Тема. Домашні улюбленці
Мета: розширити знання про домашніх тварин; формувати в дітей поняття, що домашні тварини потребують людського піклування і дбайливого ставлення; розвивати навички критичного мислення та аналізу ;
виховувати любов до тварин ,відповідальність і дбайливе ставлення до них.
Хід заняття
1.Організаціний момент
1.1.Вітання
- Добрий день, діти. Рада сьогодні з вами зустрітися. Сьогоднішній урок буде цікавим та насиченим.
- Давайте перед початком повторимо правила поведінки на уроці.
- Які ви пам’ятаєте? Так, вірно. Тож, продовжуємо.
1.2 Повідомлення теми і мети заняття
- Ви зараз побачите картинки і повинні буде здогадатися, що їх всіх об’єднує.
- Це і буде темою нашого уроку.
- Так, правильно. Це домашні тварини.
- Як ви гадаєте, навіщо людям домашні улюбленці?
- Чому тваринок називають нашими меншими братами?
2. Основна частина
- Щоб дізнатися більше про домашніх тваринок, я вам зачитаю декілька цікавих фактів про них. Готові?
1.Найбільш популярними домашніми тваринами у світі є собаки і кішки. 95% всіх господарів розмовляють зі своїми домашніми тваринами.
2. Як кішки, так і собаки допомагають зняти стрес і нервову напругу, розслабитися і відпочити в кінці робочого дня. Вони дарують позитивну енергію своєму господареві.
3. Близько ста різних виразів морди є у собак. За допомогою вух собаки вміють робити різні гримаси.
4. Дивно, але ці тварини здатні відчути по запаху, чи є в тілі людини ракова пухлина.
5. Собакам протипоказана їжа, в якій міститься шоколад (цукерки, шматочок торта тощо). Для них шоколад є отрутою і може викликати дуже сильне отруєння.
6. Кішки неймовірно охайні. Вони приділяють вилизуванню шерстки чверть свого часу!
7. В повній темноті кішка може орієнтуватися за допомогою вусів.
8. Ознакою хорошого самопочуття кішки є тоді, коли кішка вилизує своє тіло.
9. Хвилясті папужки дуже ревниві. Якщо партнер змінив, самочка буде нещадно клювати, а дзьоб у неї дуже гострий. Тому самці проявляють свій інтерес до інших самочок, коли ніхто не бачить.
10. Самки деяких акваріумних рибок, побачивши небезпеку, засовують малюків собі в рот. А коли знову настає спокійна обстановка, випускають їх на волю.
- Які факти ви запам’ятали?
2.1 Асоціативний кущ
- Ви по черзі будете виходити до дошки, та записувати одне слово-асоціацію про домашніх тваринок. Наприклад, друг або товариш. Хто хоче бути першим?
2.2 Кросворд
- Пропоную розгадати кросворд, щоб дізнатися, що потрібно тваринкам для піклування. Треба вставити букви, які позначають голосні звуки.
т |
|
р |
б |
|
т |
|
|
|||
|
г |
|
д |
|
в |
|
н |
н |
|
|
|
к |
|
п |
а |
н |
н |
|
|
||
|
с |
т |
р |
|
ж |
к |
|
|
||
|
л |
|
б |
и |
т |
|
|
|||
|
с |
|
н |
|
||||||
|
|
г |
р |
и |
|
(1 - турбота, 2 - годування, 3 - купання, 4 - стрижка, 5 - любити, 6 - сон, 7 - ігри)
2.3 Цікавинки.
- Як ви гадаєте, чи є в світі найменша та найбільша собака?
Найменші собаки — крихітні чихуахуа, мопси, йоркширські тер’єри — викликають гордість у своїх господарів і захоплення усього світу.
Мопс
Йоркширський тер’єр
Першість серед найменших собак у світі, згідно з Книгою рекордів Гіннеса, посідає крихітка Міллі породи чихуахуа. Мешкає вона в Америці. Вона важить 172 грами і висотою в 6,5 см.
.
Найбільша собака-англійський мастиф, по кличці Зобра. Його вага 143 кг. Англійські мастифи є дуже розумними сторожовими собаками.
2.4 Відгадування загадок.
- Щоб здогадатися які ще є тварини, відгадайте загадки:
1.Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам!
(Кіт)
2. У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…
(Пес)
3. Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…
(Кріль)
4. Заховалась у шпаринку,
Хлібчика гризе шкоринку,
Довгий хвостик. Невеличка,
Як сіренька рукавичка.
Та боїться дуже кішку
Ця маленька сіра …
(Мишка)
.
5.Живе спокійно, не спішить,
На всякий випадок носить щит.
Під ним, не знаючи страху,
Гуляє ...
(Черепаха)
6.Замість хвостика - гачок,
Замість носа - п'ятачок.
П'ятачок дірявий,
А гачок вертлявий.
(Свинка)
2. 5 Фізкультхвилинка
- Вставайте з-за своїх парт та повторюйте за мною.
Кіт зібрався до роботи(потягуються)
Та завадили турботи:(розводять руки)
Треба висушить хвоста( показують «хвіст»)
Накрутити вуса( колові оберти)
Почесати живота( гладять живіт)
І помити носа( гладять носа)
Вушка розім’яти хутко(масажують вушка)
Лапками попрацювати швидко (біг на місці)
Цілий день такі турботи (рахують пальцем)
Що не встигнеш до роботи!(розводять руками, крутять головою).
2.6 Гра «Пантоміма»
Діти за допомогою жестів показують у кого який улюбленець мешкає вдома або про кого вони мріють. Решта намагаються вгадати , що це за улюбленець.
2.7 Творче завдання.
- Зараз у нас буде творче завдання. Вам потрібно буде намалювати свою домашню тваринку.
- Якщо ви її не маєте, намалюйте ту, яку б хотіли мати.
3.Підсумок уроку
- Отже, що сьогодні нового ви дізналися?
- Як слід ставитися до своїх домашніх улюбленців. (Відповіді учнів)
- Так, сьогодні ви дізналися, які є домашні тваринки та як за ними доглядати.
- Дякую вам. До побачення!