Виховний захід «Дивись на нас як на рівних»

Про матеріал
Сформувати уявлення про здоров'я як цінності людського життя, мотивувати учнів надавати підтримку дітям з особливими потребами,.озвивати почуття емпатії до людей з обмеженими можливостями, виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я, здоров'я своїх близьких, оточуючих.
Перегляд файлу

Виховний захід «Дивись на нас як на рівних»

Мета:

• Сформувати уявлення про здоров'я як цінності людського життя.

  • Мотивувати учнів надавати підтримку дітям з особливими потребами.

• Розвивати почуття емпатії до людей з обмеженими можливостями.

• Виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я, здоров'я своїх близьких, оточуючих.

 

Добрий день! Сегодня у нас з вами дуже важлива тема. А про що ми будемо говорити ви мені скажите пізніше. Отже починаємо.

«Добрий ранок!, "Добрий день!" «Здрастуйте!», «Добрий вечор!».

Будь-яку нашу зустріч ми починаємо саме цими словами. І ці слова означають не тільки вітання, а й побажання здоров'я тому, до кого звернені.

Здоров'я дуже важливо для людини. Здоров'я - це подарунок долі. Необхідно навчитися берегти цей дар. Саме тому вже з раннього дитинства ми вчимося не просто вітати людей, а бажати їм здоров'я. Бажаючи іншим - бажаємо і собі.

А для того, щоб бути здоровим, що необхідно робити?

На дошці сонечко, але для того, щоб воно засяло різними барвами необхідно назвати та прекрепити промінчики.

Так що ж необхідно робити щоб бути здоровим?(Уживай здорову їжу; загартовуйся; роби зарядку, більше рухайся; профілактика захворювань; не мати шкідливих звичок; профілактика захворювань; дотримуй режиму дня, особиста гігієна )

Молодці!

Продовжуємо нашу подорож. Я пропоную вам пригадати казку Валентина Петровича Катаєва "Цветик- семицветик" та пограти в гру.

(Безтурботна дівчинка Женя відправляється за покупкою бубликів. Заблукавши, вона плаче і на допомогу їй приходить літня жінка, яка показує свою клумбу і дарує заповітну квітку. Використовуючи пелюстки без особливої потреби, дівчинка замислюється над останніми – сьомим пелюсткою! Вона дарує здоров’я хлопчику, не вимагаючи нічого натомість. Хоча це було останнє бажання.

Якщо ти можеш зробити добро – допоможи ближньому. Найважливіше не блага, а здоров’я. Казка вчить доброти і співчуття до хворої людини. Без заздрості, а з чуйним серцем, вона знайшла собі справжнього друга.)

А зробимо ми це так: я буду задавати питання, а ви - будете відповідати. За кожну правильну відповідь буде відриватися пелюсток і в кінці гри буде виконане найголовніше бажання, а яке ви дізнаєтесь у кінці.

Отже починаємо нашу гру «Пелюсток лети-лети і гру нам принеси»

1. Хто головний герой цієї казки? (Дівчинка Женя)

2. Скільки пелюстків було у чарівної квітки? (Сім)

3. Які свої бажання виконала Женя?

4. Як ви вважаєте, чому дівчинка, витративши шість пелюстків, не була щаслива?

5. Кого зустріла Женя в парку? Чому хлопчик на лавці відмовився бігати? (Тому що хворі ноги, пересувається за допомогою милиць, інвалід).

6. Що зробила дівчинка і що зрозуміла? (Вона дарує здоров’я хлопчику, не вимагаючи нічого натомість. Хоча це було останнє бажання. Найголовніше бажання було зробити друга здоровим і щасливим)

7. Чому вчить казка? (Якщо ти можеш зробити добро – допоможи ближньому. Найважливіше не блага, а здоров’я. Казка вчить доброти і співчуття до хворої людини. Без заздрості, а з чуйним серцем, вона знайшла собі справжнього друга.)

На жаль, на нашій планеті є чимало людей зі слабким здоровʼям, які погано бачать, чують чи пересуваються в інвалідному візку – це люди, які потребують особливої допомоги і підтримки.

У теперішній час в Україні проживає понад 2,7 млн. таких людей, серед них 165 тис дітей. І з різних причин вони стали особливими.

Я вважаю ви здогадалися про кого ми будемо сьогодні говорити?

Дійсно про людей с особливими потребами, про те, як живуть ці люди, а також про успіхи, яких вони досягають завдяки силі волі.

Ми багато говоримо сьогодні про здоров'я. Здоров'я - це рух. Давайте і ми трохи порухаємося – ФІЗХВИЛИНКА.

МУЛЬТФІЛЬМ «Про Диму»

Відчути на собі як важко таким людям зробити, то що для нас не складає труднощів, допоможуть практичні вправи.

Вправа 1. -. Попрошу вийти 2 учня, закрити очі і уявити себе в темній незнайомій кімнаті. А тепер будьте уважні і обережні, виконуючи мої команди.

       . З закритими очима намалюйте на дошці будинок.

Рефлексія:

- Що відчули? Про що подумали? Чи важко було виконувати завдання?

- Ось так відчувають себе в нашому житті люди з проблемами зору. Існує спеціальна абетка - абетка Брайля.

Є люди, у яких немає руки або ноги, або обох рук і ніг, або руки і ноги зовсім не слухаються свого господаря. Люди, у яких немає ніг, найчастіше, пересуваються на інвалідних візках. Вони змушені постійно користуватися сторонньою допомогою. Уявіть свій ранок зі зв'язаними руками: як вмиватися, снідати, одягатися?

          Вправа 2. - Відчути на собі як важко таким людям зробити, то що для нас не складає труднощів, допоможе одна вправа. Підійдіть до мене 2 людини. Зараз, я, одну вашу руку стрічкою прив'яжу до тулуба. А ви за допомогою однієї руки спробуйте надіти на себе піджак.

Рефлексія:

- Що відчували? Що хотілося зробити?

 

Є ще багато захворювань, які заважають жити людині повноцінним життям.

Підніміть руку ті, хто продав би за мільйон доларів свою ногу, руку, очі?

За яку суму ви погодилися б втратити свій слух?

А чи вірите ви, що такі люди беруть участь в змаганнях, танцюють, малюють? І дарма не вірите.

Діти, сьогодні ми з вами говорили про людей з обмеженими можливостями, інвалідів, багато з вас відчули на собі, виконуючи різні завдання, як важко часом жити таким людям. А особливо важко в нашому світі жити «особливим дітям».

Перегляд відео «Подарунок» (http://autta.org.ua / ua / materials / materials /

Podarok /)

Запитання для обговорення:

  •          Що робив хлопчик на початку цього відеоролика?
  •          Який у нього був настрій?  Як ви думаєте, чому?
  •          Який подарунок зробила йому мама?
  •          Який настрій був у цуценяти? Чи обмежувала його фізична вада?
  •          Чого навчився хлопчик у свого нового друга?

(Підсумовуємо: Люди із вадами здоровʼя можуть бути активними і щасливими, якщо матимуть друга)

   - Думаю, багато хто з вас не стануть більше сміятися над такими людьми, а навпаки по можливості запропонують їм свою допомогу. А ось як ми можемо допомогти їм, я хочу почути від вас. (Відповіді дітей: - зробити вхід і вихід, з магазинів, транспорту, призначеним, для інвалідних колясок; - допомогти перейти дорогу, сходити в магазин, допомогти прибрати квартиру, приділити увагу.)

Рефлексія заняття.

 Хто згоден з тим, що «Доброта врятує світ»? Доброта річ дивовижна, вона, як ні що зближує. Доброта рятує від самотності і душевних ран.

VІ Підведення підсумків

  •          Як треба ставитися до людей з особливими потребами?

Завершальна вправа «Серце друга».

На дошці прикріплено контур дитини в інвалідному візку. Вчитель звертає увагу на те, що таким дітям світ часто здається чорним, похмурим. У кожного на парті вирізані з кольорового паперу сердечка.

  •          У кожного з вас є паперове сердечко. Зараз ці сердечка порожні, але ви

можете заповнити їх тим, що зробить дитину в інвалідному візку щасливішою. Запишіть або намалюйте на своєму сердечку те, що ви можете зробити для неї (тепло привітатися, подарувати квітку, погратися, зателефонувати, запросити на свято, подивитися разом мультики)

Погляньте, завдяки вашій турботі світ для цієї дитини став кольоровим, сповненим любові. Памʼятайте, що  іноді ви можете допомогти такій людині одним теплим словом або маленькою доброю справою.

Я сподіваюсь наш сьогоднішній захід  залишить в вашому серці тепло, добро, гарне відношення один до одного і треба зрозуміти що з кожним з нас може трапитися лихо і не будьте байдужими до інших людей.

 

doc
Додав(-ла)
Меліш Алла
Додано
9 січня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку