Тема: Наукове дослідження ефекту Доплера
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• Розрізняти властивості звукових хвиль;
• Знати характеристики звуку, особливості поширення його в різних середовищах
• Дізнатися про науковця, який першим пояснив явище зміни частоти хвилі;
• пояснити суть ефекту Доплера;
• Розвинуть власну компетентність щодо сприйняття звуків людиною та позитивного
або негативного впліву звуків на живі організми
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу в рамках технології критичного
мислення.
Мета уроку:
- сформувати громадянську компетентність учнів шляхом використання
технології критичного мислення;
- підвести учнів до творчого осмислення та критичного сприйняття нової
інформації ;
- формувати в учнів світоглядну позицію на поняття «звук, звукові коливання, звукові
хвилі», вміти оперувати та користуватися матеріалами з вищеназваної теми
- вміти переформулювати отриману інформацію, розділяти її на смислові
блоки та оформляти у вигляді таблиць;
- розвивати комунікативні навички в процесі роботи в малій групі , вміти
зв’язно та логічно викладати свої думки;
- навчити використовувати знання про звукові явища в повсякденному житті.
Хід уроку:
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань:
3. Вивчення нового матеріалу. Переглянь відеофрагмент. Дай відповіді на запитання та виконай завдання.
3) Чи спостерігав/спостерігала ти це явище в повсякденному житті? Якщо так, то за яких умов?
4. Наукове дослідження
Переглянь презентацію.
Результати 1-го етапу
Факти: ______________________________________________________________
____________________________________________________________________
Запитання:___________________________________________________________
Результати 2-го етапу
Наявні теорії: Зменшення відстані між джерелом звуку і спостерігачем завжди супроводжується збільшенням частоти сприйнятого звуку, і навпаки, збільшення відстані між джерелом звуку і спостерігачем приводить до зменшення частоти сприйнятого звуку.
Власна гіпотеза: Якщо джерело звуку і спостерігач рухаються один відносно одного, частота звуку, що сприймається спостерігачем, не співпадає з частотою джерела звуку.
Переглянь відеофрагмент про ефект, який відкрив Крістіан Доплер.
Результати 3-го етапу
Гіпотеза підтверджена/спростована завдяки_______________________________
Результати 4-го етапу
Основні положення власної теорії щодо фізичної суті ефекту Доплера:
Ефект Доплера — явище зміни частоти хвилі (наприклад, звукової), яка надходить від джерела виникнення до приймача, спричинене переміщенням джерела або приймача
5. Закріплення вивченого матеріалу
Вивчи інформацію за методикою “Повітряні кульки для дорослих”
Ефект Доплера — явище зміни частоти хвилі (наприклад, звукової), яка надходить від джерела виникнення до приймача, спричинене переміщенням джерела або приймача
6. Підбиття підсумків уроку
7. Домашнє завдання: урок 7