Народна притча «Сила слова» (Урок)

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання,(4 клас) до підручника Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г. (Видавничий дім "Освіта", 2021.). Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

 

Літературне читання / 4 клас/

Тема. Народна притча «Сила слова»

 

Мета: ознайомити учнів з суттєвими ознаками притчі; збагачувати словниковий запас новими словами; формувати вміння аналізувати зміст притчі; розвивати критичне мислення, творчу уяву; виховувати бажання розуміти в притчах мудрі послання з глибини віків.

● формування предметних компетентностей:

продовжити ознайомлення учнів з різновидамиукраїнського фолькльору - притчею; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати навички правильного, виразного читання; розвивати та поповнювати словниковий запас учнів; виховувати повагу до історичної спадщини,

● формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:

       вчити учнів аналізувати інформацію, виділяти головне, застосовувати на практиці;

       формулювати, висловлювати, доводити свою думку;

соціальна :

     ● формувати навички співробітництва в групі, команді, уміння адаптуватись, виконувати різні функції в групі;

        підтримувати гармонійні стосунки з оточуючими;

 розв’язувати проблеми, що виникають у різних життєвих ситуаціях;

комунікативна:

       намагатися створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

     ● сприяти усвідомленню в дітей  надзвичайної сили слова в житті людини.

 

        Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

        Обладнання: мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

  1. Хвилинка-аутотренінг.

- Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного.

Посміхніться. Для цього, щоб упоратися із завданням цього уроку, будемо працювати, слухати, мислити, висловлювати свої думки.

  Слайд 2     

-  Отже, ми сьогодні будемо:

    ● не просто слухати, а … (чути),

    ● не просто дивитись, а … (бачити),

    ● не просто відповідати, а … (міркувати),

    ● дружно і плідно …( працювати).

 

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Стратегія «Крісло автора».

     Слайд 3

  • Зачитайте, будь ласка, випадки із життя, коли зроблене добро, повернулося   тому, хто його зробив?

 

IIІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

        Слайд 4

 

  1.  Мовленнєва розминка. Робота над чистомовкою.

Ище-ище – ище – дме холодний вітрище.

Олу –олу –олу – гне дерева додолу.

Истя –истя –истя – з дерев зриває листя.

Ає - ає –ає – на землю кидає.

 

  1. Віднови прислів’я, поясни їх значення. Робота в парах.

Слайд 5

 

Удар забувається, а слово пам'ятається.

Шабля ранить тіло, а слово — душу.

Гостре словечко коле сердечко.

Від теплого слова і лід розмерзає.

Словом можна й місто збудувати.

 

 

IV . Повідомлення теми і мети уроку

 

       - Чи здогадалися про що ми сьогодні будем говорити на уроці?

       - Зі словами треба поводитися обережно, зважати на те, у якому випадку яке слово можна вжити, а яке — ні, що можна сказати, а про що краще промовчати, бо «слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш». Горобця важко впіймати, але все ж можна. А от сказане слово — ні. Воно вилетіло з твоїх вуст і подалося у світ, його почули люди.

      - Слово має надзвичайну силу і владу. Воно може нести важливу інформацію, а може образити і скривдити людину.

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Вправа «Передбачення».

  - Прочитайте загаловок притчі.

  - Чи здогадуєтесь ви за назвою, про що буде притча?

  1. Словникова робота. Стіна слів.

 

Слайд 6.

    Вежа – висока вузька споруда,  що має висоту, значно більшу за ширину, будується окремо або як складова фортеці палацу.                                            

 

   

Зусі́біч - з усіх боків, звідусіль.

 

VI. Зорова гімнастика

       Слайд 7

 

VII. Робота над твором

       Слайд 8

  1. Стратегія «Читання з зупинками».

      Текст поділено на незавершені частини (5 частин).

         ● Читання тексту учителем (1ч.)

       - Для чого жабенята організували змагання?

       -  Як ви думаєте, як далі розгортатимуться події?

        ● Читання 2 частини учнями.

         - Як ви думаєте. Чому жабенята почали падати? ( Глухе жабеня не чуло безнадійних порад глядачів)

        ● Читання 3 частини учнями.

          - Звідки в жабеняти-переможця взялися сили, щоб не впасти?

 

       ● Читання 4 частини учнями.

         - Чи здійснилось ваше передбачення?

       ● Читання 5 частини учнями.

          - Чи очікували ви таку кінцівку притчі?

         - Чи могла б кінцівка притчі бути іншою? Якою саме?

         - Яка головна думка притчі? Чи погоджуєтесь ви з нею?

        - Доберіть слова, які надихнули б жабенят.

 

VIII. Руханка

          Слайд 9

IX.   Закріплення вивченого матеріалу

          Слайд 10

  1. Вправа «Бінго».

 

Складіть аркуш паперу вертикально і способом відривання зробіть фігурку людини. «Бінго» - це силует дівчинки. Запишіть на різних частинках фігурки риси, що належать жабеняткові.

( Сміливість, впевненість, наполегливість, працелюбність, відважність, оптимізм).

  1. Вправа «Кава».

Слайд 11.

У склянку учитель  наливає воду, а потім додає каву.

  • Подивіться на склянку і скажіть чи залишилась вода чистою і прозорою, коли додали каву.
  • Можна провести таку аналогію: людина – це вода. А слово – це кава.
  • На вашу думку, проводячи таку  аналогію, чи можна розділити назад  каву та воду, тобто -  людину і слово? (Відповіді дітей).
  • Так, все вірно. Слово може бути як отруйним, так і цілющим. Слово підтримки, заспокоєння, дружня порада допомагають нам вистояти у скрутних ситуаціях.  Слова інших людей — вольових, сильних — в усі віки зрушували цілі народи на глобальні зміни, спричиняли революції й перевороти. Зі словами «За Батьківщину!» під час воєн навіть майже беззбройні солдати творили справжні дива, долали ворожі армії.

 

ІX. Підсумок уроку. Домашнє завдання

  1. Гра «Мій вибір . Робота з цеглинками LEGO.

Слайд 12

                  Учитель читає слова, а учні сигналізують цеглинками.

  • Просигналізуйте зеленою цеглинкою слова,  що надихають, дають    сили, а червоною цеглинкою – слова, від яких стає сумно, важко на серці.

 

  Приємно з тобою говорити. Не хочу тебе бачити. Гарно! Незграба.       Тобі все вдається! Надзвичайно! Ледацюга. Не ний! Я пишаюся тобою! Надзвичайно! Нечепура.

 

  1.  Вправа « Похвали себе».

Слайд 13

  • Похваліть себе, використовуючи найприємніші для себе слова. Запишіть їх в зошит.
  • Коли в майбутньому вам щось не вдаватиметься, розгорніть цю сторінку і прочитайте записане. Тепер  у тебе все вийде!
  • Пам’ятайте народну мудрість: «Шлях подолає лише той, хто йде вперед».

  

  1.  Рефлексія. Гра «Мішень». 

Слайд 14

Учні отримують шаблони із зображенням мішені, поділеної на сектори. У кожному секторі записано параметри оцінки діяльності на уроці.  Кожен учень маркером або фломастером чотири рази( по одному в кожен сектор) «стріляє» у мішень, роблячи мітку( жирну крапку або плюсик). Що ближче до центру мішені, то вища оцінка.

 

 

                        

                                  

                                  

 

          -  Що сьогодні було для вас особливо важливим / цінним?

4.  Домашнє завдання.

 Диференційоване:

● виразно читати, скласти план;

●придумати притчу, схожу на прочитану за головною думкою.

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Середа Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
2819
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку