Урок - подорож до країни Математика
по темі « Властивості множення натуральних чисел» у 5 класі
Вчитель математики
Степківського НВК “ ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ”
Таращанського району Київської області
Розгон Наталія Іванівна
Мета уроку: Закріпити знання властивостей множення та формувати навички їх застосування при спрощенні виразів знаходженні їх значень; розвивати логічне мислення та інтуїцію.
Обладнання: інтерактивна дошка, файли, роздатковий матеріал.
Хід уроку.
І.Організаційний момент.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1)Повторення формулювань властивостей множення та запис їх у буквеному вигляді.
2)Усні вправи. « цікаві добутки 4· 25 =100; 50· 20=1000 ;
40· 25=1000; 7· 13 · 11=1001; 376· 1001=376376».
2)Перевірка творчих домашніх завдань ( задачі на застосування властивостей множення).
3)Розв’язування вправ на повторення :
а) виконати множення 374 · 29;
б) обчислити зручним способом 532·11;
в)обчислити, застосувавши сполучну властивість множення
7 · 11 · 364 · 13.
ІІІ. Міні-гра «Подорож до країни Математика».
Учитель: Жителі країни Математика надіслали вам запрошення (роздаються учням) відвідати чудову країну, країну, де всі живуть злагоджено, трудяться наполегливо і, де все підпорядковано числам і законам. Дорога туди довга і терниста, тому доббре було б викласти її плитками розміром, скажімо 8 на 16. А як правильно знайти площу однієї плитки: 8 · 16, чи 16·8 ?
Завдання:скласти вираз для обчислення дороги такими плитками, якщо в ряду їх вміщується 125, а рядів n? (8·17·125· n =1600 n)
Учитель: цю дорогу потрібно пройти, а не проїхати, щоб відчути і зважити кожен крок, тому тротуари нам не потрібні, а натомість розіб’ємо клумби: зліва їх буде 1001 по86 на кожній (учні виконують множення 1001 ·86=86086), а справа 998 по91 на кожній (учні виконують множення 998 (учні виконуть множення 1001 ·86=8608691=( 1000-2) 91 =91000 – 182=90818 ).
Учитель: Як завше , обабіч дороги висаджують дерева. Так поступимо і ми: зліва 2020 рядів хвойних дерев по 502 в кожному ряду, справа 2020 рядів плодових по 498 в кожному ряду
. Завдання: І варіант - скласти вираз для знаходження загальної кількості дерев і знайти його значення
(2020 ·502+2020 2020 ·502+2020 ·498 =2020(502+498)=2020 ·1000=20200009Дерев 498 =2020(502+498)=2020 ·1000=20200009(дерев)
ІІ варіант - Скласти вираз , який би показував на скіль хвойних дерев більше, ніж плодових (2020 ·502-2020 ·498 =2020(502-498)=2020 ·4=8080(дерев).
Учитель: А ж ось перша зустрічна. А це підручник з математики хоче нагадати про себе і просить розв’язати задачу № . (учні розв’язують задачу, застосувавши інтерактивний метод « Мікрофон» ).
Учитель: на нашому шляху з’явилась перешкоди, які ми гордо подолаємо, виконавши самостійну роботу. А це:
Учитель; Ми вже дістались до країни Математика, але ворота чомусь не відчиняться. Це мудра сова підготувала нам ще одне завдання : обчислити добуток 1012 · 364 кількома способами.
Учні пропонують: а) виконати множення в стовпчик;
б)розкласти число 1012 на розрядні одиниці (1012 · 364 =(1000+10+2)364=364000+3640+728 =368368;
в)розкласти 1012 як суму 1001+11 1012 · 364 =(1001+11)364=364364+4004=368368.
Учитель: Ось , нарешті ворота відчинились і країна МАТЕМАТИКА щиро зустрічає нас, як повноправних жителів і вручає вам ключі від будиночків ( на символічних ключах виставлені оцінки за урок). Дякую вам за співпрацю і бажаю подальших успіхів на шляху у підкоренні вершин науки математики.