Наскільки ми готові до створення сім’ї

Про матеріал

Сценарій проведення виховної години для старшокласників. У зв'язку з тим, що виховання молоді бажає бути кращим і глибшим, виникла гостра необхідність в проведенні таких виховних годин. Молоді люди, закохавшись і « почавши стосунки», починають жити разом, мало усвідомлюючи або зовсім не усвідомлюючи, що сумісне життя – це не щоденне свято пристрасті і кохання.

Перегляд файлу

 

 

Вступ

 

 

Дані матеріали являють собою сценарій проведення виховної години зі студентами першого (за віком це старшокласники), а можливо, і старших курсів. Зараз, у зв’язку з тим, що виховання молоді бажає бути кращим і глибшим, виникла гостра необхідність в проведенні таких виховних годин. Молоді люди, закохавшись і « почавши стосунки», починають жити разом, мало усвідомлюючи, або зовсім не усвідомлюючи, що сумісне життя – це не шоденне свято пристрасті і кохання, це щоденні клопоти побутові, постійний компроміс, щоденне приготування їжі, а також миття посуду, вміння знаходити спільну мову, прощати і розуміти один одного, це турбота про себе і народжених дітей, притому турбота ця повинна виявлятися не тільки зовні (пелюшки, одяг, зачіска, сніданки чи обіди ), а й внутрішньо. А от що значить внутрішньо, мало хто з молодих розуміє. Суспільство, тобто люди, які взаємодіють у світі, повинні дотримуватись принципів загальнолюдської моралі, що формується в першу чергу в сім’ї. Батьки повинні прищепити дитині такі моральні категорії як доброта, справедливість, гідність, дисципліна, обов’язок, честь. Також студенти будуть ознайомлені з творами художньої літератури з  цієї тематики, що розширить їх кругозір та змусить задуматись про перспективи свого майбутнього життя.    

 

  1. Підготовчий етап. 

 Було дано завдання переглянути фільм «Шкільний вальс», зрозуміти його зміст, охарактеризувати особливості поведінки головних героїв, а також було дано завдання підібрати й вивчити поезію чоловіків про кохання.

  1. Зміст.

 Вступна частина

Класний керівник: Доброго дня, шановні студенти та гості нашого заходу! Темою нашого заходу сьогодні є: «Наскільки ми готові створити сім’ю? ». Першим, з чого я почну, це спитаю у вас: «Як ви відчуваєте, чи готові ви зараз створити сім’ю?». Будь ласка, підніміть руки гі, хто впевнений у цьому зараз (студенти піднімають руки, обраховуємо кількість піднятих рук).

ІЦо говорить законодавство з приводу одруження і заміжжя?

Основна частина

Ведучий (хлопець): Шлюб в Україні

 

Шлюб грунтується на вільній згоді жінки та чоловіка. Згідно зі статтею 24 Сімейного кодексу України, примушення жінки та чоловіка до шлюбу не допускається. Присутність нареченого та нареченої в момент державної реєстрації їхнього шлюбу є обов’язковою. Відповідно до статті 34 Сімейного кодексу України державна реєстрація шлюбу через представника не допускається.

 

Шлюбний вік в Україні

Право на шлюб мають особи, які досягли шлюбного віку. Згідно зі статтею 22 Сімейного кодексу України шлюбний вік для чоловіків та жінок в Україні встановлюється у вісімнадцять років. Згідно зі статтею 23 Сімейного кодексу України за заявою особи, яка досягла шістнадцяти років, за рішенням суду їй може бути надано право на шлюб, в разі якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

Заява про реєстрацію шлюбу.

Жінка га чоловік, які бажають зареєструвати шлюб, мають подати особисто письмову заяву встановленої форми до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану за їхнім вибором. Якщо жінка і (або) чоловік не можуть через поважні причини особисто подати заяву про державну реєстрацію шлюбу до органу державної реєстрації актів цивільного стану, таку заяву, справжність підпису(ів) на якій засвідчено нотаріально, можуть подати їх представники. Повноваження представника ґрунтуються на нотаріально посвідченій довіреності.

Особи, які подали заяву про державну реєстрацію шлюбу, вважаються нареченими.

 

Відповідно до статті 33 Сімейного кодексу України, за заявою наречених державна реєстрація шлюбу проводиться в урочистій обстановці.

 

Класний керівник: Психологічна готовність до шлюбу - багатоаспектна проблема, яка базується на психологічній сумісності партнерів та включає в себе питання формування статевої ідентифікації особистості, її розвиток, оволодіння стереотипами чоловічої і жіночої поведінки тощо. Благополуччя сім'ї залежить від специфіки засвоєння ролей чоловіка і дружини, батька і матері, знання і уявлення про себе як людину певної статі із специфічними потребами, ціннісними орієнтаціями, мотивами, інтересами і формами поведінки, а також уявленнями про сімейне життя.

У сучасній науково-методичній літературі поняття готовності особистості до шлюбу і сімейного житія включає, зокрема, такі компоненти:

  • фізична і фізіологічна зрілість майбутнього подружжя, коли чоловік стає здатний зачати, а жінка виносити й народити здорову дитину; при цьому існує реальна суперечність між юридично встановленим шлюбним віком, що свідчить передусім про фізичну зрілість майбутнього подружжя, і їх соціальною зрілістю, яка найчастіше настає значно пізніше.
  •   соціальна готовність, яка означає, що майбутні шлюбні партнери є рівноправними членами суспільства, які спроможні виконувати соціальні ролі та обов'язки, усвідомлюють правову основу шлюбу, готові взяти на себе відповідальність одне за одного і за своїх дітей, здатні матеріально забезпечити сім'ю;
  •    етико-психологічна готовність, що передбачає сформованість адекватних шлюбно-сімейних стосунків, уявлень майбутнього подружжя про шлюб і сім’ю, подружні і батьківські обов'язки, розуміння співвідношення між любов’ю і шлюбом; уміння цінувати особисті якості партнера, об'єктивно оцінювати власні почуття і ставлення до обранця; створення сприятливого соціально - психологічного клімату сім’ї і наявність відповідних умінь;
  •   сексуальна готовність, орієнтація на спільність сексуально-еротичних переживань з коханим партнером іншої статі, якому людина довіряє і на чию довіру здатна відповідати, з якою вона хоче й може поділяти відповідальність за спільну працю, продовження роду й відпочинок для того, щоб забезпечити можливості сприятливого розвитку дітей; при цьому важливе значення має наявність знань з анатомії і фізіології, культури статевого спілкування.

 

 

 

 

Ведуча (дівчина) читає вірш Е. Асадова «Слово о любви»

 


Любить — это прежде всего отдавать.
Любить — значит чувства свои, как реку,
С весенней щедростью расплескать
На радость близкому человеку.

Любить — это только глаза открыть
И сразу подумать еще с зарею:
Ну чем бы порадовать, одарить
Того, кого любишь ты всей душою?!

Любить — значит страстно вести бои
За верность и словом, и каждым взглядом,
Чтоб были сердца до конца свои
И в горе и в радости вечно рядом.

А ждет ли любовь? Ну конечно, ждет!
И нежности ждет и тепла, но только
Подсчетов бухгалтерских не ведет:
Отдано столько-то, взято столько.

Любовь не копилка в зашкафной мгле.
Песне не свойственно замыкаться.
Любить — это с радостью откликаться
На все хорошее на земле!

Любить — это видеть любой предмет,
Чувствуя рядом родную душу:
Вот книга — читал он ее или нет?
Груша... А как ему эта груша?

Пустяк? Отчего? Почему пустяк?!
Порой ведь и каплею жизнь спасают.
Любовь — это счастья вишневый стяг,
А в счастье пустячного не бывает!

Любовь — не сплошной фейерверк страстей.
Любовь — это верные в жизни руки,
Она не страшится ни черных дней,
Ни обольщений и ни разлуки.

Любить — значит истину защищать,
Даже восстав против всей вселенной.
Любить — это в горе уметь прощать
Все, кроме подлости и измены.

Любить — значит сколько угодно раз
С гордостью выдержать все лишенья,
Но никогда, даже в смертный час,
Не соглашаться на униженья!

Любовь — не веселый бездумный бант
И не упреки, что бьют под ребра.
Любить — это значит иметь талант,
Может быть, самый большой и добрый.

И к черту жалкие рассужденья,
Все чувства уйдут, как в песок вода.
Временны только лишь увлеченья.
Любовь же, как солнце, живет всегда!

И мне наплевать на циничный смех
Того, кому звездных высот не мерить.
Ведь эти стихи мои лишь для тех,
Кто сердцем способен любить и верить! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Класний керівник: Результати вітчизняних і зарубіжних досліджень показують, що на стабільність шлюбу впливають такі фактори як:

  • Знайомство в ситуації роботи (навчання);
  • Період залицяння;

- Ініціатива про укладання шлюбу з боку чоловіка;

- Позитивна оцінка успішності сімейного життя батьків;

Але в групу ризику входять такі шлюби, в яких наявні:

  • Ранній вік чоловіка та жінки;
  • Перевищення віку жінки над віком чоловіка;
  • Вагітність дошлюбна;
  • Пізній вік укладання шлюбу.

Що ж є основною причиною того, що люди вступають в шлюб? Звичайно, кохання.

Ведучий (хлопець)  читає вірш Олександра Олеся:

Ти знов прийшла, щоб всі чуття холодні

Вогнем страждання запалить,

Ти знов прийшла, щоб всі страшні безодні

Душі моєї розбудить...

Ти знов прийшла, щоб кинуть на поталу

Весь світ чуттів і дум моїх,

Щоб вічно я страждав по ідеалу

І досягнуть його не міг.

Класний керівник:

В кожній людині з самого початку закладено потребу кохати і бути коханим, кожному хочеться зустріти свого єдиного і неповторного і жити з ним (або з нею) щасливо все життя, розділяючи радощі, горе, виховуючи дітей. Однак, саме щоденне буденне життя (його процес) буде визначати його міцність. Пригадуючи насамперед художню літературу (оскільки саме література є відображенням нашого життя), на жаль, можна знайти дуже мало прикладів щасливого сімейного життя. Ще Лев Толстой казав, що «Щасливі сім'ї схожі одна на одну, але кожна нещаслива сім’я нещаслива по-своєму...» . Зразком справжнього кохання, яке призвело до народження молодої сім’ї, була реальна історія мешканців Італійського міста Верона Ромео і Джульєтти.

 

 

Ведуча (дівчина) читає вірш  Тетяни Яремко «Ромео і Джульєтта»:

Знову дощ барабанить свої сумні рими.

А я до Верони серцем гарячим лину.

Міста закоханих Ромео і Джульєтти.

З родин запеклих ворогів,

Монтеккі й Капулетті.

О великий Шекспіре, люблю безмежно твою ліру.

Ти описав вічне і сумне, котре за душу всіх бере.

Літо... У казково-чарівній Вероні стояла я на Джульєтти балконі.

Які суворі були заборони1 Та любов не знала кордонів.

Була це палка і нестримна любов, але пролилася невинная кров.

Гірко сумували коханих батьки, але повернути дітей не могли.

Ведуча (дівчина):

Солодкі і кислі яблука раннього шлюбу

Заміжжя в такому ніжному віці має свої хороші і погані сторони. Для 16-річної панянки весілля - це зустріч з казкою. Добре це ілюструють слова однієї юної особи: «Я хочу заміж, щоб надіти гарне біле платгя і цілий день бути королевою! А потім відразу можна розлучитися ». Яскравий спогад на все життя - ось одна з найулюбленіших фантазій дівчат.

 

Ведучий (хлопець ) читає вірш В. Сосюри «Я вас любив»

 

Я Вас любив, а Ви ніколи
Мене любити не могли,
І от погасло сонця коло,
Й мої троянди одцвіли.

Немов підрізані ножем,
Як і моя надія світла,
О, як вони тяглись до світла
Крізь тьму з благанням і плачем!

Але не вбить любов чудесну,
Що так сіяла в їх сльозах…
Вони умерли, щоб воскреснуть
В моїх закоханих піснях!


Ведуча (дівчина):

Ах, ця любов! Перші місяці заміжжя - це справжній кайф, ейфорія - ми, нарешті, належимо один одному! Новий статус - новий рівень відносин, коли дійсно хочеться вірити, що цей чоловік призначений тобі небесами.

А Ви не замислювалися, чому люди, що затягнули зі шлюбом, можуть дуже довго прицінюватися, і, врешті-решт, взяти шлюб вже після 30? Досвід і вміння відключати емоції і дивитися тверезим поглядом часто не дозволяють приймати людей такими, якими вони є.

Чим старше - тим гірше люди сходяться один з одним. А молодість - це душевна гнучкість. Десь можна підлаштуватися, десь - закрити очі, а десь і звикнутися з особливістю чоловіка.

Заміж у 16 років - це. звичайно ж, справжня школа життя. Вміння та таланти, необхідні для ведення господарства - прання, прасування, приготування, тут виховуються в бойових умовах. Тут дівчина вчиться відповідально ставитися не тільки до свого життя, але і до життя другої половини. А що говорити про дітей!

До речі, про них. Народивши дитину в 16-17 років, через деякий час дівчина може хвалитися своїм віком на батьківських зборах: подивіться, чадо вже в першому класі, а я ще зовсім молода!

Але ранній шлюб - не вічний сонячний день. Найголовніша хмара, яка може прорватися тоннами брудних шкарпеток і немитого посуду - це побут. Вчора ти приходив додому, і на плиті завжди стояла розігріта їжа, брудний одяг досить було кинути в пральну машину і забути, а добрий дух, на ім'я «мама», поверне  її до шафи  вже чистою і попрасованою. На жаль, якщо молодята живуть окремо, таких містичних речей відбуватися більше не буде.

Для дівчини, яка вийшла заміж в 16 років, одне з найважчих випробувань - це необхідність перенести увагу з себе на нову сім'ю. Менше можливостей доглядати за собою, зустрічатися з подругами, бігати по дискотеках ...

Крім того, щастя - не в грошах! А, як відомо, в їх кількості. 1 якщо молода сім'я бідує, навіть найпристрасніша любов може зникнути.

Недалеко і до моменту, коли внутрішнє кипіння, підігріте відсутністю грошей і вічними домашніми справами, дійде до точки, коли дорогого чоловіка, що цілими днями сидить за комп'ютером або біля телевізора, захочеться вдарити сковорідкою з вечерею! Наступним за синцем етапом, логічно, буде розлучення.

Ніхто не говорить, що заміж у 16 років виходити категорично не можна: кожен випадок - це люди, все індивідуально. Але, на думку психологів і вчених, найкращий вік для вступу в шлюб - це 23 – 27 років. Університет позаду, а на руках - диплом, який підтверджує життєву дієздатність. Крім того, людина вже щось вміє і чогось досягла. Саме з 23 до 27 років організм жінки ідеально підготовлений для виношування дитини та пологів, та й у чоловіків статева міць і якість сперми на висоті. Вийти заміж в 16 років -за всіма критеріями крок відповідальний. І якщо дівчина зважилася на нього, вона повинна зробити його з ясною головою. Або не робити зовсім.

 

(На екрані показуються епізоди з фільму «Шкільний вальс» № 1,2,3 )

Класний керівник:

Фільм «Шкільний вальс». Ви всі його продивились, пригадаємо головних героїв - це Гоша Корабльов, Зося і Діна. Пропоную відповісти на такі питання:

  • Чому Зося сказала, що люди люблять один одного, а потім кохання закінчується? Чи воно дійсно закінчується?
  • Ви побачили епізод, в якому Зося і Гоша говорять на пляжі. Як ви розцінюєте реакцію Гоші на те, що сказала Зося про те, що повинна була народити дитину?
  • Як ви вважаєте, Гоша усвідомив те, що він - батько?

- Як ви вважаєте, було у головних героїв Гоші та Зосі кохання?

- Чому вони не стали жити разом?

- Як ви розцінюєте реакцію Гоші на те, що Зося повинна була народити від нього дитину? Чи така реакція нормальна для молодих людей такого віку?

- Чому Гоша одружився з Діною? Могли б вони жити разом?

(За наявності у студентів протилежних точок зору кожен пояснює своє бачення)

Класний керівник:

Можливо, у фільмі показано ще не зовсім чоловіка, а лише хлопчика?

 

Підсумкова частина.

Чим же відрізняється чоловік від просто хлопчика?

  1. Чоловік знає, чого він хоче, і йде до цього. У хлопчика є тільки ідеї. Хлопчик мало думає про них і робить мало для їх реалізації. Хлопчик пасивний, чоловік - наполегливий.
  2. Чоловік планує своє майбутнє і працює у напрямку створення основи для того, щоб мати сім’ю в певний життєвий момент, або ж реалізовує себе в іншому. Хлопчик живе лише сьогоднішнім днем. Його плани, в основному, обмежені тим,, в який клуб чи бар він піде на наступних вихідних.

Чоловік шукає жінку з інтелектом, котра буде його підтримувати, допомагати, а також розділить з ним одні й ті ж життєві цінності. Хлопчика загалом цікавить те, щоб дівчина запалювала його

пристрасть та збуджувала.

  1. Чоловік, зустрівши хорошу жінку, обов’язково візьме ініціативу в свої руки й буде намагатися завоювати її. Хлопчик зробить спробу, але з дастеся ще до того, коли ви побачите якісь реальні дії з його боку.

 

  1. У чоловіка вистачає мужності брати участь у неприємних розмовах. Він чесний у своїх намірах і завжди говорить людям про це. Хлопчик уникає таких розмов. Він ігнорує будь-які серйозні бесіди про почуття. Замість того, щоб мати справу з ситуацією, він тікає від неї, створює драму чи намагається виправдатися, щоб «замилити» той факт, що відбувається щось ненормальне з ним чи з партнеркою.
  2. Чоловік знає, як добре провести час і бути соціальним, але часто буває зайнятий, тому що хоче досягнути результатів в роботі й побудувати своє життя за сценарієм, встановленим ним самим. Хлопчик дуже любить випивати в барі з приятелями кожні вихідні.
  3. Чоловік бачить себе в майбутньому, знає точно, який приклад хоче подати й чітко планує своє життя. У нього є система цінностей. У хлопчика немає встановленого морального компасу, тому він часто непослідовний.
  4. Чоловік цілісний. Він має на увазі те, що говорить, а те, що говорить, те він і має на увазі. Він виконує свої обіцянки і не кидає слів на вітер. І якщо він не може зробити обіцяне, у нього вистачає мужності вам про це сказати. Хлопчик дає обіцянки, але не завжди турбується про те, щоб їх виконувати.
  5. Чоловік боїться бути знехтуваним, але все рівно діє. Хлопчик теж боїться бути знехтуваним, тому він пасивний, він хоче, щоб його гордість і его залишалися збереженими.

Отже, чи готові ви зараз сказати, що готові вступити в шлюб?

(студенти піднімають руки, обраховуємо кількість піднятих рук),

 

Підсумкове слово бібліотекаря:

Шановні студенти, хлопці та дівчата, від себе хочеться додати, що кохання - це найголовніше почуття в нашому житті. Майже всі письменники зверталися до цього почуття і описували його в своїх творах. Слід згадати такий жанр літератури як листування, де відомі люди висловлювали свої почуття до коханих. Раджу прочитати листи Франческо Петрарки, Дені Дідро, Стендаля, Джорджа Гордона Байрона, Вольтера, Віктора Гюго, Карла Маркса, О. Пушкіна,

I. Тургенева та інших до своїх коханих. Ці листи відрізняються духовним багатством, почуттям великої відповідальності як до своїх обраних, так і перед суспільством.

Створюючи сім'ю, треба підійти до такого кроку дуже обережно і відповідально, інакше потім, зробивши помилку, можна розплачуватися не тільки своєю долею і своїм життям, а й життям близьких, своїх дітей, які, по суті, ні в чому не винні, а можуть стати жертвами обставин.

 

 

Література:

Асадов Э. А. Что такое счастье: Стихотворения. - М.: Изд-во ЭКСМО - Пресс, 2002.

 

Е. М. Богат. Что движет солнце и светила: Любовь в письмах выдающихся людей. - М.: Детская литература, 1978.

 

http://uww.poetrvclub.com.ua/metrs.php?id=36&tvpe=tvorch

 

http://leaalexpeil.in.ua/komkodeks/skw87-sku/3215-22.html

 

http://1 kinobig.ru/drama^OeO-shkolnyj-vals-1977.html

 

https://readbookz.net/book/172/5499.html

 

https://juristoff.com/7950

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку