Очікувані результати

Про матеріал
Опис очікуваних результатів здобувачів освіти 3 класу. Спільні вміння всіх ключових компетентностей здобувачів освіти початкової школи: мовно - літературна, математична, природнича, громадська та історична, соціальна та здоровьязбережувальна, інформатична, технологична освітні галузі.
Перегляд файлу

Мовно-літературна галузь

Українська мова

УЧЕНЬ:

imageскладати монологічне та діалогічне  висловлення з конкретною метою; усвідомлено передавати зміст почутого; доцільно використовувати виражальні засоби мови; формулювати розгорнуту відповідь на поставлене запитання; доводити аргументовано свою думку; створювати письмові висловлення (розповідь, опис, міркування, есе) під керівництвом учителя; дотримуватися загальних правил письма; письмово переказувати текст розповідного змісту; знаходити і акуратно виправляти у власному тексті помилки; сприймати прості медіатексти, аналізувати їх; створювати прості медіапродукти (листівку, запрошення sms-повідомлення, колаж, книжечку тощо); дотримуватися фонетичних закономірностей української мови; відтворювати напам'ять український алфавіт, розташовувати

7-9 слів за алфавітом; пояснювати пряме та переносне значення слів, багатозначність слів; добирати до поданого слова 1-2 синоніми\антоніми; досліджувати будову слова; розрізняти форми слова і споріднені слова; досліджувати орфограми, пов'язані з будовою слова; досліджувати ролі вивчених частин мови у мовленні; розпізнавати  граматичні ознаки частин мови; досліджувати  речення, різні за метою висловлювання, інтонацією, зі звертаннями; визначати в реченні головні та другорядні члени, встановлювати зв'язок між ними; досліджувати будову, стилі текстів; складати план тексту.

Мовно-літературна галузь Літературне читання

УЧЕНЬ:

imageрозрізняти фольклорні і авторські твори, жанри (казка, вірш, байка, художні і науково-художні оповідання, п'єса); розповідати епізоди з життя відомих письменників, про їх твори; вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); знає напам'ять 5 віршів, кілька прислів'їв, скоромовок; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного; читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу зрозуміти прочитане; володіє та самостійно застосовує продуктивні способи читання мовчки, прийоми виразного читання, декламування напам'ять (для художніх текстів); розуміє зміст прочитаних текстів різних видів та основної думки; відповідає та ставить  запитання  до усного повідомлення та за змістом прочитаного тексту; висловлює власне ставлення до змісту прослуханого або прочитаного тексту; підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого або прочитаного; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови; самостійно визначає послідовність подій у творі; складати план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів; самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково); самостійно здійснює вибір дитячих книжок, відповідно до власних читацьких інтересів; придумує словесну картину за прочитаним твором; виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; самостійно складає письмовий відгук на прочитану книжку.

Математична галузь Математика

МНОЖИНА. ОПЕРАЦІЇ НАД МНОЖИНАМИ

УЧЕНЬ:

imageрозпізнає множину, елемент множини, порожню множину, підмножину, перетин множин; вживає відповідну термінологіюі  символіку; зображує графічно множини (діаграма Венна); записує і пояснює позначення множин; установлює співвідношення між елементом і множиною, між двома множинами; задає множини переліком та загальною властивістю елементів; знаходить об'єднання і перетин множин; виконує вправи, що передбачають розбиття множини на частини за властивостями (класифікація); застосування переставної та сполучної властивостей перетину й об'єднання множин; письмове множення двоцифрового числа на одноцифрове; письмове множення розрядних і круглих чисел; розв'язує задачі на пропорційні величини; виконує аналіз змісту задачі; здійснює ілюстрування змісту сюжетної задачі за допомогою схем; формулює і записує повну відповідь на запитання задачі.

ДОДАВАННЯ Й ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

УЧЕНЬ:

розпізнає багатоцифрові числа, класи, розряди, розрядні одиниці у них; знає історію розвитку поняття числа; називає послідовність чисел у натуральному ряді; розуміє позиційне значення цифр; читає, записує і порівнює багатоцифрові числа в межах 12 розрядів; обґрунтовує позначення нулем відсутніх розрядів у запису натуральних чисел; формулює правила порівняння багатоцифрових чисел; визначає порядок дій у виразах з багатоцифровими числами; виконує вправи, що передбачають представлення чисел

у вигляді розрядних доданків; додавання і віднімання багатоцифрових чисел; перетворення іменованих чисел; складання виразів і обчислення їх значень.

ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

УЧЕНЬ:

знає алгоритм письмового множення і ділення; записує і пояснює множення багатоцифрового числа на одноцифрове в стовпчик;

ділення на одноцифрове число письмово за алгоритмом; застосовує правила множення і ділення круглих чисел, поширюючи їх на більш широку числову область; виконує перевірку ділення множенням і навпаки; розпізнає нові одиниці виміру маси (грам, центнер, тонна); дотримується правил перетворення іменованих чисел; виражає значення величин у різних одиницях виміру; виконує вправи, що передбачають письмове додавання

і віднімання чисел у межах триліона; порівняння, додавання і віднімання величин; визначення порядку дій у виразах з дужками і без них.

МІРИ ЧАСУ. РІВНЯННЯ

УЧЕНЬ:

imageрозпізнає міри часу, змінну, значення змінної, вираз зі змінною, рівність і нерівність як види висловлювань, рівняння, корінь рівняння; наводить приклади істинних та хибних висловлювань; знає історію формування системи мір часу та інструментів їх виміру – годинників і календаря, співвідношення між різними одиницями часу; називає місяці і дні тижня по порядку, визначає час за годинником; використовує календар і таблицю мір часу для визначення тривалості подій, переводу одиниць часу і дій з мірами часу; виконує порівняння, додавання і віднімання одиниць часу; установлює у найпростіших випадках істинність і хибність рівностей та нерівностей; аналізує і розв'язує задачі на 2-3 дії; складає вираз зі змінною; знаходить область визначення виразу; виконує вправи, що передбачають знаходження значення виразу при даному значенні змінної, використання співвідношень між одиницями виміру часу; розв'язує складені рівняння, які зводяться до ланцюжка простих за алгоритмом, задачі на знаходження значень величин за їх сумою і різницею, задачі на зведення до одиниці; виконує перевірку правильності розв'язання рівняння вивченими способами.

ФОРМУЛИ. ЗАДАЧІ НА РУХ.

ЗАДАЧІ НА ПРОДУКТИВНІСТЬ ПРАЦІ УЧЕНЬ:

розпізнає формули, величини та одиниці їх вимірювання, зазначені у змісті;

знає формули шляху, вартості, роботи, площі і периметра прямокутника, об'єму прямокутного паралелепіпеда, ділення з остачею, добутку; вживає відповідну термінологію і символіку; виявляє роль формул як інструмента, який дозволяє швидше і легше розв'язувати практичні задачі; виражає у найпростіших випадках залежність між величинами за допомогою формул; фіксує закономірності, які спостерігає за допомогою формул; установлює загальні властивості взаємозв'язків між величинами у формулах шляху, вартості, роботи та  інших за допомогою формули добутку;

imageвикористовує формули для розв'язання текстових задач; будує графічні моделі руху на числовому промені; формулює правило множення багатоцифрового числа на трицифрове; записує і пояснює знаходження діленого при діленні з остачею за алгоритмом; виконує множення багатоцифрового числа на двоцифрове і трицифрове, дії з іменованими числами; складає за текстом задач буквені вирази на 1-2 дії, задачі за заданим виразом; виконує вправи, що передбачають вираження величин у нових одиницях виміру, визначення послідовності операцій у алгоритмах, які записані текстом, у вигляді блок-схем, числових і буквених виразів, складання і розв'язування рівнянь як математичних моделей текстових задач; розв'язує складені задачі на всі вивчені види залежностей між величинами.

Природнича, громадянська та історична, соціальна та

здоров'язбережувальна освітні галузі Я досліджую світ

УЧЕНЬ:

знаходить спільне та відмінне між людиною та іншими живими істотами; розповідає про частини тіла людини, їх значення, правила догляду за ними; пояснює, як змінюється людина впродовж життя, наводить приклади з власного досвіду; розповідає про себе, свої захоплення; володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування;

називає умови здорового способу життя; розпізнавати риси характеру і давати їм оцінку; називати риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуванню з іншими; пояснюває, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності; володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, пам'яті; підтримує порядок на робочому місці; співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях

imageimage(навчання, гра); називає правила поведінки у сім'ї, школі, громаді; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності; вирішує конфлікти мирним шляхом; дотримується правил шкільного розпорядку, правил поведінки під час шкільних заходів; знає і виконує правила поведінки у громадських місцях.; усвідомлює свою належність до українського суспільства, необхідність толерантних взаємин між людьми, має уявлення про державну символіку україни, свою приналежність до україни; ділиться з іншими інформацією про права кожної дитини; виявляє інтерес до пізнання минулого і сучасного україни, розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле; обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; усвідомлює  себе громадянином україни; виявляє шанобливе ставлення до символів держави традицій і звичаїв твого краю; наводить приклади звичаїв інших народів, світових досягнень, співробітництва країн, виявляє інтерес і повагу до різних культур; наводить приклади тіл і явищ природи, розрізняє і називає тіла неживої і живої природи, тіла природи і ті, що створила людина; розповідає про явища природи, що вивчалися і/або які доводилось спостерігати; визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; проводить спостереження тіл і явищ, ставить і відповідає на запитання щодо дослідження тіла/явища природи; формулює з допомогою вчителя висновок за результатами виконання дослідження; аналізує виконання дослідження, виявляє помилки, пропонує способи їх виправлення, називає чинники успіху; наводить приклади речовин.; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин; наводить приклади водойм, гірських порід, корисних копалин та їх використання; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк, граніт), корисні копалини у колекціях; складає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини; пояснює значення води у природі, зміни станів води, значення гірських порід і корисних копалин у добробуті людини, необхідність охорони водойм і догляду за ґрунтом; має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів; наводить приклади рослин і тварин червоної книги україни, пояснює необхідність їх охорони; моделює взаємозв'язки між рослинами і тваринами, організмами і навколишнім середовищем;

image

Технологічна освітня галузь

«Дизайн і технології»

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

УЧЕНЬ:

imageрозрізняє предмети побуту в традиційному і сучасному інтер'єрі, матеріали, з яких вони зроблені; вибирає і аналізує конструкцію обраного предмета побуту для виготовлення макету; створює поетапно макет предмета побуту за зображеннями, зразком, описом або власним задумом; пояснює культурне розмаїття українського суспільства, місцеві традиції; визначає кольорову гамму та особливості побудови й розташування орнаментів на взірцях декоративноужиткового мистецтва; впорядковує орнаменти за кольоровою гамою та видами (геометричні, рослинні, зооморфні, антропоморфні); аналізує інформацію з різних джерел (підручник, фотографії, каталоги, посібники, комп'ютерні програми, Інтернет-ресурси, музеї, фільми тощо); розробляє або добудовує орнамент з самостійно вибраних матеріалів; досліджує властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; розрізняє види тканих і нетканих матеріалів натурального походження (рослинного і тваринного) та способи їх виготовлення; виготовляє виріб з тканих і нетканих матеріалів, зокрема вторинних; розрізняє та використовує креслярські інструменти та лінії; вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; виконує розгортку об'ємних фігур, експериментує, добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням; розробляє макет об'ємних фігур індивідуально або в групі.

СЕРЕДОВИЩЕ ПРОЄКТУВАННЯ

УЧЕНЬ:

imageдосліджує проблеми та потреби у створенні виробів; вибирає об'єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; розробляє план реалізації задуму в матеріалі та критерії оцінювання майбутнього виробу; аналізує моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) для продукування нових ідей; розрізняє і використовує формат композиції (горизонтальний  вертикальний), симетричні й асиметричні форми, рівновага, спектр кольорів, теплі і холодні кольори та відтінки; виконує завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу (засобами малюнку, ескізу, макету), зокрема з використанням цифрових пристроїв; застосовує творчі методи проєктування –переносить форми природних і рукотворних об'єктів на власну модель (метод біоніки); описує модель спроєктованого виробу;

добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об'ємної форми)

СЕРЕДОВИЩЕ ТЕХНІКИ І ТЕХНОЛОГІЙ УЧЕНЬ:

розрізняє види ручних та механічних інструментів і пристосувань; працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись

безпечних прийомів і норм санітарії; організовує робоче місце; виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; обробляє деталі виробу за потреби; застосовує рухомі і нерухомі, роз'ємні і нероз'ємні з'єднання; удосконалює технологію виготовлення виробу за потреби; виготовляє деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинка, вишивка

плетіння, мозаїка, пап'є-маше, скрапбукінг тощо); раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні; аналізує свої помилки, по-можливості виправляє їх .

СЕРЕДОВИЩЕ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УЧЕНЬ:

imageобговорює корисність, естетичність та якість індивідуально або спільно створених виробів; готує презентацію та рекламу, зокрема з використанням цифрових пристроїв; презентує результати власної або спільної проєктнотехнологічної діяльності; виявляє повагу до авторства власних робіт та інших осіб; оцінює свою комунікативну діяльність, досягнення, труднощі; долучається спільно з рідними та друзями до доброчинної діяльності в групах із власноруч створеними виробами; дотримується правил спільної роботи в групі; обґрунтовує потребу допомагати іншим, робити корисні справи, подарунки, бережливо ставитися до природного середовища; виявляє толерантність, милосердя, повагу до інших; розрізняє професії за сферами життєдіяльності пояснює правила догляду за взуттям; уміє правильно складати одяг, розвішувати його на плічках лагодить нескладні пошкодження предметів побуту за потреби; вирощує кімнатні рослини для класного приміщення або інших потреб; аналізує послідовність приготування різних видів бутербродів та їх користь для здоров'я; складає серветки для святкового столу різними способами.

Інформатична освітня галузь Інформатика

ІНФОРМАЦІЯ. ДІЇ З ІНФОРМАЦІЄЮ

УЧЕНЬ:

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду; розрізняє види інформації за способом подання;

уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо); створює папку та документи в ній; пояснює поняття «комп'ютерна мережа»; розуміє призначення програми-браузера; вміє використовувати гіперпосилання; використовує мережі для отримання достовірної інформації та спілкування; висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;

дотримується правил використання власних і чужих творів; виявляє повагу до авторства інших осіб.

КОМП'ЮТЕРНІ ПРИСТРОЇ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ

ДІЙ ІЗ ІНФОРМАЦІЄЮ УЧЕНЬ:

imageрозповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією; називає носії інформації; розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації; використовує пристрої для передавання інформації; наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації; висловлює припущення про достовірність інформації; пояснює наслідки для власного здоров'я надмірного використання цифрових пристроїв.

ОБ'ЄКТ. ВЛАСТИВОСТІ ОБ'ЄКТА УЧЕНЬ:

описує текстові і графічні об'єкти; порівнює властивості текстових і графічних об'єктів за спільними і відмінними ознаками; визначає об'єкти, які відповідають заданим властивостям; вміє змінювати значення властивостей текстових та графічних об'єктів; досліджує об'єкти за допомогою створених моделей.

КОМП'ЮТЕРНІ ПРОГРАМИ.

МЕНЮ ТА ІНСТРУМЕНТИ

УЧЕНЬ:

розрізняє сучасні пристрої для роботи з інформацією; уміє увімкнути та вимкнути комп'ютер та інші пристрої

(за умови їх використання); використовує необхідні значки на Робочому столі для запуску і роботи в програмах;

орієнтується в середовищах для перегляду зображень, читання текстів, слухання музики, завершує роботу з ними; створює зображення освітніх об'єктів.

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ МОДЕЛЕЙ. ЗМІНЕННЯ ГОТОВИХ. ВИКОРИСТАННЯ УЧЕНЬ:

imageстворює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/або результатів діяльності; створює та змінює прості зображення; опрацьовує та використовує інформацію з різних джерел; вміє заповнювати таблицю ознак для предметів з однієї групи (класу); розробляє презентацію за логічною послідовністю; доповнює презентацію текстом, зображенням, схемою; редагує і форматує презентацію залежно від її призначення, змінює фон слайду; застосовує режим показу презентацій.

ЛІНІЙНІ АЛГОРИТМИ УЧЕНЬ:

визначає алгоритмічні структури; виконує, створює та записує алгоритми; вміє діяти за інструкцією;

впорядковує об'єкти за певними ознаками; пояснює наслідки порушення плану, алгоритму послідовності дій у близькому середовищі, готових програмах, іграх; розрізняє істинні та хибні висловлювання.

pdf
Додано
8 червня 2023
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку