Модифікована освітня програма
з читання
для учня х ООП (2 клас)
ІV рівень підтримки
Зміст навчання |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти для учениці з ООП
|
Види навчальної діяльності |
Змістова лінія «Взаємодіємо усно» |
||
Сприймання усної інформації.
|
з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, перепитує, доречно реагує на них; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою;
|
Прослуховування творів усної народної творчості (колискові, заклички, скоромовки)
Відгадування загадок, кросвордів, ребусів.
Вивчення скоромовок, мирилок, лічилок напам'ять.
|
Аналіз та інтерпретація (розкриття змісту) почутого.
|
відповідає на запитання за змістом прослуханого короткими відповідями і ставить деякі запитання до усного повідомлення; відтворює основний зміст усного повідомлення; вибирає інформацію з почутого і пояснює, чому вона зацікавила, обговорює її з іншими особами;
|
Гра «Впізнай казкового героя»
Слухання художнього твору, Аналіз твору (дає короткі відповіді за змістом твору користуючись малюнками до твору)
Дидактична «Який казковий герой загубився» |
Оцінювання усної інформації.
|
висловлює своє ставлення до почутого: до подій, персонажів тексту; виявляє власні емоції; розповідає про власні почуття, які викликав прослуханий текст; вчиться пояснювати , чому щось подобається, а щось ні;
|
Читання вдумливо тексту Гра «Які слова заховались?» Робота за малюнками до тексту. Гра «До якої частини тексту відповідає малюнок?» |
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування
|
бере посильну участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, використовує доречно силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи; вступає в діалог, підтримує діалог на добре відому тему та на теми, які викликають зацікавлення; користується формулами мовленнєвого етикету (ввічливими словами); дотримується правил спілкування; використовує відповідно до ситуації спілкування несловесні засоби (жести, міміка тощо); регулює дихання, силу голосу і темп мовлення у процесі спілкування;
|
Гра «Створюємо різні емоції» Створення коротеньких діалогів з допомогою асистента або вчителя.
Вікторина «Які я знаю ввічливі слова»
Вивчення чистомовок та скоромовок на покращення дикції та вимови учня.
Складання розповідь про улюблену тваринку ( з допомогою дорослих) |
Створення усних монологічних висловлень
|
усно переказує текст з опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, план, опорні слова, словосполучення); створює власне коротке висловлення за ілюстраціями; вчиться розповідає про свої спостереження, враження, події з власного життя; впевнено висловлює свої думки |
Переказ короткого прослуханого або прочитаного твору, користуючись схемами або опорними словами.
Складання короткої розповіді «Мої члени родини», «Де я живу» Виконання інтерактивних вправ на ресурсах LearningApps.org Wordwall.net.
|
Змістова лінія «Взаємодіємо усно»
|
||
Формування і розвиток навички читання.
|
Вчиться читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти; виявляє початкові уміння читати мовчки; пояснює значення зрозумілих слів, ужитих у прямому та переносному значеннях; знаходить у тексті незнайомі слова правильно інтонує прості речення будь-якого виду; користується найпростішими прийомами регулювання темпу читання, сили голосу, дихання залежно від змісту тексту (самостійно та за завданням учителя);
|
Читання тексту вголос та мовчки.
Пояснення значення незрозумілих або важкознайомих слів з допомогою вчителя або асистента вчителя. Читання «гірки» слів.
Робота за читацькою розминкою в зошиті.
|
Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів.
|
Читає з контролем вчителя чи асистента, практично розрізняє з опорою на найпростіші жанрові особливості тексти малих фольклорних форм, що опрацьовувалися під час навчання, а також літературних жанрів (казка, вірш, оповідання, уривки з повістей-казок), вчитьсчя правильно їх називає, визначає емоційний настрій;
|
Гра «Поділи слова на склади ».
Дитині поділяє слова на склади, вчиться правильно визначати кількість складів у слові, ставити правильно наголо.
Гра «Впіймай слово» . .
|
Аналіз та інтерпретація змісту текстів.
|
виявляє розуміння фактичного змісту тексту (з допомого вчителя); пояснює, які, де, коли відбулися події; визначає, правильно називає персонажів художнього твору, вчиться виділяє серед них головного; встановлює зв’язки між подіями, дійовими особами на основі картинок; ставить запитання за фактичним змістом прочитаного з метою уточнення свого розуміння; вчиться передаватипередає зміст (детально або вибірково) твору чи окремих епізодів з допомогою асистента, а також з урахуванням структурних елементів тексту: зачину, основної частини, кінцівки; пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює щодо них найпростіші оцінні судження; обґрунтовує свої висновки (з допомогою вчителя);
|
Практична вправа «Який персонаж загубився?»
Робота за картками до твору. Робота за текстом. Знаходження відповідного тексту в реченні.
Гра «Знайди позитивного героя твору і негативного»
Створення малюнку до твору.
|
Формування рефлексивного досвіду за змістом прочитаного.
|
розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного, (що саме сподобалося / не сподобалося, що було цікаво / нецікаво, що нового дізнався / дізналась), підтверджує свої думки фактами з тексту; передає власне ставлення до подій, вчинків персонажів через ілюстрування, рольові ігри, вчиться імпровізує з репліками, відтворюючи діалоги з казок, віршів, оповідань; бере участь у колективному обговоренні прочитаного: зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок.
|
Читацька розминка. Вивчення скоромовок.
Продовження речення «Мені в цьому творі сподобалося, несподобалося…..»
Відтворення частини казки, користуючись малюнками. Участь у обговоренні твору. |
Робота з різними джерелами і видами інформації.
|
Вчиться розрізняти знає і називає найважливіші інформаційні ресурси: бібліотека, Інтернет, телебачення, дитячі газети, журнали, книжки, довідкові видання; Вчиться застосовувати одержану інформацію в навчальній діяльності та практичному досвіді; перетворює вербальну інформацію із суцільного тексту у візуальну ( найпростіший малюнок,);
|
Відвідати бібліотеку. Попрацювати у бібліотеці з книжками, журналами, дитячими газетами…
Створити малюнки про свої враження. |
Робота з дитячою книжкою.
|
розпочинає ознайомлення з новою дитячою книжкою з розглядання її структурних елементів: обкладинки, титульного аркуша, ілюстрацій, змісту (переліку)творів, правильно їх називає; передбачає орієнтовний зміст твору, дитячої книжки за вказаними елементами; добирає для читання дитячі книжки на відповідну тему: казки про тварин, пригоди, фантастика та ін.; перечитує книжки, окремі їх епізоди для кращого розуміння змісту та вдосконалення навички читання;
|
Вчитися працювати за малюнками, аналізувати їх, передбачати події.
Вдосконалювати навички читання Гра «Я почну, а ти продовжи»
Створення тематичної павутинки. |