Матеріали батьківськіх зборів сприятимуть підвищенню батьківської компетентності, поглиблюють пізнання батьками самих себе, пізнання своєї дитини, її вчинків, емоцій, думок.
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів №33
Запорізької міської ради
Запорізької області
Батьківські збори
з елементами тренінгу
Права і обов’язки батьків
Підготувала
Атанова Лідія Миколаївна
вчитель
початкових класів
ЗОШ I – III ст. № 33
спеціаліст
вищої категорії
« Вчитель - методист »
Батьківські збори з елементами тренінгу
« Права і обов’язки батьків »
Роль батьків у вихованні дітей особлива. Виховати дитину – велике мистецтво, так як сам процес виховання – це безперервна робота серця, розуму і волі батьків.
Сім’я – це колектив, члени якого взаємопов’язані відповідними обов’язками. Являючись членом сімейного колективу, дитина також вступає в систему існуючих відносин. Якщо в сім’ї панує доброзичливість, уваги один до одного, вміння вислухати іншого, повага до старших, то це лише на благо у вихованні кращих рис дитини.
Батькам потрібно тримати єдність змістовного спілкування з дітьми, а також вимог до її діяльності. В сімейній практиці переважають заборони і примусовість, іноді допускаються фізичні покарання, що не узгоджується з важливим принципом педагогіки – повага до особистості, яка розвивається. Не можна не звертати уваги на права та обов’язки кожної людини.
Кожна людина має право на:
У статті 51 Конституції України говориться: « Батьки зобов’язані утримувати дітей до
Їхнього повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків ». Отже, батьки повинні пам’ятати, що потрібно не тільки утримувати дітей матеріально, але й виховувати духовно.
У статті 52 Конституції України йдеться мова про те, що: « Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також, від того, народженні вони у шлюбі чи поза ним.
Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується за законом ».
Для сучасної сім’ї дуже важливо побудувати адекватні взаємозв’язки і стосунки між її членами. А особливо між батьками та дітьми. Для цього необхідно підвищувати батьківську компетентність, поглиблювати пізнання батьками самих себе, набуття навичок адекватної поведінки в певних соціальних ситуаціях; вивчати світ дитинства як такого, поглиблене пізнання своєї дитини, її вчинків, емоцій, думок.
У зв’язку з цим виникає потреба у проведенні тренінгів для батьків. Група учасників для проведення тренінгів складається з 10 – 12 осіб, що мають потребу в підвищенні своєї батьківської компетентності. Добре, щоб у групі було порівну представників чоловічої і жіночої статі. Бажана також участь сімейних пар. Вік учасників довільний.
Під час проведення тренінгу слід виходити з того, що:
Активність учасників – необхідна умова для досягнення завдань. Кожна доросла
людина критично сприймає інформацію, спираючись на свій життєвий досвід, тобто вона сама може себе навчити, і одночасно вона дає інформацію до роздумів для інших учасників.
Правила групи:
Батьківський тренінг
I Обговорення життєвої ситуації
Пропонується для обговорення лист жінки-матері
« Мені соромно розповідати про своє горе. Один син у мене – шістнадцятирічний хлопець. Тряслася над ним … А тепер що робити з Анатолієм? Не хоче вчитися, не хоче працювати. Нещодавно кинув мені такі слова: « Якщо не купиш до свята новий костюм, до школи не піду …» Я відповіла: « Не можу зараз купити і так усе віддаю тобі, собі багато в чому відмовляю». « На те й ти мати, щоб відмовляти собі,» - сказав він і пішов, гримнувши дверима. Я – шанована всіма людина, працюю, а син – ледар. Ріс Анатолій як і ровесники, у міру слухняним, у міру пустотливим. Учив уроки, брав участь у справах класу, школи. Коли син вчився у початкових класах, я часто приходила на великій перерві до школи, приносила сніданок; наполягала на тому, щоб Анатолій усе з’їв при мені, бо знала, що роздасть друзям. Що ж сином сталося? »
II Обговорення з батьками таких питань:
III Створення учасниками тренінгу правил покарання та їх обговорення:
хочете домогтися покаранням?
зможе встановити зв’язок між негативною поведінкою і покаранням ). Повернення до минулого призводить до регресу, затримки духовного розвитку.
покарання – завершення негативного етапу життя. Сторінка перегорнута, життя починається спочатку.
покарань у зв’язку з різними проступками.
покарання – це неприємно, небажано.
у власних очах, дає певну свободу і відповідальність за своє життя.
усунення небажаної поведінки не дали результату.