ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради
Кисорицького ліцею
Протокол № 1 від 30.08. 2022 р.
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
ІНФОРМАТИКА
5 КЛАС
52 години (1,5 год. на тиждень)
Розроблена на основі модельної програми «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Режим доступу:
І. Вступ
Навчальна програма з інформатики для 5 класу закладів загальної середньої освіти відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, Державному стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі – Державний стандарт), Типовій освітній програмі для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 року № 235, модельній програмі «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.).
Програма реалізує мету інформатичної освітньої галузі відповідно до вимог Державного освітнього стандарту: розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.
Завдання навчання інформатики як навчального предмету передбачають формування в процесі навчання учнів/учениць ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість і фінансова грамотність), а також формування інформаційнокомунікаційної компетентності, яка в інформатичній освітній галузі є і ключовою, і предметною.
В основу навчального курсу «Інформатика» для 5 класу покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних і ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок та обчислювального мислення. Програма ґрунтується на реалізації провідних ідей світових освітніх систем щодо підготовки громадян цифрового суспільства.
Зміст навчального предмету Інформатика в 5 класі вибудовується за такими предметними змістовими лініями:
У результаті навчання учень/учениця:
Програма передбачає гнучке компонування навчального матеріалу у тематичні блоки, міжпредметну інтеграцію із іншими освітніми галузями, можливість впроваджувати на уроках інформатики інноваційні педагогічні технології (навчання за методом навчальних проєктів, дослідницько-пізнавальне навчання, проблемне та практико зорієнтоване навчання, формувального оцінювання тощо).
ІІ. Зміст навчання інформатики
№ теми |
Блок, тема |
Діяльність |
Очікувані результати |
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» |
|||
Тема 1. Інформаційні процеси та системи (8 год.) |
|||
|
Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. |
Виконання алгоритмів роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм. Створення опису об’єктів, їх властивостей та значень властивостей. Складання списків об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій. |
Висловлює міркування щодо сучасних інформаційних технологій і їх місця в суспільстві. |
|
Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
Створення словника термінів інформатики. Розробка схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя. |
|
|
Комп’ютер як інформаційна система. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення. |
Розробка схеми класифікації персональних комп’ютерів. Добір пристроїв комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел. Використання цифрових пристроїв для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів. Розробка індивідуального проєкту «Наш помічник комп’ютер». Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». |
Пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності. Обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі. |
|
Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними. Прикладні програми. |
Складання схеми класифікації прикладних програм. Розробка рекомендацій для користувачів по усуненню апаратних та програмних збоїв в роботі комп’ютерів. Складання схем фрагментів файлової структури одного з носіїв даних. |
Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи. Пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи. Розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб. |
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» |
|||
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет (6 год.) |
|||
|
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі. |
Складання схеми мережі цифрових пристроїв кабінету інформатики або домашньої мережі цифрових пристроїв. |
Розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології. |
|
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження. Авторське право. |
Добір ключових слів і методів пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Збереження результатів пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах. Оцінювання знайденої інформації на основі наданих критеріїв. Виокремлення фактів і суджень в інформаційних джерелах. Порівняння інформації з різних джерел за наданими критеріями. Використання запропонованих ресурсів для перевірки достовірності інформації та надійності джерел. |
Обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних. Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи аналізує дані для підтвердження чи спростування тверджень. Будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел. Розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору.
|
|
Спілкування в Інтернеті. Безпечне використання Інтернету. Інтернет для навчання. |
Надсилання та отримання повідомлень в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів. Створення повідомлень на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах. Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. Створення опису та дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній |
Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб. Наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості. Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості. |
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
|||
Тема 3. Комп’ютерні презентації (6 год.) |
|||
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів. |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої’/навчальної проблеми |
|
Уведення та вставлення текстів на слайдах. Редагування і форматування текстів на слайдах. |
Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. |
Обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі Обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки |
|
Створення та вставлення зображень на слайдах. |
||
|
Впорядкування слайдів. Виступ з презентацією |
Виступ з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації. Оцінювання та обґрунтування оцінки створеної презентації на основі критеріїв. |
Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості |
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
|||
Тема 4. Текстові документи (9 год.) |
|||
|
Програми для створення та опрацювання текстових документів. Об’єкти текстового документа, їх властивості. Уведення тексту. Вставка символів.
|
Визначення видів завдань, які можна виконати з використанням програми опрацювання текстів Визначення об’єктів текстового документа та значень їх властивостей. Визначення та вибір інструментів для виконання базових операцій по створенню текстових документів. Співвіднесення етапів створення текстового документа. Уведення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. |
Пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач. Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. |
|
Редагування тексту. Перевірка правопису. |
Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). |
Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку. |
|
Пошук та заміна фрагментів текстового документа. |
||
|
Форматування символів, абзаців, сторінок. |
Здійснення форматування тексту за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок). |
|
|
Друкування текстового документа. |
Оцінювання створеного документа згідно критеріїв оформлення, самооцінювання діяльності. |
Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. Підготовка та друк текстового документа. |
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» |
|||
Тема 5. Алгоритми та програми (16 год.) |
|||
|
Команди і виконавці. Система команд виконавця. Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів. |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур. |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. |
|
Алгоритми і програми. Середовища проектування. Візуальні середовища проектування. |
Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником. |
Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. |
|
Лінійні алгоритми і програми. Алгоритми і програми з циклами з лічильником. |
||
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. |
Формулювання висловлювань, істинних і хибних. Визначення, істинне дане висловлювання чи хибне. |
|
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями. Тестування алгоритмів і програм.
|
Складання проєктів, що містять розгалуження Планування роботи в процесі створення проєкту. Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів. Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту. |
Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан.
|
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій (6 год.) |
|||
|
Етапи виконання проєкту. Визначення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. Подання та оцінювання результатів виконання проєкту. |
Виконання комплексного колективного проєкту. Визначення та вибір ролей для виконання групового проєкту. Складання плану виконання проєкту. Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв. Використання онлайн ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи. Подання результатів, захист проєкту. |
Бере участь у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів. Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб. Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту. Пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту. Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі. Пояснює вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід. |
Календарно-тематичне планування з інформатики
на 2022 -2023 н.р.
52 год.
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» |
|||
Тема 1. Інформаційні процеси та системи |
|||
|
|
Правила поведінки та безпеки життєдіяльності при роботі в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта |
с. 5-10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси |
с. 11-17 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини |
с. 18-25 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютер як інформаційна система. Персональний комп’ютер |
с. 25-32 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютера, їх призначення |
с. 32-40 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Операційна система, її призначення. Файли і папки |
с. 40-43 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Файли і папки, операції над ними. Практична робота № 1. «Операції над папками, файлами, ярликами» |
с. 43-47 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Прикладні програми. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Тематичне оцінювання |
с. 47-51 |
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» |
|||
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі |
с. 52-61 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження |
с. 61-70 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Зберігання даних з Інтернету. Авторське право |
с. 71-76 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Спілкування в Інтернеті. Безпечне використання Інтернету |
с. 77-83 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Інтернет для навчання |
с. 84-92 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. «Пошук матеріалів в Інтернеті та їх оцінювання». Узагальнення навчального матеріалу з теми. Тематичне оцінювання |
с. 52-92 |
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
|||
Тема 3. Комп’ютерні презентації |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів |
с. 93-101 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Уведення та вставлення текстів на слайдах. Редагування і форматування текстів на слайдах |
с. 101-110 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення та вставлення зображень на слайдах |
с. 111-113 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Редагування та форматування зображень на слайдах |
с. 114-119 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Впорядкування слайдів. Виступ з презентацією |
с. 120-126 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 3. «Створення комп’ютерних презентацій». Узагальнення навчального матеріалу з теми. Тематичне оцінювання |
с. 93-126 |
Тема 4. Текстові документи |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Об’єкти текстового документа, їх властивості. Програми для створення та опрацювання текстових документів |
с. 127-135 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Уведення тексту. Вставка символів |
с. 135-138 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Редагування тексту. Перевірка правопису |
с. 138-144 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Операції з фрагментами тексту |
с. 144-148 |
ІI семестр |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук та заміна фрагментів текстового документа |
с. 148-154 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Форматування символів, абзаців |
с. 155-165 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Форматування сторінок |
с. 165-169 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Друкування текстового документа |
с. 169-175 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4 «Створення, редагування і форматування текстового документа». Узагальнення навчального матеріалу з теми. Тематичне оцінювання |
с. 127-175 |
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» |
|||
Тема 5. Алгоритми та програми |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Команди і виконавці. Система команд виконавця |
с. 176-180 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми |
с. 180-182 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Різні способи подання алгоритмів. Лінійні алгоритми і програми |
с. 182-188 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовища проектування |
с. 189-198 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення лінійних проєктів |
с. 198-202 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення лінійних проєктів. Тематичне оцінювання |
с. 202-208 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
с. 209-210 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
с. 210-216 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
с. 216-217 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання |
с. 218-219 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з розгалуженнями |
с. 219-221 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з розгалуженнями |
с. 222-228 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 5 «Алгоритми та проєкти з циклами і з розгалуженнями» |
с. 176-228 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання навчального проєкту |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання навчального проєкту |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання навчального проєкту. Узагальнення навчального матеріалу з теми. Тематичне оцінювання |
|
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
с. 229-237 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практикум з використання інформаційних технологій. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення та узагальнення вивченого |
|
ІІІ. Перелік навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення навчального процесу
ІV. Система оцінювання результатів навчання
Базується на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р за. № 289 та Загальних критеріях оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток №2 до наказу №289)
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
Система оцінювання (бальна/рівнева):
Групи результатів навчання |
Рівень досягнення результатів навчання |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|
Працях з інформацією, даними, моделями |
Знає, розуміє, наводить приклади, повторює навчальні дії |
Застосовує вміння, виконує дії |
Аналізує, порівнює, класифікує, структурує. пояснює, ілюструє інформацію |
Створює рішення, оцінює за критеріями, обґрунтовує, формує судження |
Створює інформаційні продукти |
Виконує дії у супроводі вчителя |
Виконує дії за докладною інструкцією, 3 допомогою вчителя |
Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує дії самостійно, творчо, оцінює за критеріями, генерує ідеї, знаходить власні розв'язки, опановує нові засоби чи інформаційні технології |
Працює в цифровому середовищі |
Виконує дії у супроводі вчителя |
Виконує дії за докладною інструкцією. 3 допомогою вчителя |
Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує дії самостійно, допомагає іншим, оцінює за критеріями, опановує нові, використовує ефективні прийоми роботи |
Безпечно та відповідально працює з інформаційними технологіями |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку в знайомій ситуації, епізодично |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у типовій ситуації, після нагадування |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у новій та змодельованій ситуації |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у нестандартній ситуації, оцінює таку поведінку за критеріями |
Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
1 |
Учень (учениця): засвоїв знання у формі окремих фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
|
2 |
Учень (учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки. |
|
3 |
Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи навчально-пізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності.
|
|
4 |
Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше половини); у відповідях може допускати помилки; за значної допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх пояснення, допускає помилки. |
|
5 |
Учень (учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити свої дії, допускає помилки. |
|
6 |
Учень (учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп’ютері; способи навчально-пізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно. |
|
7 |
Учень (учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки. |
|
8 |
Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. Має стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки. |
|
9 |
Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені помилки. |
|
10 |
Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання; робить логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих. |
|
11 |
Учень (учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; раціонально використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези |
|
12 |
Учень (учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях. |
Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням результатів виконання учнями навчальних проєктів.
Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень:
ЗР1 працює з інформацією, даними моделями;
ЗР2 створює інформаційні продукти;
ЗР3 працює в цифровому середовищі
ЗР4 безпечно й відповідально працює з інформаційними технологіями
Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.
V. Список літератури та інформаційних ресурсів
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inform.osv.haluz.5-6-kl/Inform.5-6-kl.Ryvkind.ta.in.14.07.pdf
https://drive.google.com/file/d/1nsiaV52JnLrPOD21oh2c3ihfPBO9ZxZL/view?usp=sharing
https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf
1 |