Модифіковане календарно-тематичне планування з фізики для учнів 7 класу
на І семестр 2023-2024 навчального року
Кількість годин за рік - 70 год
Кількість годин на тиждень - 2 год. на тиждень
І семестр ( 32 год.)
№ п\п |
Дата |
Тема уроку |
Очікуванні навчальні досягнення учня |
1 |
|
Вступ (1год) Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. Вступний інструктаж з БЖД. |
Ознайомлюється з кабінетом фізики та правилами безпеки в кабінеті, переконується у важливості законів фізики.
|
|
|
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (9 год) |
|
2 |
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. |
Розуміє термін «природне явище», вчиться спостерігати зміни в природі, ознайомлюється з етапами пізнавальної діяльності. |
3 |
|
Речовина й поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони. |
Ознайомлюється з будовою речовини. |
4 |
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниц фізичних величин. |
Має уявлення про фізичні величини, вміє їх визначати, називає відповідні одиниці вимірювання. |
5 |
|
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу. Інструктаж з БЖД. |
З допомогою асистента вчителя вчиться користуватись приладами для вимірювання фізичних величин, переносить отримані знання в повсякденне життя.
|
6 |
|
Латораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів. Інструктаж з БЖД. |
З допомогою асистента вчителя вчиться вимірювати об`єм, переносить отримані знання в повсякденне життя. |
7 |
|
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. Інструктаж з БЖД. |
Ознайомлюється зі способами вимірювання розмірів малих тіл. Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
8 |
|
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. |
Ознайомлюється з українськими фізиками |
9 |
|
Контрольна робота №1 « Фізика як природнича наука. Пізнання природи.» |
Узагальнення знань з теми |
10 |
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів. |
Розширює знання з теми |
|
|
Розділ 2. Механічний рух (18 год) Рівномірний та нерівномірний рух ( 8 год ) |
|
11 |
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
Наводить приклади рухів, що частіше зустрічаються в побуті. Має уявлення про систему відліку. Розрізняє поняття «траєкторія», «шлях», «переміщення». |
12 |
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість. |
Наводить приклади прямолінійного рівномірного руху. Вчиться визначати швидкість за допомогою асистента вчителя. |
13 |
|
Графіки рівномірного прямолінійного руху. |
Ознайомлюється з графіками рівномірного прямолінійного руху. |
14 |
|
Розв´язування задач |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. |
15 |
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
Наводить приклади прямолінійного нерівномірного руху. Вчиться визначати середню швидкість за допомогою асистента вчителя. |
16 |
|
Розв´язування задач |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. |
17 |
|
Розв´язування задач |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. |
18 |
|
Самостійна робота |
Узагальнення знань з теми. |
|
|
Рух по колу. Коливальний рух (10 год) |
|
19 |
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
Наводить приклади руху тіл по колу. Знайомиться з фізичними величинами, які його характеризують. Вчиться визначати їх за допомогою асистента вчителя. |
20 |
|
Розв´язування задач |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. |
21 |
|
Розв´язування задач |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач |
22 |
|
Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання та швидкості руху по колу. Інструктаж з БЖД. |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя. |
23 |
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
Наводить приклади коливального руху, розуміє його періодичність. Знайомиться з фізичними величинами, які його характеризують. Вчиться визначати їх за допомогою асистента вчителя. |
24 |
|
Розв´язування задач |
Формує навички розв’язування задач з допомогою асистента вчителя |
25 |
|
Лабораторна робота № 5. Вивчення коливань нитяного маятника. Інструктаж з БЖД. |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя. |
26 |
|
Розв`язування задач |
Формує навички розв’язування задач з допомогою асистента вчителя. |
27 |
|
Контрольна робота №2 «Механічний рух». |
Узагальнення знань з теми. |
28 |
|
Аналіз контрольної роботи. Захист навчальних проектів. |
Розширює знання з теми. |
|
|
Розділ 3.Взаємодія тіл (24 год) Маса. Густина. Сили. (14 год) |
|
29 |
|
Явище інерції. Інертність тіла |
Розуміє явище інерції. Наводить приклади інерції в побуті. |
30 |
|
Маса тіла. Густина речовини. |
Знає, для чого потрібно вимірювати масу тіл, називає прилад, за допомогою якого знаходять масу тіла, розуміє, що різні речовини мають різну густину. Має уявлення, як знайти густину. |
31 |
|
Лабораторна робота № 6 Вимірювання маси методом зважування. Інструктаж з БЖД. |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя. |
32 |
|
Розв`язування задач |
Формує навички розв’язування задач з допомогою асистента вчителя |