Мова - душа кожної національності,її найцінніший скарб

Про матеріал

Похожее изображениеТема вікторини." Мова - душа кожної національності,її найцінніший скарб!"

Мета: підвищувати пізнавальний інтерес учнів до знань через використання ігрових моментів; показати учням красу української мови, її багатство і велич; розкрити значення рідної мови в житті кожного громадянина України; розвивати почуття особистої відповідальності за збереження і збагачення рідної мови; виховувати любов до рідної землі, народу і його мови.

Перегляд файлу

Похожее изображениеТема вікторини.   " Мова - душа кожної національності,  її найцінніший скарб!"

Мета: підвищувати пізнавальний інтерес учнів до знань через використання ігрових моментів; показати учням красу української мови, її багатство і велич; розкрити значення рідної мови в житті кожного громадянина України;  розвивати почуття особистої відповідальності за збереження і збагачення рідної мови; виховувати любов до рідної землі, народу і його мови.

 Обладнання: ноутбук, завдання, музичний супровід, відеоматеріали для проведення гри, аркуші паперу, ручки, маркери, подарунки.

Хід виховної години

І. Вступна частина

(Звучить запис пісні «Рідна мова»)

Учитель. Добрий день, дорогі друзі. 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

«Мова - душа кожної національності,  її найцінніший скарб». Однією із найчисленніших мов слов'янського походження є українська мова, мова України, українського народу, наша рідна мова!

Перегляд відео презентації

Учитель. Наш народ створював свою мову віками. Її багатство і красу,  витонченість і мелодійність визнані світом у 1928  році у  Парижі на Міжнародному конкурсі мов українська  мова  зайняла ІІІ місце після французької і перської.

                                        Мова рідна – з пісні та любові
                                        Це народ мій викохав таку.
                                        Сотні літ несла вінець терновий.
                                        Птахом билась в клітці на замку.
                                        Та в Парижі, з конкурсу
                                        Гордо вийшла в лавровім вінку.

     У жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний День рідної мови як привід для роздумів та зосередження уваги на мовному питанні. Починаючи з 21 лютого 2000 року, цей день відзначають і в Україні.

  Я рада вітати вас на вікторині, що присвячена Дню рідної мови.  Сьогодні  ми  проведемо конкурс юних філологів. У нас є дві команди  учасниками стали учні  4–5 класів.  Наше  завдання  визначити  найкращу. У цьому  нам   допоможуть  журі.

Оголосити   склад  журі.

І. Організаційний момент

Правила проведення гри:

        У грі беруть участь 2 команди.

        Журі ведуть підрахунок балів під час гри.

         Ведучий проводить жеребкування

         Перемагає той, хто набирає за гру більшу суму балів.

         Вікторина складається з 6 конкурсів

Початок гри. Команди займають місця за своїми столами.

Похожее изображениеІІ. Перебіг вікторини

Учитель. Сьогодні ви матимете змогу показати свої: 
Знання. Уміння. Навички. Ерудицію та кмітливість. 
                Солодке слово « перемога»

               Нелегко дається,

              Хто любить, знає рідну мову,

              Тому вона всміхнеться.

Команди готові? Почнемо перший конкурс — «Розминка».

Із слова “ ЛИСТОНОША” скласти нові слова, хто складе більше слів, той починає гру. (1хв)
    Дуже часто називають нашу мову милозвучною, як спів солов’я, бо вона, немов барвистий український віночок, в якому вплетено різнокольорові стрічки.
Послухайте, якими словами можна описати красу нашої мови:
            Ніжна, мила, світанкова,
            Ясна, чиста, колискова,
           Дивна, радісна, співуча,
           Лагідна і жива, казкова,
           Найдорожча, добра, власна,
          Мудра, сонячна, прекрасна, 
          Солов’їна, барвінкова
         Українська мова!

      1.   Конкурс «Візитка»

 Отже, ми оголошуємо перший конкурс — «Візитка». Кожна команда має представити себе: назва, девіз, висловити побажання. 
                                                                   "Українці"

 девіз:"Ми за Україну, ми за рідне слово. Будем знати й пам'ятати солов'їну мову".

Ми зібрались в класі дружно,

Щоби позмагатись

І про мову нашу рідну

Цікаве дізнатись

"Патріоти"

девіз:" Що найважливіше для людини? Лиш доля рідної Вкраїни! Для патріотів - це життя, народу краще майбуття".

Вчіть нашу мову солов`їну

І не зазнавайтесь:

«І чужому научайтесь,

І свого не цурайтесь»

Учитель. Закінчився перший конкурс. Можна, ставити вже перші бали. Журі просимо оголосити бали для кожної з команд

2. Конкурс «Одним словом» (За правильну відповідь — 1 б.)
На запитання дати відповіді (на швидкість).
Запитання для команд. 
Державна мова України. (Українська)

З якого знаку починається діалог? (З тире)

Похожее изображениеНазвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)

Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

Скільки букв «о» в слові «молоко»? (Три)

Остання буква у слові «сім». (Ем)

Яка буква не має звука? (М'який знак)

Слова, що мають спільний корінь. (Спільнокореневі)

Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка)

Сьомий відмінок нашої мови. (Кличний)

Частина слова перед коренем. (Префікс)

Розмова двох осіб. (Діалог)

Учитель.  Шановне журі, просимо підрахувати бали, поки журі підраховує бали, ми прослухаємо пісню

3. Конкурс нашої вікторини – «Скажи без затримки». Назвіть антоніми до запропонованих слів, а потім і синоніми. У разі затримки - відповідає команда-суперниця. Перемагає та команда, у якій буде найбільше правильних відповідей. Кожне слово оцінюється в 1 бал. Отож, розпочнемо з антонімів.

Слова для І команди (антоніми):

Сміятися (плакати), активний (пасивний), корисний (шкідливий), хворіти                                 (видужувати), захід (схід), ганьба (слава), минуле (сучасне), згадати (забути), працьовитий (лінивий).

Слова для ІІ команди (антоніми):

Прокинутися (заснути), вітатися (прощатися), хвалити –(лаяти), щедрість – (скупість), помилково – (істинно), оптиміст - (песиміст), мирний – (агресивний), зачин - (кінцівка), бадьорість – (втома).

4. Конкурс  «Відгадай  загадки».  За  кожну  правильну   відповідь  1бал. (Додаток № 1)

5. Конкурс «Поєдинок капітанів» (Додаток № 2)

Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.

І команда:  Лине, серця, до, а, не, слово, стріла (Слово не стріла, а до серця лине)                  

6. Конкурс «Показуха» (Додаток № 3)

Учасник має показати за допомогою жестів зміст даних фразеологізмів. Команда відгадує фразеологізми і пояснює

"Українці"

Водити за носа

Гладити по голівці

Зуб на зуб не попадає

Гребти гроші лопатою

Ламати голову

Води в рот набрати

"Патріоти"

Дивитись крізь пальці

Втерти носа

На лобі написано

Надувати губи

Лазити рачки

Розкидатися грошима

Виступ учнів

ІІІ. Підсумок гри.  Журі підводить підсумки. Нагородження переможців

Перегляд відеоролика

Учитель.  Дякуємо. Сподіваємося, що наша зустріч допомогла вам оцінити скарби рідної мови.

 

ЗАГАДКИ

 

Всі  на  світі  добре  знають,                           Я  емоцій   стільки  маю.     

Що  предмет  я  означаю.                                Почуття  я  виражаю:

---Хто  чи  що,---  ви  запитайте                     Ой,  ай,  о,  ого,  іч,  ух,

І  про  мене  все  дізнайтесь.                          Аж  захоплює  вмить   дух!     

Парта,   зайчик,  дошка,  котик…                                          вигук.

Маю  рід,  число,  відмінок

І   чотири  аж   відміни.

Хто  я?  Знайте   достеменно:                                       Я,  відомо,   дуже   знатний,

Називаюсь  я….                                               Кількість   можу  називати,

                   іменник.                                         І  порядок  при  лічбі 

                                                                           Підкажу   мерщій   тобі.

Я   розрядів   вдосталь   маю                       Чи   який,  чи  котрий,  скільки ---

І  предмет  я   означаю,                                   Запитай  мене  лиш   тільки.

Його  ознаку  чи  кількість,                            Щоб  не   буть   багатослівним,

Ви  вчіть  про  мене   тільки.                          Називаюсь  я… 

Особовий  я   й  зворотний,                                              числівник.

І  питальний,  і  відносний,

Заперечний  і  вказівний,

Означальним  можу  бути,

Варто   все  це  не  забути.

Частіш   згадуйте  про   мене,                      Дуже  я  люблю   всі   дії,

Називаюсь  я….                                             І  що   хочеш,  я  умію.

              займенник.                                       Є  у  мене  вид  і  час,

                                                                        Спосіб  маю   повсякчас.

Я  веселий  і  звабливий,                           Лиш  учіть  мене  сумлінно,

Гарний,   милий  і  красивий,                      Озвусь  я  неодмінно.

Несказаний,  незрівнянний;                        Вмію   діяти   чудово,

Маю  ступінь  порівняння.                          Отже,  звусь  я….

Я  відносний  чи  присвійний,                                           дієслово.

А  чи  якісний  незмінно.

Відповім  я   залюбки

На  питаннячко   який?

Маю  ознаку  предмета,

Називаюсь…

               прикметник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ

Маленька, менша від мачини, 
Ні з ким не стану на борню.
А при читанні, коли треба, 
Й людини мову я спиню 
Що це таке?

Відповідь на загадку: КРАПКА

Злита з хвостиком ця крапка, 
Невелика, власне, лапка. 
Робить паузу, всім знайома. 
Як вона зоветься?

Відповідь на загадку: КОМА

Він після речення, цитати 
Вмостився, схожий на гачок
Всіх нас примушує питати 
А сам ні пари з вуст — мовчок.

Відповідь на загадку: ЗНАК ПИТАННЯ

Що за знак - стрункий як спис. 
Він над крапкою завис. 
Спонука до поклику, 
Хто ж бо він?

Відповідь на загадку: ЗНАК ОКЛИКУ
 

6. «Скоромовка язика не ламає, а вимови навчає» (Додаток № 3)

Вимовити скоромовку.

І учасник:                Босий хлопець сіно косить,

                                 Роса росить ноги босі.

 

 

ІІ учасник:              Бабин біб розцвів у дощ,

                                 Буде бабі біб у борщ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лине серця до а не слово стріла

 

 

 

 

 

Лине серця до а не слово стріла                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Українці"

Водити за носа

Гладити по голівці

Зуб на зуб не попадає

Гребти гроші лопатою

Ламати голову

Води в рот набрати

 

 

 

"Патріоти"

Дивитись крізь пальці

Втерти носа

Надувати губи

На лобі написано

Лазити рачки

Розкидатися грошима

 

Фото цитати українською

Отзывы на стихи, современная литература


 

Украинский орнамент схема - перейти к сообщениюУкраинский орнамент схема - перейти к сообщению

 

 

 

 

 

Украинский орнамент схема - перейти к сообщениюУкраинский орнамент схема - перейти к сообщению" Мова - душа кожної національності,  її найцінніший скарб!"

 

 

 

 

Конкурс знавців української мови (3-4 класи)

 

 

Конкурс знавців української мови (3-4 класи). Літературна вікторина (1-4 класи). Вистава казки "Колобок" (3 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Політикум - Всеукраїнська тижнева газета "Сіверщина"

"КРАЙНЯ ХАТА" для друзей.                             Заговори рідною. Сьогодні увесь світ відзначає Міжнародний д…

 

 

 

 

 

Стена ВКонтакте

 

 

З Днем української писемності та мови, друзі! (oleg-leusenko) " Вся правда из блогосферы на UAINFO

 

Патріоти України =========== ВКонтакте

Группа Українські патріоти

 

 

Ми розмовляємо УКРАЇНСЬКОЮ. - 11 Жовтня 2012 - Заліщицьке туристичне бюро

 

 

 

Із слова

 

 

ЛИСТОНОША

 

скласти нові слова

 

 

Босий хлопець сіно косить,

Роса росить ноги босі.

 

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку