МОДЕЛЬ ЗДОРОВОЇ ДИТИНИЕмоційне благополуччя(вміння розрізняти свій емоційний стан, вчитися корегувати його)Інтелектуальне благополуччя (здатність набувати і застосовувати знання, вміння вирішувати проблемні ситуації)Фізичне благополуччя(харчування, гігієна, фізичні вправи, відпочинок)Духовне благополуччя(потреба дитини у вищих цінностях, ідеалах)Соціальне благополуччя(спілкування і комфортність у взаємодії з іншими дітьми та дорослими)Здоров’я – це стан повного фізичного, психологічного, духовного і соціального благополуччя
Безконтрольне та безвідповідальне використання містить ризики для здоров'я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:контактні ризики (сексуальнї експлуатації та зловживання, домагання длясексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей длявчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірнасексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства тананесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційніабо расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків,розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж,висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавленнясну та фізичної шкода).
Руфери Людей, які підкорюють хмарочоси, називають руферами. Для руферів не існує страху висоти – що вище, то екстремальніше, красивіше й неосяжніше. Найчастіше їхньою метою є отримання адреналіну, при виконанні акробатичних трюків, а також небезпечних селфі та відео з висоти пташиного польоту
Любі батьки! всі ми надзвичайно стурбовані трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах. Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків. Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків. Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у Всесвітній мережі, соціально-емоційна грамотність є важливими завданнями
Безпечна поведінка в цифровому середовищі включає в себе сукупність знань, умінь та цінностей щодо:1) прав людей (зокрема права в цифровому середовищі);2) електронної участі (участь у прийнятті рішень);3) збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;4) механізмів захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу
Поради батькам щодо безпечної поведінки дитини в цифровомусередовищі:1) говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвиватикритичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нестивідповідальність за його результати;2) будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використаннятехнологій: підтримувати спілкування, давати поради;
3) разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та гратив її улюблені Інтернет-ігри;4) формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички; 5) підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибірі бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідомв Інтернеті;
6) заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Цедопоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті;7)встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн; 8) контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якимикористується дитина, та їх відповідність віку дитини;
9) вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикатиможливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор;10) перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якимикористується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності.
11) використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції;12) бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту.
У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильствачи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України.
Практична діяльність «Як встановити «батьківський контроль» для пристроїв» А) із операційною системою Windows 10 можна за такою послідовністю дій:перейдіть з меню Пуск в розділ «Облікові записи користувачів»;у категорії «Сім’я та інші користувачі» натисніть «Додати члена сім’ї»;операційна система на вибір запропонує створити профіль для дитини або дорослого;обравши відповідний пункт, введіть адресу електронної пошти. Для підтвердження адреси зайдіть в папку вхідних повідомлень електронної пошти. Важливо: операційна система не дозволить активувати «батьківськийконтроль» для локального облікового запису. Створіть новий профіль длякожного користувача, якого належить контролювати.
Б) з операційною системою Android можна за такою послідовністю дій:1) відкрийте програму «Play Маркет»;2) у лівому верхньому кутку екрану натисніть на значок «меню» і виберіть «Установки» – «Батьківський контроль».3) увімкніть означену функцію.4) обмежте доступ до налаштувань «батьківського контролю», встановивши PIN-код.5) встановіть такі фільтри: «Додатки, ігри, фільми і серіали. Виберіть максимально допустиме вікове обмеження для контенту», «Музика і книги. Забороніть завантаження і покупку контенту для дорослих». Важливо: «батьківський контроль» діє тільки на тому пристрої, де ви йогоналаштували. При необхідності ввімкніть його на іншому пристрої, зновувиконавши наведені вище інструкції.
В) для пристроїв «i. Phone», «i. Pad», «i. Podtouch» можна за такою послідовністю дій:перейдіть в меню «Налаштування» – «Основні» – «Обмеження».покрутіть вниз і натисніть «Обмеження», а потім «Включити обмеження».створіть пароль функції «Обмеження». Код-пароль обмежень необхідний для зміни налаштувань або відключення обмежень.
На сайті МОН можна знайти розділ «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів. Зокрема, розміщені поради для батьків щодо організації взаємодії «дитина-інтернет-мобільний зв'язок» від Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі. Чат-бот «КІБЕРПЕС» у Telegram і Viber допоможе дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу та анонімно отримати допомогу. Окрім того, у розділі розміщені рекомендовані Міністерством посібники для використання батьками та педагогами щодо навчання дітей безпечному користуванню інтернетом.