Навчальний проект "Ведмедики на пiвночi".

Про матеріал
Навчальний проект «Ведмедики на пiвночi» з курсу фізики 8 класу з теми «Теплові явища», «Види теплопередачі». Мета уроку: Закріпити знання з теми «Теплові явища», здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції; продовжити формування вмінь і навичок учнів розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Навчальний проект «Ведмедики на пiвночi»

з курсу фізики 8 класу з тем «Теплові явища», «Види теплопередачі».

Мета уроку:

Дидактична. Виявити рівень знань і вмінь учнів з теми «Теплові явища»

Навчальна. Закріпити знання з тем «Теплові явища», «Види теплопередачі», здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції; продовжити формування вмінь і навичок учнів розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання.

Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів. Учні повинні навчитися здобувати інформацію під час планування, проведення і аналізу результатів виконання проекту.

Виховна. Викликати цікавість до вивчення предмету.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.

Методи проведення уроку: бесіда, робота в групах, прийом оцінювання (самооцінювання, підсумкове оцінювання).

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Я чую і я забуваю.

Я бачу і я пам’ятаю,

я роблю і я розумію.

Конфуцій.

 

Усміхніться всім навколо: небу, Сонцю, добрим людям,

І тоді обов’язково наш урок цікавим буде.

А чи хочете дізнатись, що сьогодні може статись?

Ну, то всядьтеся зручніше, і працюємо скоріше.

 

«Ніколи не беріться за наступне, не засвоївши попереднього» – застерігав відомий фізіолог І.П.Павлов. То ж давайте перевіримо, як ви засвоїли матеріал попередніх уроків.

ІІ. Розминка.

Фронтальне опитування

  1. Які є види теплопередачі?
  2. Що лежить в основі вимірювання температури термометром?
  3. Що називають теплопровідністю?
  4. У якому стані речовина гірше проводить тепло — у твердому, рідкому чи газоподібному?
  5. Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла?
  6. Яку систему тіл називають теплоізольованою?
  7. Порівняйте температури плавлення (кристалізації) різних речовин.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Встановіть відповідність:

А) r;   1) питома теплоємність речовини;

Б) с;   2) питома теплота згоряння палива;

В) q;   3) питома теплота пароутворення і конденсації;

Г) λ.   4) питома теплота нагрівання;

5) питома теплота плавлення.

 

Установіть відповідність між тепловим процесом, який відбувається з певною речовиною, і формулою для визначення кількості теплоти, що виділяє речовина в ході цього процесу.

1. Вода в калюжі перетворилася на лід.

2. Господар запалив дрова в каміні.

3. Над річкою утворився туман.

а)         

б)    

в)     

г)

Відповідь: 1 – а; 2 – в; 3 – б.

 

ІV. Узагальнення та систематизація навичок.

Дітям задані вправи логічного характеру. Діти працюють за принципом «Один за всіх, і всі за одного».

 

 

Запитання для фізкультхвилинки.

(Якщо відповідь «так » ви встаєте, якщо відповідь «ні» сидите.)

  1.               Кристалізація – це процес переходу речовини з рідкого стану в твердий ? (Так)
  2.               Під час кристалізації температура речовини змінюється? (Ні) – змінюється.
  3.               Одиниця вимірювання кількості теплоти Вт (Ні)
  4.               Питома теплоємність речовини вимірюється в дж/кг*С ? (Так)
  5.               Конденсація – процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий (Так).
  6.               Робоче тіло – це газ ,який виконує роботу в процесі  свого розширення. (Так)
  7.               Будь – яка теплова машина складається з трьох основних частин : нагрівника,робочого тіла та двигуна. (Ні)- холодильника.
  8.               Одиниця вимірювання коефіцієнта корисної  дії кілограм ? (Ні) - %
  9.               Плавлення – це процес переходу речовини з твердого стану в рідкий ?(так )
  10.           Паливо буває твердим,рідким і м’яким ?(Ні) – газоподібним

 

V. Підбиття підсумків

Інтерактивна  вправа «Результат»

Учні по черзі роблять висновок про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VІ. Домашнє завдання. §10-15 вправа №15 (4)

Пояснити , що означає японське прислів’я «Дощ пройде – земля висохне».

 

А тепер  давайте  відгадувати загадки. (Додатково)

1. Мене в годині шістдесять (хвилина)

 

2. Пані крижана із стріхи

Ноги звісила для втіхи.

А як сонце припече –

Пані плаче і тече                 (бурульки)

 

3. Взимку скляр прийшов на річку

Наче склом покрив водичку.

Бавитися там не слід –

Бо крихкий на річці …          (лід)

 

4. Щось кружляє, наче пух,

Наче зграя білих мух,

Та додолу опадає,

Все ретельно укриває     (сніг)

 

  1.          Куди ступиш – всюди маєш.

Хоч не бачиш – споживаєш   (повітря)

 

6. На хвилинку в землю вріс

Кольоровий диво-міст   (веселка)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ведмедики на пiвночi. Підготував вчитель фізики КЗО “Новопокровськой СЗШ” Нечипуренко В. А. Навчальний проект з фізики для учнів 8 класу

Номер слайду 2

Опис навчальної теми Навчальний проект «Ведмедики на пiвночi» з курсу фізики 8 класу з теми «Теплові явища». Мета уроку: Навчальна. Закріпити знання з теми «Теплові явища», здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції; продовжити формування вмінь і навичок учнів розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання. Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів. Учні повинні навчитися здобувати інформацію під час планування, проведення і аналізу результатів виконання проекту. Виховна. Викликати цікавість до вивчення предмету. Тип уроку:урок закріплення знань. Обладнання:навчальна презентація, комп’ютер.

Номер слайду 3

Чому бiлий ведмiдь не мерзне в Артицi? Основні запитання до навчальної теми. Ключове запитання Якi фiзичнi закони для збереження тепла та енергii дiють? Знайдiть в iнтернетi iнформацiю про колекцiю бiлих ведмедiв.

Номер слайду 4

Основні запитання до навчальної теми. Тематичне запитання Які є види теплопередачі? Що лежить в основі вимірювання температури термометром? Що називають теплопровідністю? У якому стані речовина гірше проводить тепло — у твердому, рідкому чи газоподібному? Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для нагрівання тіла? Яку систему тіл називають теплоізольованою? Порівняйте температури плавлення (кристалізації) різних речовин.

Номер слайду 5

Змістові запитання. Установіть відповідність.питома теплоємність речовиниqпитома теплота згоряння паливапитома теплота нагріванняпитома теплота плавленняпитома теплота пароутворенняrλc

Номер слайду 6

Змістові запитання. Установіть відповідність між тепловим процесом, який відбувається з певною речовиною, і формулою для визначення кількості теплоти, що виділяє речовина в ході цього процесу. Вода в калюжі перетворилася на лід. Господар запалив дрова в каміні. Над річкою утворився туман.

Номер слайду 7

Вивчаємо -> Досліджуємо -> Експериментуємо. Обираємо групу

Номер слайду 8

Оцінювання навчальних потреб учнів з теми «Сполучені посудини. Насоси»Що ми знаємо? За допомогою гідравлічних машин піднімають свій автомобіль для заміни колеса. Чому виливається вода з носика чайника, якщо його нахилити. Що ми хочемо дізнатися? Як на практиці застосовують сполучені посудини. Завдяки чому можна підняти великий вантаж. Як можна, прикладаючи меншу силу, отримувати більшу?Про що ми дізналися? Сполучені посудини використовують … Насоси бувають:

Номер слайду 9

Бачення навчальної теми. Створюючи цю навчальну тему, я б хотів: Спробувати нові методи, і щоб довідкова література була доречною у житті учнів;Подумати про шляхи, які могли б залучати учнів до спільноти. Упродовж цієї навчальної теми я б хотів, щоб мої учні: Уміли представляти результати своїх досліджень у вигляді Вікі-статті, комп’ютерної презентації, блогу;оцінювати ідеї однолітків у блогах;аналізувати знайдену в Інтернеті інформацію та раціонально використовувати ресурси всесвітньої мережі.

Номер слайду 10

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК 21 СТОЛІТТЯВ учнів будуть формуватися навички мислення вищих рівнів та навички 21 століття, оскільки: Використовуватимуть Ключові та Тематичні запитання для того, щоб під час аналізу п’єси знаходити теми, які виходять за межі місцевості та часів; Повідомляють свої ідеї аудиторії спільноти Розмірковуватимуть над читанням, написанням, дослідженням та стратегіями мислення, а також змінюватимуть і адаптуватимуть їх, якщо це буде необхідно;Застосовуватимуть оцінювання проекту для самостійної оцінки своєї роботи та надання зворотного зв’язку на дії однокласників.

Номер слайду 11

Ресурси Друковані видання: Підручник з фізики 8 кл. за редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого “Ранок”, 2015 Іванова Ж. В. Фізика. 8 клас: Розробки уроків. -Х.: Веста, 2009.- (Майстер-клас). Інтернет-ресурси:https://uk.wikipedia.org/wiki/Насос https://uk.wikipedia.org/wiki/Гідравлічна_машинаhttp://fizikaschool5.blogspot.com/p/8.html http://berkoshko.blogspot.com/2014/10/blog-post_31.html

Номер слайду 12

Людина примножує своє щастя у міру того,як вона дарує його іншим.І. Бентам

zip
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Розділ 1. Теплові явища
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
1186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку