Методичні рекомендації допоможуть учням (студентам) розробити навчальний проєкт "Складання характеристики виду за видовими критеріями".
НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЄКТ
СКЛАДАННЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВИДУ
ЗА ВИДОВИМИ КРИТЕРІЯМИ
Мета: |
закріпити знання про видові критерії, навчитись давати порівняльну характеристику споріднених видів за видовими критеріями. |
Матеріали: |
живі рослини, гербарні зразки рослин, колекції комах, фотографії, ілюстрації, малюнки організмів різних видів. |
Хід роботи:
1. Повторити теоретичний матеріал у підручнику на тему «Критерії виду».
2. Дати відповіді на запитання, використовуючи при необхідності Інтернет - джерела та підручник:
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
3. Визначити, на свій вибір, серед представників рослин або тварин, або грибів два біологічні види, що належать до одного роду (наприклад, журавель сірий та журавель канадський).
4. Охарактеризувати визначені види за видовими критеріями, використовуючи Інтернет – джерела та літературу. Заповнити порівняльну таблицю.
Порівняльна характеристика видів за видовими критеріями |
||
Критерії виду |
Біологічні види, що належать до одного роду |
|
|
|
|
Морфологічний |
|
|
Генетичний |
|
|
Фізіологічний |
|
|
Географічний |
|
|
Екологічний |
|
|
5. Виявити основні подібні та відмінні ознаки між двома видами одного роду
Подібні ознаки : _____________________________________________________
____________________________________________________________________
Відмінні ознаки: _____________________________________________________
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________
6. Сформулювати висновок про значення видових критеріїв та зазначити, чому на підставі одного критерію не можна судити про видову належність організмів.
________________________________________________________________________________________________________________________________________