2. Підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою. Згідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюється у процесі:1. Формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання учня/учениці у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкоюза вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педагогічної ради.
Кількість і періодичність діагностувальних робіт учитель може визначати самостійно. Зазвичай, їх планують через кожні 16-20 навчальних годин програмового матеріалу. Не більше 1 тематичної діагностувальної роботи на навчальний день. Якщо учня ж не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після проведення він не пише діагностувальної роботи.