Обчислення в електронних таблицях. Адресація. Формули. 7 клас.

Про матеріал
Розробка уроку 7 класу на тему "Обчислення в електронних таблицях. Адресація. Формули."
Перегляд файлу

Урок 26. Інструктаж з БЖД. Обчислення в електронних таблицях. Адресація. Формули.

Мета:

навчальна: сформувати у учнів поняття формули і функції, розглянути правила введення формул, види помилок під час введення формул і способи їх усунення, пояснити правила запису формул; навчити використовувати адреси клітинок і діапазонів у формулах, виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовувати у формулах вбудовані функції;

розвивальна: розвивати логічне мислення, формувати вміння узагальнювати інформацію;

виховна: формувати потребу учнів мати глибокі знання і бажання використовувати їх на практиці, виховувати повагу до інтелектуальної власності.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники (Інформатика (Ривкінд) 7 клас).

Програмне забезпечення: Microsoft Excel.

Хід уроку

І. Організаційний етап: привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. До якого пакету програм входить програма Excel?
  2. З яких елементів складаються електронні таблиці?
  3. Які типи даних можна використовувати при заповненні комірок таблиці.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Але електронні таблиці використовуються не лише для запису різних типів даних. Таку таблицю можна створити і в текстовому редакторі.

Основною перевагою електронних таблиць Microsoft Excel є можливість розрахунків прямо у комірках таблиці. Це використовується у різних галузях. Як вам здається, де саме?

Для розрахунків у електронних таблицях ми використовуємо формули.

Як саме з ними працювати, ми навчимось на сьогоднішньому уроці.

V. Вивчення нового матеріалу

Формула – один з типів даних, які ми можемо розмістити у комірці.

Формула завжди починається зі знаку «=», це і є її основною ознакою. Формули використовуються для обчислення даних. За допомогою них Excel можна використовувати як калькулятор, тільки набагато потужніший, ніж звичний нам.

Правила запису формул дуже схожі на ті, до яких ви звикли при вивченні математики. Правда дещо відрізняються знаки:

+

Додавання

-

Віднімання

*

Множення

/

Ділення

^

Піднесення до ступеню

(,)

Дужки, для визначення порядку дій

Для запису формули у потрібній комірці спочатку вводиться знак «=»: це означає що в комірці буде відображено саме результат обчислення. При цьому у рядку формул ми будемо бачити записану нами формулу і можемо відредагувати її.

Потім записується сама формула, при чому обчислювати можна як введені з клавіатури числа, так і ті, що містяться в таблиці, за допомогою посилання на комірку, у якій вони зберігаються.

Наприклад, формула може мати вигляд:

=235/5+178

=(12+146)*85

=А2*5

=С7/В7

Для використання посилання на комірку, можна ввести її адресу з клавіатури або клікнути лівою клавішею мишки по потрібній комірці під час введення формули.

Іноді у формулах використовують посилання не на одну комірку, а на декілька комірок, розташованих поруч. Адреса прямокутного блоку (діапазону) клітинок складається з адреси лівої верхньої клітинки блоку, двокрапки і адреси правої нижньої клітинки, наприклад А1:Е5. Якщо треба  описати не сумісний діапазон клітинок, то використовують «;», наприклад,  А1;В3;Е5.

 Якщо в комірці за посиланням зберігаються данні того типу, який не підлягає опрацюванню у введеній формулі, в комірці з формулою буде виведено повідомлення про помилку. Тоді слід уважно перевірити правильність написання формули і даних у всіх комірках, на які є посилання у цій формулі!

Функції у електронній таблиці  — це скорочений ваpiaнт формул, які часто застосовують. Вони задаються користувачем згідно з правилами запису (синтаксису) функції. Кожна функція має ім'я та аргументи, які записують у круглих дужках після iмeнi функції через крапку з комою. Аргументами функцій можуть бути числа, посилання на клітинки та діапазони тощо. Доступ до функції здійснюється за її іменем. 

Можна вводити функції вручну безпосередньо з клавіатури у клітинці або у рядку формул після знаку «=», якщо синтаксис функції відомий, або за допомогою «Майстра функцій», який здійснює введення функцій у діалоговому режимі за декілька кроків.

Для виклику Майстра функцій слід натиснути кнопку «Майстер функцій» на панелі інструментів Стандартна.

Майстер функцій Excel містить понад 400 вбудованих функцій. Під час роботи з цим засобом вам спочатку пропонується вибрати потрібну функцію зі списку категорій, а потім у вікні діалогу ввести вхідні значення.

Майстер функцій побудовано за тематичним принципом. У списку Категорія ми обираємо потрібну функцію, клацнувши лівою кнопкою миші. Поряд зі списком можна отримати повний список імен функцій активної категорії. Вибравши функцію, ми побачимо повний її запис та призначення. Функцію вик­ликають клацанням лівою кнопкою миші на її імені. У вікні Аргументи функції вводять  у відповідне поле (чи поля) аргументи функції: числа або адреси клітинок, що містить число. Для зручності введення адрес клітинок можна ско­ристатись кнопкою справа від поля, яка згортає вікно  і відкриває активний лист, що дає змогу мишею визначити потрібну клітинку чи діапазон клітинок.

Формули, що мають вбудовані функції можуть мати наступний вигляд:

= SUM(А2:С5)

На сьогоднішньому уроці нам знадобляться наступні функції:

 SUM(число1; число2; …) – обчислює суму вказаних чисел;

AVERAGE(число1; число2; …) - обчислює середнє арифметичне вказаних чисел;

MAX(число1; число2; …) – визначає максимальне із вказаних чисел;

MIN(число1; число2; …) – визначає мінімальне із вказаних чисел.

Про особливості використання інших функцій, за необхідності, ви можете дізнатись у довіднику програми.

VI. Фізкультхвилинка

VIІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами (Підручник: ст. 132, завдання 3 (а, б, в, д); ст. 137, завдання 1-8).
  4. Вправи для очей.

VIІІ. Підсумки уроку

Вправа «Рюкзак»

Вирушаючи в дорогу, ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти з собою знання, вміння та навички, які ви здобули на уроці.

Які поняття і вміння ми можемо покласти до нашого «Рюкзаку» сьогодні

За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникали під час роботи.

ІХ. Домашнє завдання

Підручник ст. 123-137, ст. 132 завд. 3 (г, е).

Х Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
2050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку