"Моя Україна - вільна держава" (віртуальна подорож місцями незалежної України)

Про матеріал

Використання нових форм роботи з національно-патріотичного виховання особистості. Віртуальна подорож Україною з використанням презентації та відео ролика, із створенням туристичної карти.

Перегляд файлу

 

                  Віртуальна подорож місцями незалежної України

 

 

 

 

 

 

Класний керівник: Ганусяк Н.М.

     Мета: ознайомити учнів з основними державотворчими подіями становлення незалежності України, поглибити знання про державну символіку; виховувати в учнів почуття патріотизму та любові до рідного краю; формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, почуття особистої відповідальності за долю своєї держави та українського народу; формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу.

    Обладнання: карта України, зображення Державних символів України (Державного прапора України, Державного Герба України, примірник Конституції України, запис Державного Гімну України); виставка книг про державну символіку, презентаційний слайд-матеріал, збірка музичних записів, програвач.

 

     ПЛАН ЗАНЯТТЯ

  1. Вступ
  2. Мальовнича Україна
  3. Державотворення 1917-1991 рр.
  4. Україна – наш дім
  5. Вікторина
  6. Сім Чудес України

 

                                                          ХІД ЗАНЯТТЯ

Вчитель: А чи знаєте, діти, як утворилася наша держава?

 

За легендою розповідають, що нашу державу Україну створив Бог. А було це так: коли Господь людей на землі поселив, то всі люди відразу почали місця собі вибирати і для своїх сімей стали оселі будувати. А українці тоді красу землі споглядали, як інші собі землі вибирали. Коли оговталися, то без землі зосталися.

Вирішили йти до Всевишнього просити, бо мали надію, що не зможе творець їх без земельки залишити. Прийшли до райських воріт (а їм випала довга терниста дорога) і чемненько стали коло порога, але не довго чекали. Якраз над ними Янголи пролітали, які про них Господу сказали.

Вийшов до них Всевишній Господь і сказав:

  • Я про вас і на мить не забував. Бо кожен народ має мати свою землю рідну. Залишив я для вас місцину гідну, де повинен бути земний рай. Ідіть! Понад Дніпром буде ваш край. Там землі плодовиті, в садках фрукти соковиті, трави шовкові… живіть і трудіться весело, - і будьте здорові.

І зараз українці опинилися серед степів широких, серед гір високих… здалося їм, що це все наснилося. Було все тут знайоме: і поля родючі, і квіти пахучі; і гори, і долини; ріки і поля, ліси і сади… відчули, що вони жили тут завжди.

На радощах люди почали співати. Кажуть про нас: співучий український народ вміє відпочивати і добре працювати.

 

Запитання до учнів:

  • Що для вас означає це величне слово – Україна? (Відповіді учнів)

Учні виконують завдання «Асоціативний кущ»

  • Послухайте вірші , в яких поети описують Україну.

 

1-й учень.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща у світі!

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні.

 

2-й учень.

Сади чарівні, мальовані села,

Моя Україна – це пісня весела,

Це щира, багата, як світ, її мова.

Крилата, така мелодійна, чудова!

Її обереги – верба і калина.

Найкраща у світі моя Україна!

Нам найрідніші вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її не кохати!

 

3-й учень.

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна. І мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизна свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі – єдина.

 

Вчитель. Дійсно, Україна – це і наша земля, і наша культура, і наша українська мова. Україна – незалежна суверенна держава.

Ще за часів Київської Русі українці прагнули вільно жити, сповідувати свої традиції та звичаї, зазнаючи, при цьому поневірянь та утисків польської шляхти, від набігів татар та турків. Історичні умови складалися так, що на наших землях постійно панували інші народи. Українці протягом багатьох років боролися за свою свободу.

