Модифікована програма з інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут" 5 клас

Про матеріал
Документ містить зразок нарисання ІПР для дитини з особливими освітніми потребами з предмету «Здоровʼя, безпека та добробут» для 5 класу
Перегляд файлу

Здоров’я, безпека та добробут

5 клас (ІПР)

(35 годин, 1 год. на тиждень)

Цілі навчання

Зміст

навчального матеріалу

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань, які учень засвоїв за рік/півріччя

Короткострокові:

за допомогою вчителя показує складові здоров’я;

записує номери рятувальних служб;

розмальовує дорожні знаки.

знає правила поведінки під час повітряної тривоги

 

Довгострокові:

знає правила пішохода;

знає (пояснює) значення кольорів світлофора;

розрізняє найпростіші дорожні знаки;

застосовує правила безпечної поведінки на дорозі.

 

Вступ. Базові поняття

Життя і здоров’я

Принципи безпечної життєдіяльності.

Рятувальні служби.

Ризики воєнного часу.

 

Розділ 1. Безпека на дорогах

Правила для пішоходів.

Безпека на зупинках громадського транспорту.

Засоби безпеки у транспорті.

Дорожні знаки.

Дорожня розмітка.

 

Розвиток полісенсорного сприйняття.

Формування процесів пізнавальної діяльності шляхом ознайомлення учня з новими поняттями.

Ігрові технології.

Розвиток оперативної пам’яті та процесів відтворення засвоєного матеріалу на основі запам’ятовування правил безпечної поведінки пішохода.

Корекція просторової орієнтації та просторових уявлень шляхом формування вмінь правильно переходити дорогу.

 

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за опорною схемою, малюнком показує складові здоров’я  (допускається 1-3 спроби);

за наочною опорою записує номери рятувальних служб;

за наочною опорою та допомогою вчителя розрізняє найпростіші дорожні знаки (допускається 1-3 спроби);

ознайомлений з правилами безпечної поведінки у громадському транспорті та на зупинці.

Учень/учениця:

має уявлення про здоров’я та способи його підтримання;

має уявлення про безпечну поведінку у побуті, на вулиці, дорозі, громадському транспорті; має уявлення про безпечну поведінку пішохода.

 

Короткострокові:

повторює прості рухи (ранкова гімнастика, зорова гімнастика);

Довгострокові:

розуміє та пояснює з допомогою вчителя значення рухової активності та природних факторів  (світла, повітря, води, продуктів харчування) для росту та розвитку організму

Розділ 2. Фізичне здоров’я та уміння вчитися

Рухова активність.

Корисний відпочинок.

Профілактика «шкільних хвороб».

Профілактика інфекційних захворювань.

 

 

 

Розвиток полісенсорного сприйняття.

Розвиток уваги, оперативної пам’яті та процесів відтворення засвоєного матеріалу на основі запам’ятовування рухів.

Арт-технології.

Стимулювання активності та самостійності учнів на уроці шляхом “ситуації успіху”.

Розвиток уміння пригадувати вивчений матеріал.

Виховання культури  поведінки на уроці,  позитивних та вольових  рис особистості.

 

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за опорною схемою, малюнком показує види фізичної  активності  (допускається 1-3 спроби).

Учень/учениця:

самостійно та з допомогою вчителя виконує рухові вправи, гімнастику для очей (допускається 1-4 спроби);

ознайомлений з технікою безпеки під час виконання фізичних вправ;

розуміє та пояснює з допомогою вчителя значення світла, повітря, води,продуктів харчування для росту та розвитку організму (допускається 1-4 спроби);

за допомогою вчителя виконує завдання на встановлення відповідності між терміном (словом) і його значенням.

Короткострокові:

за опорною схемою

показує людину, групу людей, друзів.

 

 

 

 

Довгострокові:

дотримання режиму дня;

розвиток уміння товаришувати, безпечно спілкуватись з друзями;

проявляє позитивні емоції

 

Розділ 3. Психічне і духовне здоров’я

Ми — особливі.

Культура емоцій.

Бути людиною

Розвиток емоційно-вольової сфери,уваги, пам’яті. 

Збагачення словникового запасу учнів шляхом формування пізнавального інтересу до навчання.

Формування потреби турбуватися про своїх  близьких, друзів. Використання арт-технологій.

Виховання дисциплінованості, відповідальності.

 

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за малюнками показує людину, групу людей, друзів (допускається 1-3 спроби);

ознайомлений з режимом дня;

з допомогою вчителя обирає малюнки, що стосуються режиму дня.

Учень/учениця:

має уявлення про значення режиму дня для здоров’я;

за опорною схемою записує  поняття, пояснює  їх значення (допускається 1-5 спроб);

розуміє значення термінів «особистість», “особливість”, “друг”, “дружба”, “почуття”, “співчуття”;

вміє висловити свої почуття без слів.

Короткострокові

ознайомлений зі складом сім’ї, правами і обов’язками членів родини; правами і обов’язками  здобувача освіти; за допомогою опорних схем, малюнків   розрізняє безпечні і небезпечні ігри.

Довгострокові

має уявлення про способи звернення по допомогу; знає права і обов’язки члена родини;

знає права і обов’язки учня;

показує  доброзичливе, толерантне ставлення до своїх  однокласників.

 

 

Розділ 4. Соціальне здоров’я

Суспільні норми.

Умови ефективного спілкування.

Як відстояти себе.

Спілкуємося з однолітками.

Спілкуємося з дорослими.

Формування узагальненості сприймання шляхом засвоєння нової інформації.

