Нестандартний урок "Подорож до країни Математика" , 5 клас

Про матеріал
Нестандартний урок " Подорож до країни Математика" по темі « Властивості множення натуральних чисел» у 5 класі
Перегляд файлу

Урок - подорож  до  країни     Математика

по  темі   « Властивості  множення  натуральних чисел»  у 5 класі

Вчитель математики

 Степківського НВК “ ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ”

 Таращанського району Київської області

 Розгон Наталія Іванівна

Мета уроку:   Закріпити знання   властивостей множення  та формувати навички їх застосування  при  спрощенні виразів знаходженні  їх значень; розвивати логічне мислення та інтуїцію.

Обладнання: інтерактивна   дошка, файли,  роздатковий   матеріал.

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

     1)Повторення формулювань властивостей множення та запис їх у  буквеному вигляді.

    2)Усні вправи. « цікаві добутки     25 =100;    50·  20=1000 ;   

 40·  25=1000;      13 · 11=1001;     376·  1001=376376».

    2)Перевірка творчих домашніх завдань ( задачі на застосування властивостей множення).

    3)Розв’язування вправ на повторення :

              а) виконати  множення  374 · 29;

             б) обчислити зручним способом  532·11;

              в)обчислити, застосувавши сполучну властивість множення   

               7 ·  11 · 364 ·  13.

ІІІ. Міні-гра  «Подорож до країни  Математика».

Учитель: Жителі країни Математика  надіслали вам запрошення (роздаються учням)  відвідати чудову країну, країну, де всі    живуть злагоджено, трудяться наполегливо і, де все підпорядковано числам і законам. Дорога туди довга і терниста, тому доббре було б викласти її плитками розміром,   скажімо  8  на 16.  А як правильно знайти площу  однієї  плитки: 8 · 16,  чи   16·8 ?

Завдання:скласти вираз  для обчислення дороги такими плитками,  якщо в ряду їх вміщується 125, а рядів n?  (8·17·125· n =1600 n)

Учитель: цю дорогу потрібно пройти, а не проїхати, щоб відчути і  зважити кожен крок, тому тротуари нам не потрібні, а натомість розіб’ємо клумби: зліва їх буде 1001 по86 на кожній (учні  виконують множення  1001 ·86=86086), а справа  998 по91 на кожній  (учні  виконують множення  998  (учні  виконуть множення  1001 ·86=8608691=( 1000-2) 91 =91000 – 182=90818 ).

Учитель: Як завше , обабіч  дороги висаджують дерева. Так поступимо і ми: зліва 2020  рядів  хвойних дерев по  502  в кожному ряду, справа 2020 рядів плодових по 498  в кожному ряду

. Завдання:  І варіант - скласти вираз для знаходження  загальної кількості дерев і знайти його значення

(2020 ·502+2020 2020 ·502+2020 ·498 =2020(502+498)=2020  ·1000=20200009Дерев 498 =2020(502+498)=2020  ·1000=20200009(дерев)

ІІ варіант - Скласти вираз , який би показував на скіль хвойних дерев більше, ніж плодових (2020 ·502-2020 ·498 =2020(502-498)=2020  ·4=8080(дерев).

 Учитель: А ж ось перша зустрічна. А це підручник з математики  хоче нагадати про себе і просить розв’язати задачу №        . (учні розв’язують задачу, застосувавши  інтерактивний метод « Мікрофон» ).

Учитель: на нашому шляху з’явилась перешкоди, які ми гордо подолаємо, виконавши самостійну роботу. А це:

  1. Знайти значення виразу 96х +794·96, якщо х=206.
  2. Обчислити найзручнішим способом 1003·156;  68·36+68·43-79·68.
  3. Спростити вираз та знайти його значення: 29х +86х-15х, якщо х=87.

Учитель; Ми вже дістались до країни Математика, але ворота чомусь не відчиняться. Це мудра сова  підготувала нам ще одне завдання : обчислити добуток  1012 · 364  кількома способами.

Учні пропонують: а) виконати множення в стовпчик;

б)розкласти число 1012 на розрядні одиниці (1012 · 364  =(1000+10+2)364=364000+3640+728 =368368;

в)розкласти 1012  як суму 1001+11   1012 · 364  =(1001+11)364=364364+4004=368368.

Учитель: Ось ,  нарешті ворота відчинились і країна  МАТЕМАТИКА  щиро зустрічає нас, як повноправних жителів і вручає вам ключі від будиночків ( на символічних ключах  виставлені оцінки за урок).  Дякую вам за  співпрацю і бажаю  подальших успіхів на  шляху   у підкоренні  вершин науки математики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Розгон Наталія
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку