Ларіонова Наталія Володимирівна. Розробка сценарію та інформаційної моделі.
Номер слайду 2
Ти дізнаєшься:
Номер слайду 3
Модель об’єкта це новий об’єкт, який має властивості об’єкта, суттєвідля дослідження.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Матеріальна модель це модель об'єкта або явища, подана у вигляді його предметної копіїІнформаційна модель це модель об'єкта або явища, подана у вигляді його опису
Номер слайду 6
Подати інформаційну модель можна за допомогою різноманітних засобів. Раніше архітектори, створюючи модель майбутньої будівлі, виконували креслення на великих арку шах паперу, використовуючи креслярські інструменти та олівці. Геологи, створюючи інформаційну модель експедиції, прокладали її маршрут на географічній карті, а розрахунки майбутніх витрат занотовували у вигляді таблиці в зошит.
Номер слайду 7
У наш час подання інформаційної моделі можна також виконувати на комп’ютері з використанням різноманітних програмних засобів.
Номер слайду 8
Для словесного подання моделей можна використати текстові процесори, для графічного – графічні редактори. Якщо для дослідження зручно поєднати в моделі текстове та графічне подання, то використовують як текстові процесори, так і редактори презентацій.
Номер слайду 9
Структурне подання моделі може бути виконано з використанням діаграм, таблиць або схем у текстових процесорах. Вибір засобу залежить від того, якою є мета створення моделі та яким способом можна ефективніше відобразити суттєві властивості об’єкта або явища.
Номер слайду 10
Алгоритм побудови інформаційної моделі
Номер слайду 11
ПОБУДОВА ІНФОРМАЦІЙНИХ МОДЕЛЕЙ Розглянемо послідовність побудови інформаційних моделей у різнихпрограмних середовищах. Побудуємо інформаційну модель океанічних западин для вивчення науроках географії найглибших западин, їх глибин і розподілу по океанахсвіту.
Номер слайду 12
1. Мета створення моделі Вивчення океанічних западин та їх розподілу по океанах.
Номер слайду 13
2. Предметна область Охоплює всі океани Землі. У різні часи та в різних державах виділяли різну кількість океанів. Міжнародна гідрографічна організація з 2000 року виділяє п’ять океанів. Саме такою будемо вважати предметну область під час побудови нашої моделі.
Номер слайду 14
Суттєвими властивостями об’єктів моделювання є назви западин, їх глибина, належність западин до океанів. Несуттєві властивості – солоність води в западинах, морські мешканці западин, океанічні течії та інші. У моделі суттєвими є взаємозв’язки між западинами та океанами, у яких розміщені ці западини. Виберемо для цієї моделі структурну форму подання у вигляді схеми, яка сприятиме кращому сприйняттю відомостей про суттєві властивості океанічних западин. Зобразити структурну модель можна в текстовому процесорі, який містить засоби для вставлення схем.
Номер слайду 15
Як результат отримуємо модель
Номер слайду 16
Для моделі можуть використовуватися інші форми подання: таблиця, у якій наведено дані про западини:
Номер слайду 17
Діаграма порівняння середніх і найбільших глибин океанів.
Номер слайду 18
Карта з нанесеними позначеннями глибин океанічних западин.
Номер слайду 19
Домашнє завдання: Створіть інформаційну модель для вивчення вимірювальних приладів на уроках фізики. Зобразіть у текстовому процесорі структурну модель для вивчення вимірювальних приладів. Відобразіть у моделі назви та призначення приладів (для вимірювання часу: метроном, секундомір, годинник; для вимірювання лінійних розмірів: лінійка; для вимірювання об’єму: мензурка); одиниці вимірювання відповідних фізичних величин. Зобразіть у графічному редакторі графічну модель одного з вимірювальних приладів.
Номер слайду 20
3. Створіть презентацію Вимірювальні прилади: 1. Розмістіть на першому слайді заголовок Вимірювальні прилади і підзаголовок - ваше прізвище. 2. Скопіюйте з текстового документа структурну модель вимірювальних приладів і вставте її на другий слайд презентації. 3. Уставте на третій слайд презентації створену графічну модель вимірювального приладу. 4. На четвертому слайді презентації запишіть одиниці вимірювання часу (години, хвилини, секунди) і співвідношення між ними.
Номер слайду 21
4. Розробити програму на мові програмування Python для рішення задачі: Чекаю усі ваги роботи для перевірки в вашому Google classroom