Очікувані результати навчання
|
Пропонований зміст навчальної програми
|
Види навчальної діяльності
|
Концепт 1. «Комп’ютер у суспільстві»
|
1.1. Інформація та пристрої
|
-
розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади;
-
називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення;
-
візуально розрізняє вигляд операційної системи;
-
розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища.
|
Інформація, дані, повідомлення. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Складові комп’ютерів та їхнє призначення. Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером.
Операційна система та її інтерфейс.
Програми
для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних).
|
-
виділяє особливості даних різних типів та порівнює їх;
-
групує цифрові пристрої за їх функціями і призначенням;
-
малює та розфарбовує складові персонального (або навчального) комп’ютера;
-
складає історію про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером («що станеться, якщо…»);
|
1.2. Мережеві технології та інтернет
|
-
наводить приклади застосування локальних мереж;
-
наводить приклади онлайн-сервісів;
-
називає види комп’ютерної мережі;
-
використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання;
-
зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях;
-
обирає ключові слова і методи пошуку в Інтернеті
|
Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок.
Безпечне користування
інтернетом.
Пошук інформації в інтернеті. Завантаження даних з інтернету. Авторське право.
Використання мережі інтернет для навчання.
|
-
малює схему локальної мережі;
-
здійснює пошук заданої інформації в мережі Інтернет;
-
завантажує та зберігає дані з Інтернету;
-
використовує онлайн-перекладачі текстів;
-
створює короткі повідомлення іноземною мовою, використовує голосове введення тексту для перекладу слів і висловів на іноземну мову;
-
виділяє у друкованому та електронному тексті ключові слова для пошуку.
|
Концепт 2. «Комп’ютер як інструмент»
|
-
демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних;
-
використовує дані текстових, графічних та числових типів для створення інформаційних продуктів;
-
створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку;
-
обирає і застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів
-
створює мультимедійні презентації; намагається дотримуватися критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;
|
Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Введення, редагування та форматування символів і абзаців. Однорівневі списки. Сторінки документа та їх
форматування.
Поняття про інфографіку. Програмне забезпечення для перегляду графічних зображень. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті. Растровий графічний редактор та його інструменти. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Карти знань.
Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Типи слайдів.
|
-
виконує тренувальні вправи в програмі клавіатурного тренажера для покращення навичок роботи з клавіатурою;
-
переглядає віртуальні екскурсії з використанням цифрових пристроїв і доповненої реальності;
-
створює карту знань про складові комп’ютера;
-
створює колаж, фотоальбом із графічних зображень;
-
створює логотип команди;
-
використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання;
-
створює карту знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій;
-
створює презентації.
|
Концепт 3. «Комп’ютер як напрямок науки»
|
3.1. Об’єкти та моделі
|
-
визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних;
-
обирає і подає набори даних для перевірки тверджень;
-
обирає істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;
-
обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення;
-
пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то…», «що треба зробити, щоб…».
|
Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами.
Зміна властивостей об’єктів.
Постановка проблеми, закономірності. Операції над об’єктами та групами об’єктів в операційній системі, графічному редакторі, текстовому документі, на слайді презентації.
|
-
відповідно до проблеми виділяє істотні та неістотні властивості об’єктів, будує відповідну графічну модель;
-
добудовує графічне зображення за визначеною закономірністю даних;
-
усно робить опис інфографіки;
-
створює кросворди, запитання у тестовій формі на основі вивчених понять;
|