Дослідження з географії для 10 класу
Назва дослідження |
ПІБ ученика/учениці |
Вплив ОПЕК на світовий ринок нафти |
|
Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації. |
|
Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії. |
|
Унікальність економічної системи Китаю. |
|
Складання тематичного туристичного маршруту для ознайомлення з об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО в одній з країн Азії |
|
Національні парки Австралії як об’єкти міжнародного туризму. |
|
Канберра – політико-адміністративний центр країни. |
|
Країни Океанії – регіон екзотичного туризму. |
|
Вплив на економіку Нової Зеландії зйомки фільму «Володар перстнів». |
|
«Бананові республіки»: типові ознаки, сучасний розвиток. |
|
Панамериканське шосе – дорога через три Америки. |
|
Нью-Йорк – один з найбільших фінансових центрів світу |
|
Найновітніші транспортні засоби США: проекти Ілона Маска. |
|
Міста в США: особливості планування, джентрифікації. |
|
Туризм як чинник розвитку країн Карибського басейну. |
|
Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації. |
|
Вплив колоніального минулого на сучасну міжнародну спеціалізацію та просторову структуру господарства країн Тропічної Африки. |
|
Екологічна трагедія Сахелю: причини і шлях призупинення. |
|
Ангола: успішний розвиток після війни. |
|
Суецький канал, нафта і туризм – три кити економіки Єгипту. |
|
ПАР серед країн Африки. |
|
Південно-Африканська Республіка: три столиці однієї держави |
|
Типи міжнародних конфліктів у різних регіонах світу. |
|
Роль світової громадськості у подоланні глобальних проблем людства |
|
Методичні рекомендації для написання досліджень з географії
Вступ
Науково-дослідна робота є важливою складовою підготовки освіченого здобувача оcвіти в середніх навчальних закладах. Вона включає в себе два елементи: 1) засвоєння методики організації науково-дослідної роботи, 2) робота над науковим дослідженням під керівництвом учителя.
Наукова робота проводиться в межах навчально-виховного процесу та поза межами навчального процесу.
Важливим напрямком науково-дослідної роботи в межах навчально-виховного процесу є написання і захист робіт.
РОЗДІЛ 1 ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
У сучасній методології прийнято виділяти такі етапи наукового дослідження:
1. Підготовчий етап.
2. Інформаційний етап. .
3.Наративний етап
Підготовчий етап розпочинається з вибору теми. Тему дослідження обирають самостійно із запропонованого учителем переліку. Теми відповідають тематиці програми 10 класу з предмету «Географія».
Пошуки та вивчення літератури. Після визначення теми розпочинається інформаційний етап дослідження. При роботі з науковою літературою та документами здобувачам освіти рекомендується робити нотатки, які формуються потім у список літератури та джерел.
До джерел відносяться офіційні документи, закони, словники, довідники, енциклопедії та ін.
Цитуючи, ми повинні дотримуватися кількох формальних правил:
1. Цитата повинна бути дослівною;
2. Цитата не повинна бути надто довгою;
3. Цитата повинна подаватися у лапках і супроводжуватися посиланням на джерело у квадратних дужках - [ ] ;
4. Вилучення певних фрагментів, яке дозволяє уникнути довгого цитування, позначається трикрапкою...
Наративний етап. Написання і оформлення тексту дослідження.
Вона складається з таких частин:
1. Вступ – актуальність, мета дослідження, завдання дослідження
2. Основна частина (поділяється на кілька розділів 3-4 розділи).
3. Висновки.
4. Список використаної літератури та джерел. (до 20 шт.)
5. Додатки (у разі потреби – фото, діаграми ін.)
Очікуваний обсяг тексту роботи – 10-15 сторінок (без титульного аркушу, змісту, додатків, список літератури).
РОЗДІЛ 2 ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ
Дослідження друкують за допомогою комп’ютера на аркушах білого паперу формату А4. При друкуванні тексту роботи необхідно залишати поля таких розмірів: зліва - до 30 мм, справа - 10 мм, зверху - 20 мм та знизу - 20 мм. Текст наукової роботи набирається шрифтом з відсічками Times New Roman розміром 14 пунктів, лінійки розміщуються з інтервалом 1.5 (29-30 рядків на сторінці).
Титульна сторінка: перша сторінка оформляється як титульна, на ній немає номера сторінки.
Зміст. Він відповідає планові роботи, про який йшлося вище. Єдиною відмінністю є зазначення номерів сторінок. Вказується лише номер початкової сторінки пункту плану (Додаток 1).
Нумерація сторінок. Першою сторінкою роботи є титульний лист, на якому номер сторінки не ставиться. На наступних сторінках номери проставляються у правому верхньому куті сторінки без крапки після цифри
РОЗДІЛ 3. ЗАХИСТ РОБОТИ
1. Подання роботи до захисту надається за 2 дні до визначеного терміну вчителя
2. Захист роботи. Дослідження захищаються на уроці. Ученик/учениця робить 5-7-ми хвилинний виступ і відповідає на запитання.
3. Критерії оцінки досліджень.
1. Робота, в якій використані різноманітні методи дослідження, запропоновано власне вирішення проблеми, викладені аргументовані висновки та обґрунтовані пропозиції може бути оцінена на “відмінно” (12-10 балів).
2. Робота, в якій самостійно підібраний та проаналізований значний за обсягом та цікавий за змістом матеріал, зроблені аргументовані висновки та обґрунтовані пропозиції, але є помилки в оформленні роботи може бути оцінена на “добре” (9 балів).
3. Робота, в якій зроблено власну оцінку джерел та літератури, самостійно підібраний та проаналізований значний за обсягом та цікавий за змістом матеріал, але є проблеми з оформленням роботи, аргументацією висновків, може бути оцінена на “добре” (8 балів).
4. Робота, в якій самостійно підібраний та проаналізований значний за обсягом та цікавий за змістом матеріал, але відсутній аргументація висновків, допущенні помилки в оформленні роботи, може бути оцінена на “задовільно” (5-7 балів).
5. Робота, в якій все плагіат та не відповідає критеріям не виставляється тематична або семестрова до його виправлення або буде оцінюватись у 2-4 бали.
Додаток 1
Зміст
Вступ.........................................................................................................................3
Розділ 1. (Назва).......................................................................................................5
1.1.(Назва)................................................................................................................5
1.2.(Назва)...............................................................................................................6 1.3.(Назва)............................................................................................................... 8
Розділ 2. (Назва).................................................................................................... 10
2.1. (Назва) ............................................................................................................ 12
2.2. (Назва) ............................................................................................................ 13
2.3. (Назва) ............................................................................................................ 15
Висновки ................................................................................................................16
Список джерел та літератури...................................................................................17
Додатки...................................................................................................................18