Урок узагальнення і систематизації знань у 10 класі з тем «Вступ. Біорізноманіття. Ч.1»(робота за варіантами)

Про матеріал
Мета даного уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про міждисциплінарні зв’язки біології та екології, рівні організації біологічних систем і їхній взаємозв’язок, фундаментальні властивості живого, сучасні критерії виду, біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції, оцінити здатність учнів оперувати такими поняттями і термінами: система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти; оцінити здатність учнів розрізняти біосистеми різних рівней організації, характеризувати принципи сучасної систематики, наводити приклади вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин; складати характеристику виду за видовими критеріями і порівнювати організми між собою. Очікувані результати: учень\учениця узагальнюють і систематизують знання з теми. Роздатковий матеріал включає в себе завдання 2 варіантів по 4 питання (кожне питання - по 3 бали)
Перегляд файлу

10 клас        Узагальнення і систематизація знань з тем «Вступ. Біорізноманіття. Ч.1»

                     (робота за варіантами)

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про міждисциплінарні зв’язки біології та екології, рівні організації біологічних систем і їхній взаємозв’язок, фундаментальні властивості живого, сучасні критерії виду, біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції, оцінити здатність учнів оперувати такими поняттями і термінами: система, біосистема, екосистема, навколишнє середовище, систематика, номенклатура, класифікація, філогенетична систематика, популяція, віруси, прокаріоти, еукаріоти; оцінити здатність учнів розрізняти біосистеми різних рівней організації, характеризувати принципи сучасної систематики, наводити приклади вірусів, бактерій, одноклітинних еукаріотів, грибів, рослин, тварин; складати характеристику виду за видовими критеріями і порівнювати організми між собою.

Очікувані результати: учень\учениця узагальнюють і систематизують знання з теми.

Обладнання: таблиці, фотографії представників різноманітних живих систем, роздатковий матеріал

Хід уроку.

  1. Організаційний момент (перевірка присутності, створення позитивної атмосфери).
  2. Формування мети і завдання уроку (повідомлення теми уроку, націлення учнів на те, що учні узагальнять свої знання з теми  «Вступ. Біорізноманіття. Ч.1»)
  3. Основна частина уроку:
  • Виконання завдання № 1 усно. На дошці висять рисунки об'єктів: гриб опеньок, еритроцит, бактерія, молекула ДНК, лейкоцит, олень у лісі,  шлунок людини, глобула білка, тварини і рослини у акваріумі, група жирафів. Завдання: усно дайте відповіді на запитання: назвіть об'єкти одного рівня організації; назвіть об'єкти, що знаходяться на молекулярному рівні; назвіть об'єкти, що знаходяться на найвищому рівні організації; який об'єкт можна розглядати на двох рівнях організації? Чому?
  • Обговорення Завдання № 1
  • Виконання учнями у зошитах для перевірочних робіт завдань за варіантами (2 варіанта по 4 завдання; кожне завдання оцінюється по 3 бали)
  1. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал:

 

10 клас  Тематичне оцінювання № 1

  1. Дайте визначення термінам:

1 варіант                                                                                                    2 варіант

Екологія                                                                                                     Радіобіологія

Біоніка                                                                                                        Молекулярна біологія

Відкрита система                                                                                      Клітина

 

  1. Опишіть організм як біосистему:

Окунь річковий                                                                                         Полуниця садова

  1. За допомогою систематичних категорій визначте положення в системі органічного світу:

Груша лісова                                                                                               Вовк звичайний

  1. Порівняйте між собою за ознаками: розміри, генетичний апарат, особливості будови, особливості життєдіяльності, особливості поведінки, розмноження, наведіть приклади організмів

ВІРУСИ і БАКТЕРІЇ                                                                              РОСЛИНИ і ТВАРИНИ

 

Використана література:

 

  1. Підручник Біологія і екологія 10 клас (рівень стандарту) Шаламов Р.В., Каліберда М.С., Харків, ТО «Соняшник», 2018
  2. Робочий зошит з біології і екології 11 клас (рівень стандарту) Каліберда М.С., Шаламов Р.В., Харків, ТО «Соняшник», 2018
  3.  Біологія та екологія для вчителя. 11 клас/ Руслан Шаламов – Харків: Соняшник, 2019

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку