щось розказати про своїх домашніх улюбленців.
(відповіді дітей)
- Розумнички!
(дзвенить дзвіночок)
- Увага! Приготуйтеся. Потяг вирушає!
(аудіозапис звуку потяга)
(дзвенить дзвінок)
- Потяг зупиняється! Зупинка восьма «Пригадайко»
- Розкажіть, про кого ми з вами сьогодні говорили? Що ви дізналися нового? А хто зробив поробки про котиків та песиків покажіть їх будь ласка.
- Зараз ми всі можемо побути волонтерами для тваринок. Триває Всеукраїнська акція «Happy Мяу для Мурчика» всі хто бажає можете принести в садочок корм, навіть маленька пачечка допоможе нагодувати тваринку, ліки для тваринок. Всі хто долучиться до акції отримають подяку.
- Отже дітки, прийшов час прощатися. Давайте потремо носик як котики, повиляємо хвостиком, як песики й просто посміхнемося один одному. І пам’ятайте, що з тваринками не тільки гратися потрібно, а й доглядати за ними: вигулювати, вичесувати, годувати, мити їх посуд.
А ще пропоную вам поспостерігати за домашніми улюбленцями й потім сказати нам всім міф це чи ні:
- Отже, коли перевірите міф це чи ні чекаю ваших повідомлень.
- Дякую вам, обіймаю. До нових зустрічей!