МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів №122
Нестандартний урок з інформатики
на тему: «Учні під гіпнозом»
«Реклама. Психологія сприйняття реклами»
10 класу
Виконав:
Вчитель математики та інформатики
Дмитрієв Денис Сергійович
Кривий Ріг – 2019
10 клас
Реклама. Психологія сприйняттям реклами.
Мета:
навчальна: познайомити учнів з психологією реклами. Розглянути види реклами, недопустимі види реклами, познайомити з основними цілями рекламного тексту з точки зору психології. Кольорова гамма реклами. Навчити застосовувати отримані знання в процесі створення власної реклами.
розвивальна: сприяти розвитку вміння використовувати здобуті знання на практиці, вміння порівнювати, узагальнювати та виділяти головне, розвивати навички створення реклами з використанням психологічних ефектів; формувати в учнів загально навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, здатність відчувати красу ідеї, методу розв'язання задачі або проблеми; розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам'ять, розумову активність, інтуїцію, пізнавальну самостійність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень.
виховна: сприяти формуванню бажання здобувати нові знання, виховувати інформаційно-цифрову компетентність та культуру, формувати зацікавленість до предмету, спонукати до саморозвитку.
Форма проведення нестандартного уроку: урок – ток-шоу
Тип уроку: засвоєння нових знань та умінь.
Місце проведення: КЗШ №122, каб.36
Наочність: Навчальна презентація, QR-коди, схеми, плакат, learningapps.org.
Структура уроку
І. Організаційний етап (1 хв.)
II. Перевірка домашнього завдання Мотивація навчальної діяльності, (4 хв.)
III. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)
IV. Перевірка рівня засвоєних знань (10 хв.)
V. Підведення підсумків уроку та оголошення домашнього завдання (5 хв.)
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Добрий день, дорогі гості нашого шоу! Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайне шоу, але щоб дізнатися про що буде йти мова, прошу звернути увагу на екран. (Йде відео, банерів та використання реклами у повсякденному житті, як люди реагують на рекламу і чому). Тож, Ви напевно вже здогадались про що буде йти мова, але давайте пригадаймо, що ж було в попередній програмі!
II. Перевірка домашнього завдання Мотивація навчальної діяльності, (4 хв.)
Йдуть фрагменти відео попередньої програми(відео реклам, тощо). В попередній програмі: «Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди»:
Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Реклама — популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників і т. ін.
Реклама – поширення відомостей про кого-, що-небудь для створення популярності.
Реклама – плакат, оголошення і т. ін., що використовуються як засіб привертання уваги покупців, споживачів.
Відповіді – очевидні, минула програма пройшла недаремно. Як ви вважаєте, що або кого ми будемо розглядати? Недаремно я сказав «що або кого»!? Подумайте! (Гості: «Нас») Сподіваюся сьогодні я Вас загіпнотизую. Успіху Вам!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні ми з вами дізнаємося, як же використовується реклама в повсякденному житті та дізнаємося, як реклама гіпнотизує
«Створення реклами», як же створюється реклама, нам розкаже генеральний директор рекламного агентства «Color», зустрічайте:
Директор рекламного агентства: Зараз у торгівлі дуже велика конкуренція і в умовах максимальної перенасиченості ринку проста інформація про товар і його споживчі властивості не може зробити вирішального впливу на поведінку людини. Тому в рекламному бізнесі придумують нові підходи до споживача, створюють нові методи впливу на свідомість людини. В даний час в рекламі фактор тиску на психіку людини різко посилився. Необхідною умовою в процесі рекламування стало використання різних психологічних і соціологічних прийомів.
З точки зору психології, як же створюється реклама, розкаже нам психолог, зустрічайте:
Психолог: При створенні реклами стали використовувати закони психології: застосовують практику програмування поведінки людей у сфері споживання, формують інтереси, бажання, навички споживача, сприяють створенню так званого свідомості задоволеності і благополуччя.
Ведучий: Тож, для того щоб впливати в рекламі на людину, нам необхідно встановити з ним прямий і непрямий зв'язок?
Психолог: Так, звісно! Так як реклама розрахована на велику кількість людей, тому для її донесення, в основному, використовують масові засоби інформації:
При розміщенні реклами товарів і послуг кожен рекламодавець, перш за все, здійснює відбір необхідних засобів реклами, роблячи вибір між газетами, журналами, радіо, телебаченням, засобами зовнішньої реклами, реклами на транспорті та на бордах. При виборі засобів реклами необхідно думати про те:
Ведучий: А саме кого хочемо охопити рекламою (людство), де вона повинна знаходитись (на людному місці), і саме коли краще розмістити рекламу? Ви колись замислювалися, що кондиціонери краще рекламувати в кінці травня, літом та на початку вересня, чому ? В мене є фрагмент відео, давайте подивимся!
Гості коментують проглянувши відео, обговорюють питання, які ведучий поставив перед фрагментом відео.
Так, звісно всі ви праві, якщо все це враховувати, тоді людина по-іншому сприймає рекламу.
На питання, як же сприймається дана реклама з психологічної сторони, прокоментує психолог криворізького педагогічного університету, зустрічайте:
Психолог з КПУ: Психологічний вплив реклами здійснюється по етапах:
Кожен етап впливу між собою взаємозалежний, і порушення послідовності етапів або виключення якого-небудь з них призводить до того, що людина не сприймає рекламу, і вона не досягає мети.
Ведучий: Отже давайте подивимся, як же сприймається реклама, якщо я загіпнотизую одного з моїх гостей, тож увага на екран!
Тож на які етапи можна розділити сприйняття реклами:
Перший етап рекламного впливу пов'язаний із залученням уваги до пропонованого товару. Головне – це використання контрастів, колірне рішення, незвичайне зображення предметів, виразність теми, музичне оформлення. Гарна реклама завжди ґрунтується на оригінальній, свіжій і добре продуманій ідеї. Ось, наприклад, згадайте: лежите, читаєте книгу - і раптом показують рекламу, в якій в якості музичного оформлення взята популярна і подобається особисто вам мелодія. Хочете ви цього чи ні, але цей рекламний ролик змусить вас відірватися від читання і послухати дану інформацію, тобто він привернув вашу увагу. Коли цю інформацію прослухаєш кілька разів, то іноді подумуєш: «А що якщо спробувати?»
Наступний етап - сприйняття. На сприйняття реклами може вплинути безліч чинників, причому як позитивно, так і негативно.
Наприклад:
Психолог: Залежно від психології кожної людини і сприйняття реклами буде відбуватися по-різному. Наскільки буде сприйнята реклама залежить від:
І ці всі фактори повинні обов'язково продумуватися при розробці реклами для відповідного продукту.
Звісно по-різному, давайте переглянемо фрагмент сприйняття реклами, гіпноз реклами, реклама одна, а сприймається по різному, дивимся!
Ведучий: Велике значення має процес запам'ятовування реклами. Ступінь запам'ятовування залежить від повторення рекламного повідомлення. Часто можна почути, як людина говорить: «Одну й ту ж рекламу показують сто разів». Хочеш того ти чи не хочеш, але мимоволі запам'ятовуєш!
Пропоную, пограти в гру, яка називається «Запам’ятай мене»!
Гра створена в learningapps.org «Запам’ятай мене»
Після гри, почергово ведучий запрошує гостей на сцену, і видає їм карточку з фотографією з тієї ж гри, і той має розказати та продемонструвати глядачам, ту чи іншу рекламу, а гості мають підняти руку хто запам’ятав ту чи іншу рекламу, та пояснити чому, по пам’яті!
Ведучий: Є ще один метод впливу на свідомість, і про це нам розкаже маркетолог:
Маркетолог: Існує ще один метод впливу на свідомість людини-навіювання. В. Шефнер писав: «Словом можна вбити. Словом можна врятувати, словом можна полки за собою повести». Навіювання – це свого роду гіпноз. Вплив навіювань в загальному сприйнятті реклами виявляється особливо ефективно, коли словесна інформація супроводжується яскравими, образними уявленнями.
Вже давно доведено, і Donlcc ще раз нагадує про це: уявні або словесні навіювання найбільш дієві тоді, коли вони гранично прості, короткі, позитивні, життєстверджуючі й оптимістичні по тону. Саме такий підхід сприяє процесу переконання в тому, що саме ваш товар (або послуги) краще для споживача та прийняття остаточного рішення з придбання.
Як підвищити ефективність сприйняття реклами
Ведучий: Рекламна інформація завжди повинна бути правдивою, відповідати реальності, не спотворювати дійсність, сприяти досягненню певних цілей, задовольняти потреби людей, нести в собі ідейний зміст.
Приклад: рекламуючи спортивний інвентар, необхідно звернути увагу на роль фізкультури і спорту в життя людей, але не тільки молодого покоління, а також людей похилого віку, тому що їх здоров'я бажає кращого і з віком вони все більше говорять про ліки. І якщо це буде добре продуманий сюжет, то цей рекламний ролик не залишиться без уваги.
На мою думку, що завжди ефективно буде сприйнята реклама, яка не позбавлена оригінальності і почуття гумору. І ви самі цілком можете привести приклади реклами, яка завдяки гумору до цих пір тримається у всіх на слуху (навіть незважаючи на те, що її вже давно не крутять). Тож давайте пограємо в гру «Прорекламуй». Ваша задача прорекламувати «щось».
Приклади:
Шкарпетка Крем для взуття Капці Відро
Психолог КПУ: Не залишиться без уваги реклама, в якій будуть відомості з галузі знань (біології, хімії, медицини, літератури і т.д.), так як ця інформація сприяє пізнанню навколишнього світу.
Ефективність сприйняття реклами можна підвищити впровадженням у неї елементів конкурсу.
Наприклад, рекламуючи торговельну марку чаю, запропонувати телеглядачам взяти участь у SMS-конкурсу: припустимо, написати мрію на номер 7985 і отримай путівку в свою мрію. Успіх такій рекламі гарантований.
Ведучий: Важливу роль в рекламному ролику необхідно відвести музичному оформленню, так як музика створює позитивний емоційний настрій.
Особливу увагу при створенні рекламного тексту приділіть правильному вибору слів. Щоб ефективність сприйняття реклами була на порядок вище, з багатого словникового запасу потрібно вміти вибрати саме ті слова, які своїм значенням і смисловим відтінком найбільшою мірою будуть сприяти розкриттю рекламної ідеї. Звичайно ж, звертайте увагу правильності стилю і мови. Використовуйте при написанні рекламного тексту вірші.
Ведучий: З усього вищесказаного глядачі, можемо зробити такий висновок.
Психологія реклами така, що пропонує людині попередньо обміркувати покупку, а потім прийти до рішення, а також сприяє розвитку у людей самостійного критичного мислення. Ефективність сприйняття реклами визначається силою впливу рекламних засобів, правильним вибором її змісту. У процесі свого впливу зміст рекламних засобів впливає на сприйняття повідомлення і людина або відкидає, або приймає дану інформацію.
Тому велике значення має те, наскільки професійно навчений персонал, що працює в рекламному агентстві або рекламному відділі підприємства. Про підвищення кваліфікації таких працівників необхідно постійно піклуватися. Це та ланка, яка завжди працює над створенням ефективної реклами для вашого продукту, що безпосередньо відбивається на його сприйнятті і рівні продажів.
ІV. Перевірка рівня засвоєних знань
Ведучий: Тож, давайте зробимо це разом, створимо таку рекламу, яка буде виокремлювати гіпнотичну суть того товару, який рекламується!
Запрошуємо, до нашої студії програміста, який зможе нам допомогти в цьому питанні! Зустрічайте !
Програміст: Ви усвідомили що і як діє реклама на людину, тож моя черга навчити створювати рекламу, на якій ві будете гіпнотизувати свою аудиторію, яка може бути і в Facebook, Instagram та навіть на бордах міста Кривого Рогу.
Які ж програми можна використовувати при створенні своєї реклами:
Тощо.
Ведучий: Тож, обирайте програму самі, і творіть чудеса! А в кінці ми подивимся яка реклама буде кращою. А перед цим, мої гості яких я загіпнотизував, показують нам, як вони сприймають рекламу та що вони хочуть бачити в своїй рекламі, увага на екран!
VI. Підбиття підсумків уроку
Ведучий: Тож підведемо підсумки нашого гіпнотичного шоу. Ми дізналися, яка психологічна сторона реклами, як люди сприймають рекламу, і які гіпнотичні «штучки» можна застосовувати в Вашій рекламі! Але давайте переконаємося, що ми дійсно зрозуміли, про шо йшлося в програмі, увага на екран!
Тест «Про шо йшлося в програмі
Аналізуємо роботи які виконали наші гості, и робимо разом висновок!
Ведучий: Не ходить по інших каналах, мабуть там цікавіше, але у нас ще цікавіше, до зустрічі!
1