Методичні рекомендаціцї "Портфоліо навчальних досягнень учня початкових класів"

Про матеріал
Однією з освітніх технологій, що дозволяє творчій особистості самореалізуватися, а вчителю простежити шлях до успіху учня, є технологія роботи з портфоліо, яка отримує все більше розповсюдження.
Перегляд файлу

                   Портфоліо

         навчальних досягнень

        учня початкових класів  

                                                                                                               

Однією з освітніх технологій, що дозволяє творчій особистості самореалізуватися, а вчителю простежити шлях до успіху учня, є технологія роботи з портфоліо, яка отримує все більше розповсюдження. Вона допоможе розвинути індивідуальність кожної дитини, знайти стимули, які б спонукали учня стати творцем, дослідником, активним учасником навчально-виховного процесу; здобути вміння мислити нестандартно; планувати і оцінювати результат своєї діяльності, розробляти план його досягнення.

Шлях до успіху нелегкий, а інколи і зовсім нездоланний для дитини без підтримки дорослих. Необхідно створювати педагогічний простір, де кожна дитина –  творець, дослідник, націлена на успіх. Постійно презентуючи свої кращі роботи, учень демонструє свій творчий ріст, свої досягнення та успіх.

Портфоліо у початковій школі краще всього створювати як портфоліо навчальних досягнень, що включає у себе кращі результати     Перегляд портфоліо    роботи школяра. Це можуть бути досягнення з різних предметів за певний період навчання   (семестр, рік тощо), колекції робіт, які демонструють захоплення дитини, малюнки, творчі роботи з художньої праці, спостереження, твори на різну тематику, власні вірші, казки, фотографії та інше.

Кількість та назви розділів узгоджуються між учителем та учнем в залежності від захоплень дитини.         

 

Розділи портфоліо:

  • -сам про  себе;
  • -я і світ навколо мене;
  • -моя сім’я;
  • -світ моїх мрій;
  • -світ моїх поезій;
  • -світ моїх казок;
  • -мої досягнення;
  • -мої успіхи та гордість;
  • -мої захоплення;
  • -мої дослідження;
  • -мої друзі;
  • -мої канікули.

Особливе місце відводиться розділу «Сам про себе». Це інформація про учня. Кожна дитина може  представити себе    різними способами. У одного це фото та коротенька довідка про себе ( прізвище, і’мя, по батькові, дата та місце народження, школа, клас ), у іншого – портрет, зроблений художніми засобами, творча розповідь ( власний вірш ). У цьому ж розділі може бути коротенька історія успіхів дитини.

У розділі «Мої успіхи» учні розміщують свої кращі роботи з розвитку зв’язного мовлення, диктанти, контрольні роботи з математики, української та англійської мов, успішно виконані тести.

У розділі «Мої досягнення» подаються сертифікати про участь у різних конкурсах   (Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру», Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнський  інтерактивний природничий конкурс «Колосок» ), грамоти за участь у шкільних, міських і обласних олімпіадах, дипломи та інші нагороди.

Найбільший інтерес в учнів викликає розділ «Мої захоплення». Учні, що люблять малювати та                               беруть участь у різних образотворчих конкурсах, вкладають сюди свої кращі малюнки, сюжетні ілюстрації до літературних творів. Діти, які відвідують хореографічну школу, -  фотографії зі своїх виступів та концертів. Є діти, які мають свої особисті, відмінні від інших, захоплення. Наприклад, Максим дуже цікавиться пірамідами Єгипту. Він збирає матеріал з цієї теми ( вирізки з журналів, газет, фото ), а також свої замальовки.

У папці учні розміщують лише ті матеріали, які на їх думку, відображають найкращі результати та досягнення. Усі роботи портфоліо  датуються. Важливим моментом є початок роботи з портфоліо. У початковій школі діти приступають до цієї роботи спільно з учителем та батьками, які допомагають відібрати матеріал та оформити розділи. Учням подобається спочатку працювати з тими розділами, де вони мають більшу кількість досягнень.

Кожному школяреві треба навчитися розуміти, навіщо йому потрібно працювати з портфоліо. Це дає можливість організувати самоконтроль за розміщенням та поповненням розділів, оцінити  свої досягнення та можливості. Матеріал може бути використано учнями, вчителями 5-х класів, батьками, але тільки з дозволу дитини, якій належить портфоліо.

По завершенню навчання у початковій школі у кожного учня є свій портфоліо, який являє собою творчу роботу. Далі напрацювання можуть удосконалюватись.

 Корисно провести конкурс серед учнівських портфоліо, на якому діти не тільки представлятимуть свою роботу, а й захищатимуть її, аргументуючи  зібраний матеріал. Конкурс може стосуватися як окремих портфоліо (протягом навчання), так і всього портфоліо в цілому (по завершенню навчального року).

Портфоліо є важливим мотивуючим фактором навчання. Він націлює дитину на демонстрацію власного творчого росту, на досягнення успіху, що позитивно позначається на навчально-виховному процесі.

doc
Додав(-ла)
Шевчун Надія
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку