Проблема особистості в сучасному світіНіна Бішуя « Шпага Славка Беркути»
Номер слайду 2
Кожен бачить, яким ти здаєшся, мало хто відчуває, яким ти є. Макіавеллі
Номер слайду 3
. Літературний диктант «Хто кому сказав?»1. «Я знаю, чого ти до мене чіпляєшся. Ти ж мені просто заздриш» 2. «Не на того натрапив. Не буду за тебе нікого бити.3. «Ти сам винен. Ти перший почав. Якби не почав, усього цього не трапилося б» 4. «Невже ви гадаєте, що з ним не говорили? Він просто мовчить і не заперечує своєї вини. Та коли дитина не винна, вона знаходить тисячу доказів, щоб виправдатись…» 5. «Хіба спортсмени цікавляться балетом? Дуже йому потрібен балет. 6. «Мовчи, сину, я говорю сам до себе…» 7. «Навіщо ти вчинив це побоїще? Та ще й заховався після всього» 8. «Мабуть, упізнала. Або ж просто ти славний хлопчик. Вона до лихого не піде…» 9. «Бачиш, треба просто мати удачу, тоді все в руки само йде» 10. «Покажи мені своїх учнів – і я скажу тобі, хто ти»11. «Кінчай хвалитись! От я умію на руках ходити. Е! А ти не вмієш? Ні!»12. «Не годна людина весь час мовчати. Треба з кимось розмовляти, а більше ні з ким. Хлопці у нас якісь такі…»
Номер слайду 4
Ілля Шевельов говорив: «Кожна людина – індивідуальність, навіть якщо вона не особистість».
Номер слайду 5
Літературний паспорт «Шпага Славка Беркути» (1968 р.)Тема: зображення становлення життя підлітків, протистояння підлості й порядності, виховання відповідальності за себе та інших. Розповідь про чотирьох розумних підлітків, зі своєю думкою, на чию долю вже випадали випробування. Всі вони особистості, розвинені, по-своєму талановиті, які шукають свій шлях у житті. Ідея: уславлення загальнолюдських цінностей, засудження гордості, підлості; характер гартується в боротьбі з життєвими труднощами справжньої особистості; пошук свого шляху в житті.
Номер слайду 6
особистість у сучасному світівплив оточення на виховання дитини моральний вибір справжня дружба
Номер слайду 7
Сюжетні лінії
Номер слайду 8
Композиція — 15 розділів. Сюжет:елемент кульмінації (розділ «Про те, що сталося пізніше»): один із головних персонажів потрапляє до дитячої кімнати міліції;експозиція: знайомство з учнями 7-Б класу, розповідь про їхні захоплення та вподобання;• зав’язка: прихований конфлікт між Ващуком та Беркутою;розвиток дії: підготовка Славка до змагань у Харкові; театральна вистава; поразка на змаганнях;кульмінація: поєдинок Юлька та Ярослава, поранення Ващука; Беркуту викликають на товариський суд; до школи приходить лист із міліції; бунт 7-Брозв’язка: виступ на суді співробітниці правоохоронних органів; розповідь про підлі наміри Ващука та його перебування в міліції; щасливий Славко із матір’ю повертається додому, його наздоганяють учні 7-Б класу.
Номер слайду 9
Особистість – це відображення соціальної природи людини, тобто людини, яка засвоює різноманітний досвід суспільства. Особистості характерний такий рівень розвитку, який дозволяє їй свідомо й відповідально керувати власною поведінкою й діяльністю. Особистість характеризують такі ознаки: розумність (рівень інтелектуального розвитку), відповідальність (уміння керувати своїми вчинками й відповідати за них), свобода (здатність до прийняття самостійних рішень), особиста гідність (рівень вихованості й самооцінки), індивідуальність (вміння бути не схожим на інших).
Номер слайду 10
Подумайте, кого з героїв повісті «Шпага Славка Беркути» можна вважати справжньою особистістю?
Номер слайду 11
Перед кожною сучасною молодою людиною неодмінно постає проблема морального вибору власної життєвої позиції. І якщо ти справжня особистість, то головними для тебе будуть такі моральні цінності: повага до людини, вірність слову й ділу, чесність, гідність, обов’язок. Визначальними для вчинків і поведінки повинні бути внутрішні моральні фактори. Якщо вам поки ще чогось не вистачає, але ви працюєте над собою – це шлях до успіху. Різні життєві ситуації, в які ми потрапляємо, повинні загартовувати характер, силу волі, підтверджувати морально-етичні переконання й додавати життєвого досвіду.
Номер слайду 12
Домашнє завдання1. Підібрати цитати до характеристики образів Лілі й Стефка.2. Виконати творче завдання «Перевтілення». Дати письмову характеристику одному з героїв (Славкові чи Юлькові) від першої особи.