МОВЛЕННЄВА КАРТКА №___
Дата зарахування______________ Клас______________
1.Прізвище, ім’я по батькові__________________________________________
2. Дата народження «___»_____200__р. 3. Домашня адреса_________________________________
4. Дані про батьків____________________________________________________________________
5. Скарги педагогів чи батьків_______________________________________________
6. Дані про хід розвитку дитини (вагітність, перебіг пологів, травми, захворювання дитини в перший рік життя, спадковість, розвиток мовлення, умови виховання тощо…)_________________________________
___________________________________________________________________________________________
7. Стан слуху та зору_________________________________________________________________
8. Висновок психолога________________________________________________________________
9. Стан артикуляційного апарату - будова, рухливість (підкреслити):
- ГУБИ: будова - нормальні, товсті, вузькі, розщеплені, малорухомі, парез, рубці;
рухи - точні, із зусиллям. ускладнені, не втримує положення, не виконує, швидкі, активні, повільні.
- ЗУБИ - нормальні, великі, дрібні; рідкі, деформовані, поза щелепною дугою________________
- ПРИКУС - нормальний, прогнатія (передні верхні вперед), прогенія відкритий (боковий, передній) перекриття (верхніми , нижніми зубами), нижня щелепа рухома, малорухома, парез; вправи виконує, виконує з зусиллям, не виконує.
- ЯЗИК: будова - нормальний, великий та м’ясистий, довгий та вузенький, короткий; рухомий, малорухомий, напружений, парез;
рухи - вправи виконує, виконує із зусиллям, не виконує; точні, з ускладненням, швидкі, активні, повільні, об’єм рухів повний, обмежений, недостатньо точний.
- ЗВ'ЯЗКА - нормальна, коротка, вкорочена, приросла.
- ТВЕРДЕ ПІДНЕБІННЯ - нормальне, високе, вузьке (готичне), низьке, широке; розщеплення (повне, часткове, однобічне, двобічне, доопераційне, обтюратор, проопероване, рубці, відсутнє.
- М'ЯКЕ ПІДНЕБІННЯ -нормальне, укорочене, розщеплене, відсутнє, рухоме, малорухоме, в’яле, напружене, парез.
- ВИДИХ - нормальний, тільки ротовий, змішаний.
10.Розвиток загальної моторики: рухи - точні, сильні/порушення тонусу мязів
11. Розвиток дрібної моторики рук (точність та швидкість виконання, переключення, участь органів артикуляційного апарату)______________________________________________________
____________________________________________________________________________________
12. Загальна характеристика мовлення:
а) словниковий запас - відповідність віковій нормі, насиченість активного та пасивного словника, словник у межах вжитку; чи правильно розуміє та використовує слова за значенням (узагальнюючі слова, професії тощо), які частини мови переважають________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
б) граматична будова - можливості граматичного оформлення мовлення: складання оповідання за серією малюнків, тип речень; фразове мовлення, окремі слова, аграматизми…______________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в) вимова і розпізнавання звуків:
ЗВУКИ |
с |
з |
ц |
с’ |
з’ |
ц’ |
ш |
ж |
ч |
щ |
л |
л’ |
р |
к |
й |
самостійне |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
відображене |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ізольоване
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВИСНОВОК |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виправлено |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- розпізнавання звуків на слух: фонематичний слух збережений, порушений;
звуковий аналіз слова - сформований, виділяє звук на початку слова, в середині. в кінці, послідовно; повторювання складів, розрізнення близьких фонем._____________________________
____________________________________________________________________________________
- вимова слів з різним складом__________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
- просодика, темп і чіткість мовлення:
темп - нормальний, повільний, тахілалія, брадилалія, спотикання;
артикуляція і дикція - нормальна, мовлення «крізь зуби», змазана, в’яла, нечітка;
голос- нормальний, тихий, сиплий, згасаючий до кінця фрази, назальний, не модульований, викрикування слів;
голосові зв’язки - активні, пасивні; супроводжуючі рухи - відсутні, у мязах обличчя, шиї, рук, ніг;
дихання - верхньо-ключичне, грудне, діафрагмальне, рівномірне, уривчасте;
прояви заїкуватості -________________________________________________________________
13. Письмо, зразки диктантів та характеристика помилок первинного обстеження (червона) і при випуску (зелена) (підкреслити):
помилки звукового складу слова- заміни, помилки на правопис - велика літера на початку
пропуски, перестановки, додавання речення, в іменах, кличках тварин; правопис
букв, складів та частин слова, мяких приголосних; правопис ненаголоше-
написання частин слова окремо; них голосних в корені слова, чергування
лексико-граматичні помилки - порушення голосних та приголосних;
узгодження, керування; заміна слів помилки на правила правопису, які ще не
за звуковою та семантичною схожістю вивчали:__________________________________
пропуски та написання слів разом; ___________________________________________
вживання прийменників; ___________________________________________
графічні помилки - заміна букв за кількістю __________________________________________
елементів та за просторовим ___________________________________________
розміщенням, дзеркальне письмо.
14. Читання:
а) успішність читання на момент зарахування до логопедичного пункту_______________________
_____________________________________________________________________________________б) характеристика володіння технікою читання - способи читання: не читає; побуквенне (впізнає-не впізнає названі букви в алфавіті); складове (зливає зразу, складає по буквах); читає вільно.
в) помилки під час читання - спотворення складу слова 9заміна голосних, приголосних з подібними слухоартикуляційними або графічними ознаками; пропуски, переставляння та сплутування букв, складів); читання складних слів (перекручування закінчення слів, читання навздогад); наголос у словах (правильно, неправильно); читання тексту (не читає; швидке, чітке. змазане).
г) розуміння прочитаного - прочитане розуміє, усвідомлює; «механічне читання» без розуміння прочитаного) .
15. Коротка характеристика дитини за даними педагогічних спостережень:
Увага - стійка, нестійка, тривала. Ставлення до свого дефекту - байдуже,
Працездатність - низька,середня, висока комплексує, бажання виправити активне Память - зорова, слухова, стійка, моторна, пасивне.
тимчасова.
16. ВИСНОВКИ логопеда ____________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
17. Результати виправлення мовлення та рекомендації логопеда (на момент випуску)__________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дата випуску___________________ Підпис_______________________