Розвиток стійкості уваги, можливості її розподілу та переключення.

Розвиток пам’яті,  мислення, мовлення на основі розуміння матеріалу та інструкцій.

Формування навичок запам’ятовування та відтворення інформації.

Розвиток уміння пригадувати вивчений матеріал.

Формування потреби цінувати людське життя та поважати права людини.

Виховання культури поведінки на уроці. Стимулювання активності в спілкуванні під час бесіди.

Розвиток емоційного сприймання.

Формування вміння орієнтуватися у ситуації.

Розвиток усвідомленості сприйняття образно-вербальної інформації.

Формування потреби цінувати людське життя та поважати права людини.

Виховання відповідальності та культури поведінки.

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за малюнками показує людину,  членів родини (допускається 1-3 спроби);

ознайомлений зі складом сім’ї, правами і обов’язками членів родини; правами і обов’язками  школяра.

Учень/учениця:

ознайомлений з правилами поведінки у суспільстві, манерами і способами спілкування з дорослими, однолітками, друзями;

за допомогою вчителя і  наочності   розподіляє  поняття “один” - “багато”; “я” - “сім’я”(допускається 1-4 спроби);

розуміє та пояснює з допомогою вчителя значення  слів “сім’я”, “мама”, “тато”, “я”, “друзі”,  “рідні”, “вчитель”, “школа”, “однокласники”   (допускається 1-4 спроби);

висловлює  доброзичливе, толерантне ставлення до своїх  однокласників.

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за допомогою опорних схем, малюнків   розрізняє безпечні і небезпечні ігри   (допускається 1-4 спроби);

ознайомлений з основними правилами безпеки в Інтернеті.

Учень/учениця:

має уявлення про небезпечність ігор, що можуть призвести до  побутового травмування;

за інструкцією добирає та показує особисті дії при зустрічі із злодієм (крадієм, шахраєм) з метою самозахисту;

має уявлення про способи звернення по допомогу;

має уявлення про негативні наслідки участі у злочинах.;

з допомогою опорних схем будує репліки-відповіді відмови брати участь у злочинах (допускається 1-5 спроб).

Короткострокові

за допомогою опорних схем, малюнків   розрізняє безпечні і небезпечні ігри

за малюнками показує вогонь,  сірники, горючі матеріали

Довгострокові:

визначає негативні наслідки користування  вогнем;

має уявлення щодо шляхів профілактики виникнення та розвитку пожежі;

має уявлення про способи звернення по допомогу

Розділ 5. Безпека в побуті та довкіллі

Профілактика пожеж.

Як діяти під час пожежі.

Безпека вдома.

Безпека надворі.

Стихійні лиха.

Відпочинок на природі.

 

 

Розвиток продуктивного мислення, усвідомленого сприйняття інформації.

Розвиток емоційного ставлення до почутого.

Виховання  відповідальності за свої дії і вчинки.

Формування вміння орієнтуватися у ситуації.

Розвиток усвідомленості сприйняття образно-вербальної інформації.

 

 

Виховання відповідальності та культури поведінки.

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за малюнками показує вогонь,  сірники, горючі матеріали (допускається 1-4 спроби);

Учень/учениця:

за допомогою вчителя визначає негативні наслідки користування  вогнем;

має уявлення щодо шляхів профілактики виникнення та розвитку пожежі;

ознайомлений з основними правилами пожежної безпеки.

Короткострокові

за опорною схемою, малюнком показує компоненти природи,  природні явища

Довгострокові

усвідомлює наслідки небезпечної поведінки на природі, біля водойм,

перебуванні на сонці.

Розділ 6. Раціональне використання ресурсів

Земля — наш спільний дім.

Культура споживання.

Розвиток активного мовлення та збагачення словникового запасу на матеріалі відомостей про взаємозв’язок людини і природи.

 

Розвиток вміння за допомогою вчителя визначати ситуації, що небезпечно впливають на екологічний стан довкілля і здоров“я людей.

Формування дбайливого ставлення до природи та людей.

Виховання дисциплінованості, відповідальності, культури поведінки.

Учень/учениця:

реагує на запитання вчителя;

за опорною схемою, малюнком показує компоненти природи,  природні явища  (допускається 1-3 спроби);

ознайомлений з причинами та наслідками різних природних екологічних криз.

Учень/учениця:

має уявлення про природні екологічні проблеми;

за запитаннями вчителя  пояснює  наслідки небезпечної поведінки на природі, біля водойм, перебуванні на сонці (допускається 1-5 спроб);

за допомогою вчителя аналізує діяльність людини  і замальовує схему про способи збереження природи (допускається 1-5 спроб.

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року.

           Учень/учениця:

-     має уявлення про здоров’я,  значення природних факторів для здоров’я;

-     знає про переваги рухової активності, розпорядку дня для здоров’я;

-     знає власні обов’язки та функції в сім’ї щодо збереження та зміцнення здоров’я;

-     знає правила здорового способу життя;

-     ознайомлений  з  правилами  поведінки під час пожежі,

-   ознайомлений з правилами безпечної поведінки пішохода на дорозі, біля водойм, у

громадському  транспорті, вдома;

-     показує відповідні життєві ситуації, терміни, поняття за опорною схемою;

-     частково застосовує набуті корисні звички, правила безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях та видах діяльності,

           -      здатний до взаємодії з дорослими з питань власної життєдіяльності (звернутися по допомогу, повідомити про проблеми  здоров’я, про власні потреби зрозумілими для інших та доступними для себе способами).