Сучасна незалежна Україна є спадкоємицею багатовікового державотворчого досвіду. У 1917-1918 роках, уперше після кількох століть поневолення, українська нація створила власну державу. Слід згадати, що в той період відбулася дуже важлива для України подія – 22 січня 1919 року Директорією УНР був проголошений Акт злуки Української Народної Республіки в одну Соборну Українську державу. Не випадково саме 22 січня 1990 року між Києвом і Львовом утворився символічний живий ланцюг єднання – як символ відродження української державницької ідеї.

    24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла історичний документ виняткового значення для долі українського народу – Акт проголошення незалежності України. Територія держави була проголошена єдиною та неділимою. На території України мають чинність виключно Конституція та закони України.

Відтоді ця дата в нашій державі відзначається як загальнонаціональне свято – День незалежності. Це свято омріяне та виплекане багатьма поколіннями героїчних борців за волю і незалежність України.

Відео «Проголошення незалежності України»

Вчитель. Україна! Скільки глибини в цьому слові…    Україна… Золота, чарівна сторона. Найсвятішим для нас є слова Україна, Батьківщина. Адже Батьківщина – це не тільки Україна, а й рідна домівка і те місце, де ви народилися і виросли, де минули найкращі роки вашого життя.  Звідки ви вирушаєте в широкий світ.

Робота учнів зі словами-анаграмами (прочитати міста України) иКїв, нівЧерці, арХівк, ріжпожяЗа, гівнірЧе, проДні ,каЧерси, Децькон, Інова-ранФськків, Хенсор, миртоЖи, ницьХмелький, вьЛів, колаМиїв, ганЛуськ, есОда, цькуЛ, ватаПол, віРне, фероСімполь, пільноТер, Симу, городУж, ниВінця.

(відео-презентація «Україна»)

 

    Вчитель. 25 років! Для людини це вже юність, а для молодої держави – тільки період становлення та створення сильної, могутньої, стабільної держави.

А зараз ми з’ясуємо, чи знаєте ви основні терміни, поняття, події нашої держави. Проведемо невелику вікторину.

  • Вікторина «Україна понад усе!»

1. Як називають Основний Закон України? (Конституція)

2. Які є державні символи України? (Гімн, герб, прапор)

3. Коли Україна проголосила про свою незалежність? (24 серпня 1991 року)

4. Яка грошова одиниця України? (Гривня)

5. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

6. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

7. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

8. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

9. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

10. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)

11. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

12. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)

13. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

14. Як звали засновників Києва?

15. Які моря омивають Україну?

16. Велике державне свято, яке символізує об’єднання України.

Підбиття підсумків вікторини.

Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»

Вчитель. Україна має багате історичне минуле. До наших днів збереглися численні пам’ятки науки, освіти та архітектури.

  За результатами інтернет-голосування і опитування експертів: учених, істориків, культурологів і фахівців у галузі туризму були визначені Сім Чудес України:

  1. Заповідник «Кам’янець» (Кам’янець-Подільський)

Кам'янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Невід'ємною частиною Старого міста, його перлиною, є Стара фортеця, яка стала візитною карткою Кам'янця-Подільського, його символом. Однією з унікальних інженерних споруд заповідника є Замковий міст, що з'єднує місто та Замковий комплекс. Одинадцять башт входять до складу фортеці, кожна має свою назву і свою історію.

  1. Києво-Печерська Лавра (Київ)

Це одна з найбільших православних святинь України. Києво-Печерська лавра зіграла важливу роль у розвитку давньоруської культури, була центром літописання. Тут перекладалися на церковно-слов'янську мову і переписувалися твори іноземних авторів. У лаврі працювали відомі літописці - Нестор Літописець.

  1. Софіївка (Умань)

Національний дендрологічний парк „Софіївка” є одним із найвидатніших творінь світового садово-паркового мистецтва на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Заснував парк у 1796 році багатий польський магнат Станіслав Потоцький на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії і подарував його їй у день її янгола у травні 1802 року. Ідея створення парку у романтичному стилі з використанням римської і грецької міфології належала самій Софії..

  1. Софія Київська (Київ)

Серед збережених на теренах Східної Європи пам’яток архітектури собор Святої Софії у Києві є найстародавнішим. Інтер’єр Софії Київської прикрашено мозаїками та фресками.

  1. Херсонес Таврійський (Севастополь)

Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя. 

Це місто-держава мало довге життя - майже дві тисячі років - і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії. 

Комплекс пам'яток, що входить до складу заповідника "Херсонес Таврійський", має не тільки національне значення, а і міжнародне. 

  1. Хотинська фортеця (Хотин)

Розташований на важливих транспортних магістралях, Хотин  завжди привертав увагу завойовників. З метою захисту від них була споруджена фортеця, яка пережила століття і бачила під своїми мурами полчища воїнів.  Спочатку це була невелика дерев'яна фортеця, яка захищала їх від численних завойовників. Впродовж віків її неодноразово реконструювали та розширювали, руйнували завойовники і знов відбудовували.

  1. Хортиця (Запоріжжя)

Острів «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі,  унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів. Завдяки стратегічному розташуванню Хортиця мала багате історичне минуле. Хортиця відіграла чималу роль у боротьбі козаків проти татар і поляків.

 

(Проходить презентація Семи Чудес України. Звучить пісня Каті Бужинської «Україна»).

 

- Послухайте байку Л. Глібова «Бджола і мухи», яку він написав понад 100 років тому.
- Чому вона вас навчила?

 


 Бджола і мухи
Хтось Мухам набрехав,
Що на чужині краще жити,
Що слід усім туди летіти,
Хто щастя тут не мав.
Наслухались дві Мухи того дива.
«Тут,- кажуть, - доля нещаслива,
Покиньмо, кумо, Україну -
Та помандруймо на чужину,
Аж до веселих тих долин,
Де доля кращая вітає
І, може, плаче нас ждучи…
Зими там, кажуть, не буває,-
Гуляй, безпечно живучи!»
Так одна Муха – цокотуха
Базікала з кумою вдвох,-
Коли поглянуть на горох -
Сидить Бджола і мовчки слуха.
«Здоровенькі були!-
Обидві Мухи загули._
От добре, що зустрілись з вами…
Ануте й ви збирайтесь з нами!»
На це Бджола сказала їм:
«Шкода! Я рідну Україну
Не проміняю на чужину,
Нехай це щастя вам самим.
А Мухи разом задзижчали?
«Ось годі не кажіть!
Жили ми тут – добра не знали,
Бодай би так не жить!
Не то пани, селяни -
Усяке шкодить нам;
Щодня таке життя погане,-
Колись так буде й вам!»
«Ні, я цього не сподіваюсь,-
Сказала їм Бджола .-
Мені шаноба скрізь була,
Бо я без діла не тиняюсь,
А вам - Однаково, що тут, що там:
Ви ні на кого не жалкуйте;
Обридло тут – туди мандруйте
На втіху павукам». 
 


 

 

 

Вчитель. Двадцять п’ять років ми живемо в незалежній Україні й повинні пишатися тим, що маємо свою державу, мову, землю, традиції і символи. Той є справжнім патріотом , хто своєю поведінкою, працею, знаннями і вчинками зміцнює її могутність. За роки незалежності багато чого змінилося в нашій країні. Зроблено багато, але належить зробити ще більше. Нам треба утвердити Україну як високорозвинену, незалежну європейську державу. Український народ знайде в собі сили і волю, щоб подолати всі труднощі, розумно синтезувати найкращі національні надбання та світовий досвід на шляху розбудови своєї держави.

   Нехай наші серця наповнюються гордістю за свою державу, прагненням до єдності та порозуміння, а наша плідна праця буде надійною запорукою щасливого майбутнього.

 

 

Незалежна моя  Україна.

Мета: формувати в учнів моральні пріоритети та сприяти збагаченню знань про державотворчі процеси в Україні; виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадянської зрілості, шанобливе ставлення до державних символів України, почуття гордості за власну державу.

Тип : виховна година для учнів  4 класу

Обладнання: державні символи України; вишиті рушники; аудіозапис Державного Гімну України; плакат із назвою виховної години;

 

Слава тобі, Україно,

Невмируща слава!

Де святиться воля

І твоя держава!

Учитель:  У кожного з нас є свій день народження. Його ми святкуємо один день. А от наша Україна цілий рік прийматиме вітання й побажання. Так, нашій державі -25. Чим же є вона в житті кожного з нас? Про це й говоритимемо  сьогодні.

1-й ведучий

Україно! Ти — моя молитва,

Ти моя розлука вікова.

Гримотить над світом

Люта битва

За твоє життя, твої права.

Хай палають хмари бурякові,

Хай сичать образи — все одно.

Я проллюся крапелькою крові

На твоє священне знамено.

 

2-й ведучий. Довгий і тернистий шлях подолала Україна, чекаючи на цей день.

1-й ведучий. Усупереч усьому український народ здобув вистраждану, омріяну свободу. Закріплена вона Актом про незалежність України 24 серпня 1991 року, а згодом — 1 грудня 1991 року було проведено всенародний референдум. Ця подія мала велике значення, адже вона виявила споконвічне прагнення нашого народу бути господарем на своїй землі.

Урочисто проголошено державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах; незалежність України та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ. Територія України є неподільною і недоторканною.

Віднині на території України мають чинність Конституція і закони України.

1-й ведучий. Україна — одна з найбільших європейських держав з площею 604 000 тис. км2. Які б події не відбувалися на нашій землі, ми віримо в її непереможність, цілісність, єдність. Бо у цьому наша сила.

2-й ведучий

Де Дніпро наш котить хвилі,

Рве стрімкі пороги,

Там країна вся зелена,

Славний край розлогий.

1-й ведучий

Там козацтво виростало,

Славу, волю добувало.

Україно, Україно,

Славний край козачий!

2 - й ведучий. Україна — це країна парадоксів, буферна зона, країна, де найбільше любили волю і найменше знали її. Країна, яка дала світові безліч талановитих доньок і синів, які прославляли свою батьківщину за межами держави. Україна — це країна довговічної боротьби за волю, яку вона здобула 24 серпня 1991 року

Учні виконують пісню «Наша Україна» (муз. М. Ведмедері, сл. В. Кленца).

2-й ведучий. Ви мали підготувати вірші про Україну. Послухаймо їх!

Учні читають вірші напам’ять.

  • Конкурс «Лінгвістичне конфетті»

1-й ведучий. А зараз ми проведемо невеликий конкурс.

 

На дошці записано слова, учні впродовж 30 с на них дивляться, а потім відтворюють їх по пам’яті.

 

Акт, незалежність, референдум, вибори, президент, указ, повноваження, парламент, народ, демократія, бюлетень, Конституція, спікер, правонаступництво, гімн.

 

Підбиття підсумків конкурсу.

 

  • Акровірш

2-й ведучий. Я вам зачитаю акровірш, а ви відгадайте зашифроване словосполучення.

 

За соборну вільну Україну

Аз молюся, Боже мій, до тебе.

Україну, мову солов’їну,

Край пшеничний під блакитним небом,

Ріки збережи й сади веселі,

Ароматами медів залиті,

Їх дари солодкі, соковиті;

Низпошли нам злагоди в оселі,

У твоїй руці — твої ми діти;

Миру, ласки дай містам і селам,

Огради од фарисейства й злоби;

Лихо одверни, тяжкі хвороби,

Юрби заздрих, ницих та облесних;

Сподоби розквітнуть на просторах

Яко на земних, так і небесних.

Д. Білоус

 

Учитель:  Отже, 24 серпня 1991 року був ухвалений Акт проголошення незалежності України і виникла нова держава — Україна. Народ України продемонстрував світові своє прагнення свободи і державності. Україна як демократична держава стала на шлях цивілізованого розвитку, і хоча попереду на неї чекають багато випробувань, українці впевнені, що зробили правильний вибір. А день проголошення незалежності — це державне свято.

Учень

Люблю тебе, Вітчизно,

Мила Україно,

Бо щастя жити

Ти мені дала.

Для мене ти одна

І рідна, і єдина,

Я все зроблю,

Щоб ти завжди цвіла.

 

Учениця

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа — частинка твого я.

Красою правди у святім двобої

Понад Майданом сонця лик сія.

Є нація! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить

Співає гордо нам Державний Гімн!

 

Звучить Державний Гімн України.

 

Гра №5 «Чомучка»

Вчитель. А зараз команди відгадають кросворд.

Запитання до кросворду:

14. Неподалік села Нововасилівка Миколаївської області, на території кургану знайшли найдавнішу скульптуру, вік якої V-ІV ст. до н. е. Яку назву носить скульптура?

15. Що означає малий герб України? Коли він був затверджений?

Гра-вікторина «Я і Україна»

Відповіді

1. Україна стала незалежною 24 серпня 1991 року.

2. Кий, Щек, Хорив, Либідь.

3. Вільна людина.

4. Оксана Баюл.

5. Володимир Великий.

6. Ярослава Мудрого, за те, що ріднився (одружував доньок та синів) з чужоземними династіями.

7. Село Ділове, поблизу міста Рахів, Закарпатська область.

8. Василь Вірастюк.

9. Богдан Хмельницький.

10. Брати Кличко.

11. Чорне море, Азовське море.

12. Кобзар.

13. День Соборності України (22 січня).

14. Кам’яна або скіфська баба.

15. Малий герб був затверджений 22 лютого 1992 року. Зображення малого герба України було символом українців часів визвольних змагань ХХ ст. Тризуб був знаком княжої держави Володимира Великого.

ДЕНЬ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ

 

https://nbu4kids.files.wordpress.com/2011/08/d0b4d0b5d0bdd18c-d0bdd0b5d0b7d0b0d0bbd0b5d0b6d0bdd0bed181d182d0b9-3.jpeg?w=500

Виходить Мати – Україна з дітьми.
Мати – Україна.
Я – Україна, я – Україна,
Лиш перед Богом я на колінах,
Кличу вас люди зліва і справа
В святу Державу,в мою Державу!
Єднайтесь, сестри, єднайтесь, браття,
Пора звільнитись нам від прокляття!
Пісня «Україно моя!».

1 дитина
Хто ти? Квітуча, прекрасна, чарівна.
Очі, мов небо, – ясні голубі.
2 дитина
Хто ти? Немов веселкова царівна.
Хто дарував ці прикраси тобі?
Мати – Україна.
Я – Україна, твоя Батьківщина!
Сонце твоє, твої ріки й поля.
Я – Україна, завше, і нині -
Небо твоє, твоя рідна земля!
3 дитина
Зорі яскраві і небо блакитне,
Ріки безкраї, вишневі сади…
Мати – Україна.
Я – твоя мати, дбайлива і ніжна,
Берег любові і твій оберіг.
Горем не знищена, величчю зміцнена, -
Волю мою не зламає батіг!
4 дитина
Зір мій чаруєш, як тільки розквітнеш,
Щедро даруєш природи плоди.
Мати – Україна.
Я і любов, і надія, і віра.
Твій отчий дім і колиска твоя.
Всі твої мрії, у серці хранимі,
Виведу гордо на праведний шлях!
1 дитина
Я твоя маленька дівчинка,
Я твоя чарівна квіточка.
Бережи мене, матінко рідна,
Моя зіронько ясна, завітна.
2 дитина
Я твій майбутній захисник,
Тому до лінощів не звик.
Любов до тебе зберігаю,
Від ледарів оберігаю!
3 дитина
Маленьке серденько моє
Для тебе, ненько, б”ється,
Для тебе серденько моє
Радіє і сміється!
4 дитина
Можливо, я ще замала,
Але книжки читаю.
Вивчаю мудрості слова,
Бо рідну мову знаю.
Всі разом.
Ми – українці!
Гордо несемо Вітчизни ім”я.
Разом могутні, разом ми сильні.
Велика родина і дружна сім”я!

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
3369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку