урок на тему "Рекреаційні ресурси світу"

Про матеріал
Метою розробки є полиблення і систематизація знань учнів про світові рекреаційні ресурси, що сприятиме розвитку екологічної свідомості.
Перегляд файлу

10 клас.

Тема:   «Поняття «рекреація». Рекреаційні ресурси, їх класифікація.

Мета:   сформувати поняття «рекреація», поглибити та систематизувати знання про види рекреаційних ресурсів, розвити вміння працювати з картами, сприяти розвитку екологічного мислення учнів.

Обладнання:   політична карта світу, карта рекреаційних ресурсів, виставка книг та фотоілюстрацій про міста відпочинку за кордоном та в Україні, атласи.

Тип уроку:   урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І.   Організаційний момент

      Учитель   Доброго дня! Сідайте, будь ласка. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати. Подорожувати, нажаль, уявно. Але нехай ця подорож принесе вам задоволення і скриньку нових знань, дуже для вас важливих.

ІІ.   Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

        Географічний крос

  1. Які компоненти природи називають «природними ресурсами»?
  2. Що розуміють під поняттям «вичерпні» та «невичерпні» природні ресурси? Наведіть приклади.
  3. Що таке «відновлювані» та «невідновлювані» природні ресурси? Наведіть приклади.
  4. Назвіть та дайте визначення основних груп природних ресурсів.

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності

        Учитель   Завжди коли ви важко працюєте, навчаєтеся, робите якусь важливу справу, досягаєте поставленої мети, ви думаєте: «Закінчу справу і відпочину!» Думки про гарний відпочинок приходять до нас, особливо коли нам важко і ми виснажуємось.

         А що для вас-гарний, корисний відпочинок?

(відповіді учнів)

          Я думаю, що наприкінці уроку, дізнаючись про всі існуючі можливості, ви усі зумієте визначитись з поняттям «гарний відпочинок».

ІV.   Вивчення нового матеріалу

         Повідомлення учня-енциклопедіста

         Розуміння терміна «рекреація» досить різноманітне. Воно зазвичай перекладається з латини як «відновлення». Цікаве трактування його міститься в деяких наших словниках 50-х років ХХ ст., де про нього говориться застарілу назву перерви-проміжку часу між уроками в середніх навчальних закладах. У чому суть такого розуміння відновлення, пропонованого рекреацією? Це насамперед можливість змінити звичну атмосферу виробничого або навчального життя. Поняття рекреації не можна трактувати як відпочинок; іноді службовець, який веде малорухомий спосіб життя, вирушає у важкий туристичний похід, що подеколи повязаний зі значними фізичними або екстремальними навантаженнями. Тут головне - зміна обстановки.

       Учитель   Спасибі за цікаве повідомлення.

       Причина різкого зростання інтересу до рекреації останнім часом досить зрозуміла. Життя сьогодні серйозно ускладнюється, і людство, саме того не помічаючи, починає занедужувати. Значні обсяги не завжди позитивної інформації, яку ми отримуємо, існування суперечливих ідеологій, різних близьких одна до одної релігій, не завжди зрозумілих політичних і державних інтересіві багато чого іншого завантажує нашу свідомість. Крім того, часто людина дуже втомлюється на роботі, має певні проблеми в особистому житті. Така ситуація вимагає певного розвантаження, а іноді й елементарного лікування.

        На уроці ми розберемо територіальне розміщення об’єктів для відновлення (рекреації), тобто систематизуємо та класифікуємо рекреаційні ресурси.        

        Повідомлення учня-енциклопедіста

        Рекреаційні ресурси –це сукупність природних, природно-технічних, соціально-економічних комплексів та їх елементів, що сприяють відновленню та розвитку фізичних та духовних сил людини, ії працездатності (запис у зошиті).

         Учитель    Рекреаційні ресурси можна поділити на природні та соціально-економічні (соціально-культурні). Схема на дошці.

 

Рекреаційні ресурси

Природні: особливості природи, ПТК, природоохоронні обєкти тощо

Соціально-економічні: культурні об’єкти, пам’ятки історії,архітектури, етнографії

       

         Практичне завдання

         Користуючись картами атласу та текстом підручника, назвіть райони світу, багаті на  рекреаційні ресурси (імовірні відповіді).    

  1. Рекреаційні ресурси океанів та морів.

        В Атлантичному океані - Середземноморське узбережжя Південної Європи та Північної Африки, узбережжя Балтійського та Чорного морів, півострова Флорида, островів Куба, Гаїті, Багамських, райони міст та міських агломерацій Атлантичного узбережжя  Північної та Південної Америки; в Тихому океані - Гавайські острови, острови Полінезії та Макронезії, східне узбережжя Австралії, затока Бохайвань та острів Хайнань (Китай),  узбережжя Японського моря, райони міст та міських агломерацій Тихоокеанського узбережжя  Північної та Південної Америки; в Індійському океані - острів Шрі-Ланка, район прибережних міських агломерацій Індії, східне узбережжя острова Мадагаскар, Сейшельські та Мальдівські острови.

  1. Найбільш освоєні рекреаційні ресурси Європи.

  Греція, Італія, Франція, Великобританія, ФРН, Австрія, Іспанія, 

Польща, Угорщина, Чехія. Хоч і інші країни з давньою історією і культурою мають багато цікавих пам’яток та об’єктів туризму. До таких країн, наприклад, належать Росія, Україна, Туреччина та багато інших.

           Учитель    На нашому уроці присутні турагенти провідних туроператорів світу, які ознайомлять вас з найбільш цікавими туристичними маршрутами (під час повідомлення учні заповнюють у зошитах таблицю).

 

Регіони світу

Рекреаційні ресурси

Медико-біологічні

Психолого-естетичні

Культурно-історичні

Ресурси антропогенного походження

 

 

 

 

 

 

Повідомлення турагентів

         Європа

         Греція - це країна, де на кожному клаптику землі є на що подивитись, але почесний титул «туристичної Мекки» носить місто Афіни. Найвідоміше тут місце - Акрополь з величними храмами. Біля його підніжжя розташований театр Діоніса з амфітеатром на 17 тисяч місць. Варто завітати і до Національного археологічного музею, де зберігаються експонати, які відносяться до різних епох історії Греції.

          Місто Краків є центром культури Польщі. Його памятки вважаються перлинами польської культури. З-посеред численних краківських музеїв на особливу увагу заслуговує Музей Чарторийських, в колекції якого знаходиться відоме политно Леонардо да Вінчі «Дама з горностаєм».

          До Іспанії туристів вабить корида - бій з биком на арені.Під час свята Сан-Фермінес корида виходить за межі арени, на вулицю-люди біжать перед стадом звільнених на волю тварин.

          У Барселоні на увагу заслуговують музей каталонського мистецтва, Собор Святого Сімейства, «Чарівний фонтан». Казково красивим є дійство «Світло і вода». На каскади фонтанів спрямовані 4700 різнокольорових прожекторів, вада виштовхується на 50 метрів.

           Італія - країна, яка зачарує найвибагливішого туриста.

           Місто Рим - це скарбниця витворів мистецтв і архітектури, яка манить туристів з усіх куточків світу. Найвідоміші місця: Колізей, Пантеон, монумент Марка Аврелія, Капітолійський палацовий комплекс.

          У Мілані приваблюють собор Дуомо, церква Санта-Марія з фрескою «Таємна вечеря» роботи Леонардо да Вінчі.

          Азія. Африка

          Потік туристів прямує до Непалу («туристичний рай»), Єрусалиму (Церква Гроба Господнього), Пекіна (китайська архітектура), Токіо (поєднання японської та європейської архітектури), Єгипту, Алжиру, Марокко, Тунісу (пам’ятки старовини). До смаку туристам і сафарі.

          Японія - невелика держава, але вона багата на пам’ятки культури. У «Великоу східному храмі» (м. Нара) знаходиться знаменита бронзова статуя Будди (16 м.), Красивим є імператорський палац у Токіо, палац Анасака, численні буддійські храми (найстаріший побудовано у 628 році). Вабить

своїми огнями Гінза - красивий і престижний район Токіо.

           Єгипет - країна, казково багата на памятки стародавньої культури. Відомими є піраміди, Великий Сфінкс у Гізі, мечеть Аль-Азхар, руїни Мемфіса. Варто відвідати Єгипецький музей. Найяскравіший експонат-колекція предметів із гробниці Тутанхамона.

           Америка. Австралія

           Культурно-історичними центрами є Вашингтон, Сан-Франциско, Лос-Анжелес, Мехіко, Буенос-Айрес, Сідней, Мельбурн.

           Маямі, Лас-Вегас, Голівуд - центри грального та розважального туризму.

           Ріо-де-Жанейро - місто відомого карнавалу.

           Сан-Франциско. Око милує мальовнича затока, через яку перекинуті мости, що зєднують місто з іншими агломераціями. В затоці багато островів, але найвідоміший Алькатрас. Тут знаходилась військова вязниця, яка перетворена на музей. Красивим є монастир Сан-Франциско-де-Асіс.

       Лос-Анжелес. Сюди манить сяйво Голівуду і міф про безхмарне щастя. Багато в місті будівель мексиканської епохи, є музей сучасного мистецтва. Район Чайна-Таун пригощає стравами східної кухні.

       Австралія. Відомий курорт «Золотий берег» і підводна краса Великого Барєрного рифу ваблять туристів з усього світу.

        Мельбурн - це жива австралійська історія, яка проявляється в пам’ятках вікторіанської архітектури.

        Сідней - місто з оригінальним  архітектурним виглядом. Символами міста є оперний театр, який схожий на вітрильник, Гайд-парк, міст Харбор-Брідж, що повис над Сіднейською затокою.

         Серед островів для відпочинку цікавими є Багами, Мальдіви, Сейшели, Кіпр, Гаїті тощо. До основних Рекреаційно-туристичних берегових районів належать узбережжя Середземного, Балтійського, карибського, Чорного морів.         

         Учитель    Після таких яскравих повідомлень ніхто не сумніватиметься у соціально-гуманному значенні використання світових рекреаційних ресурсів. Але останнім часом усі  рекреаційні ресурси підпадають під вплив руйнівних чинників: забруднення, безвідповідальна діяльність людини, урбанізація тощо.Щоб зберегти унікальні ресурси, ЮНЕСКО ще у 1972 році прийняла Конвенцію про охорону всесвітньої культурної та природної спадщини. У список  об’єктів культурної та природної спадщини входять й українські пам’ятки: Києво-Печерська лавра, Собор Святої Софії, історичний центр міїта Львів, Дунайський біосферний заповідник.

  1. Закріплення
    1. Що таке рекреація?
    2. Поясніть поняття «рекреаційні ресурси»?
    3. На які групи розділяються рекреаційні ресурси?
  2. Підсумок уроку      

          Сьогодні на уроці, я маю надію, ми дізналися багато важливого і тепер добре розбираємося, які ресурси треба використовувати для відновлення свого здоровя та сил.

  1. Домашнє завдання
    1. Опрацювати відповідний параграф підручника.
    2. Підготуватись до ітогової конференції на тему: «Антропогенний вплив на географічну оболонку».   

 

 

doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку