Навчальний проєкт "Складання характеристики виду за видовими критеріями"

Про матеріал

Методичні рекомендації допоможуть учням (студентам) розробити навчальний проєкт "Складання характеристики виду за видовими критеріями".

Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЄКТ

 

СКЛАДАННЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВИДУ

ЗА ВИДОВИМИ КРИТЕРІЯМИ

 

Мета:

закріпити знання про видові критерії, навчитись давати порівняльну характеристику споріднених видів за видовими критеріями.

Матеріали:

живі рослини, гербарні зразки рослин, колекції комах, фотографії, ілюстрації, малюнки організмів різних видів.

Хід роботи:

1. Повторити теоретичний матеріал у підручнику на тему «Критерії виду».

2. Дати відповіді на запитання, використовуючи при необхідності Інтернет - джерела та підручник:

  • Що таке біологічний вид? Наведіть приклади біологічних видів рослин, тварин, грибів.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Що таке статевий диморфізм? Наведіть приклади ознак, в яких він проявляється.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Що таке поліморфізм (у біології)? Наведіть приклади морф у межах одного виду.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Що таке види-двійники? Наведіть приклади.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Що таке видові критерії?

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Які існують критерії виду? Охарактеризуйте їх.

______________________________________________________________________________________________________________________________

3. Визначити, на свій вибір, серед представників рослин або тварин, або грибів два біологічні види, що належать до одного роду (наприклад, журавель сірий та журавель канадський).

4. Охарактеризувати визначені види за видовими критеріями, використовуючи Інтернет – джерела та літературу. Заповнити порівняльну таблицю.

 

Порівняльна характеристика видів за видовими критеріями

Критерії виду

Біологічні види, що належать до одного роду

 

 

Морфологічний

 

 

Генетичний

 

 

Фізіологічний

 

 

Географічний

 

 

Екологічний

 

 

 

5. Виявити основні подібні та відмінні ознаки між двома видами одного роду

 

Подібні ознаки : _____________________________________________________

____________________________________________________________________

 

Відмінні ознаки: _____________________________________________________

____________________________________________________________________

 

  • Про що свідчить наявність подібних ознак у представників близьких видів одного роду?

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

  • Чим пояснити наявність відмінних ознак у представників різних видів одного роду?

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Сформулювати висновок про значення видових критеріїв та зазначити, чому на підставі одного критерію не можна судити про видову належність організмів.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
4199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку