5 клас
Тема уроку: «Використання комп’ютерів. Комп’ютер як інформаційна система.
Складові комп’ютера, їх призначення»
Мета:
формувати предметні компетентності: формувати вміння розрізняти типи комп’ютерів, ознайомити із складовими комп’ютера та їх призначенням;
розвивати ключові компетентності:
— спілкування рідною мовою;
— інформаційно-цифрова компетентність;
— уміння вчитися.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організаційний момент (до 1 хв)
Привітання. Приєднання учнів до конференції із зала очікування. Перевірка наявності та готовності учнів до уроку
2. Актуалізація знань, умінь, навичок, життєвого досвіду (2 хв)
Відгадай комп’ютерні загадки (мозковий штурм):
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
(комп’ютер )
В неї довгий сірий хвіст,
До курсору має хист.
(комп’ютерна мишка )
Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає!
(Монітор)
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......
(клавіатура).
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....
(системним)
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...
(принтер)
3 . Мотивація навчальної діяльності (до 1 хв)
Давайте поміркуємо над питаннями (постановка проблеми):
Сьогодні на уроці ми з вами вивчимо види сучасних персональних комп’ютерів, узнаємо чім вони відрізняються та для чого вони призначені, а також пригадаємо з початкової школи з яких пристроїв складається ПК.
4. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
1. Різновиди сучасних комп’ютерів (суперкомп’ютери, персональні, вбудовані (мікро)
2. Пристрої ПК
3. Класифікація пристроїв
3) Складання вчителем та учнями на екрані та в зошитах схеми «Різновиди сучасних комп’ютерів»
5. Фізкультхвилинка (до 1 хв)
6. Практична робота за комп’ютером (5 хв)
Виконання інтерактивних вправ учнями на платформі Learningapps.
https://learningapps.org/view2434860
7. Вправи для очей (до 1 хв)
8. Закріплення навчального матеріалу (15 хв)
Самостійна робота. Заповнення учнями в зошитах таблиці «Пристрої комп’ютера та їх призначення» (за зразком)
Пристрій ПК |
Призначення |
Сканер |
пристрій для отримання комп'ютерного цифрового зображення |
Монітор |
|
Клавіатура |
|
Миша |
|
Принтер |
|
Проектор |
|
Колонки |
|
6. Підсумки уроку
1) Бесіда:
6. Назвіть пристрої введення інформації
2) Фото виконаних у зошиті робіт учням прикріпити в Гуглкласі
7. Рефлексія
Написати учням коментар до завдання, розміщеного в Гуглкласі
8. Домашнє завдання
Перейти за посиланням, розміщеним в завданні в Гуглкласі та виконати вправу https://learningapps.org/view2434822
1