Тема: Етикет електронного листування.
Мета:
• навчальна: узагальнити та систематизувати знання про електронну пошту; сформувати поняття етикету електронного спілкування;
• розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння планувати та аналізувати свою діяльність;
• виховна: виховувати інформаційну культуру учнів; формувати вміння дотримувати етикету електронного листування та правил безпечної роботи в Інтернеті під час електронного листування.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ у комп'ютерному кабінеті.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Фронтальне опитування
1) Який принцип роботи електронної пошти?
2) Назвіть протоколи електронної пошти.
3) Опишіть структуру взаємодії учасників поштового обміну.
4) Які елементи має адреса електронної пошти?
5) Які шаблони листів існують та в яких ситуаціях їх доцільно використовувати?
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Методичний прийом «Радіальна діаграма»
Учитель та учні будують діаграму в програмі MS PowerPoint (або MS Word). Кореневим елементом виступає «Можливості програм електронної пошти». Учні пропонують свої варіанти.
Варіанти відповідей:
• облік і читання листів;
• ведення адресної книги;
• раціональний перегляд повідомлень;
• робота з групою новин;
• робота з веб-сторінками.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Фронтальне опитування
1. Які недоліки існують під час користування електронною поштою?
2. Чому інколи ви не отримуєте відповідь на відправленого електронного листа?
3. Які правила етикету листування існують за звичайного поштового спілкування?
4. Чи доцільні ці правила в електронному листуванні?
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (МІНІ-ЛЕКЦІЯ)
План вивчення теми
1. Етикет електронного листування.
2. Правила безпечного користування електронною скринькою.
3. Поняття спаму та боротьба з ним.
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VII. ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником:______________________
2. Робота з додатковим матеріалом:_
3. Додаткові завдання
1) Вставте пропущені слова.
• Можливість читання своєї пошти з будь-якого місця доступу в Інтернет без використання... (поштових програм);
• можливість встановлення фільтрів на... (вхідну пошту);
• можливість великих і непотрібних повідомлень без завантаження на... (свій комп'ютер);
• можливість збирання пошти з... (інших скриньок);
• можливість перенаправлення пошти на... (інші адреси).
2) Інтерактивна гра «Так-ні»
Заповніть таблицю.
Під час електронного листування заборонено | Так чи ні |
• ображати учасників | + |
• розпивати напої | - |
• поширювати комп'ютерні віруси | + |
• обговорювати боротьбу з комп'ютерними вірусами | - |
• використовувати режим великих літер | - |
• обговорювати навчальні проблеми | - |
• заповнювати лише частину полів | + |
4. Робота за комп'ютером
Складіть таблицю на 7-12 правил електронного спілкування, які існують в Інтернеті.
VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Завдання за підручником: ________________________
2. Додаткове завдання.
Заповніть таблицю.
Елемент електронного листа | Вимоги |
Електронна адреса відправника | |
Електронна адреса адресата | |
Ім'я відправника | |
Тема | |
Використання «Rе:» |
Урок №3 |
7-а клас |
Дата_________________ |
Тема: Етикет електронного листування.
Мета:
• навчальна: узагальнити та систематизувати знання про електронну пошту; сформувати поняття етикету електронного спілкування;
• розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння планувати та аналізувати свою діяльність;
• виховна: виховувати інформаційну культуру учнів; формувати вміння дотримувати етикету електронного листування та правил безпечної роботи в Інтернеті під час електронного листування.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ у комп'ютерному кабінеті.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Фронтальне опитування
1) Який принцип роботи електронної пошти?
2) Назвіть протоколи електронної пошти.
3) Опишіть структуру взаємодії учасників поштового обміну.
4) Які елементи має адреса електронної пошти?
5) Які шаблони листів існують та в яких ситуаціях їх доцільно використовувати?
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Методичний прийом «Радіальна діаграма»
Учитель та учні будують діаграму в програмі MS PowerPoint (або MS Word). Кореневим елементом виступає «Можливості програм електронної пошти». Учні пропонують свої варіанти.
Варіанти відповідей:
• облік і читання листів;
• ведення адресної книги;
• раціональний перегляд повідомлень;
• робота з групою новин;
• робота з веб-сторінками.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Фронтальне опитування
1. Які недоліки існують під час користування електронною поштою?
2. Чому інколи ви не отримуєте відповідь на відправленого електронного листа?
3. Які правила етикету листування існують за звичайного поштового спілкування?
4. Чи доцільні ці правила в електронному листуванні?
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (МІНІ-ЛЕКЦІЯ)
План вивчення теми
1. Етикет електронного листування.
2. Правила безпечного користування електронною скринькою.
3. Поняття спаму та боротьба з ним.
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VII. ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником:______________________
2. Робота з додатковим матеріалом:_
3. Додаткові завдання
1) Вставте пропущені слова.
• Можливість читання своєї пошти з будь-якого місця доступу в Інтернет без використання... (поштових програм);
• можливість встановлення фільтрів на... (вхідну пошту);
• можливість великих і непотрібних повідомлень без завантаження на... (свій комп'ютер);
• можливість збирання пошти з... (інших скриньок);
• можливість перенаправлення пошти на... (інші адреси).
2) Інтерактивна гра «Так-ні»
Заповніть таблицю.
Під час електронного листування заборонено |
Так чи ні |
• ображати учасників |
+ |
• розпивати напої |
- |
• поширювати комп'ютерні віруси |
+ |
• обговорювати боротьбу з комп'ютерними вірусами |
- |
• використовувати режим великих літер |
- |
• обговорювати навчальні проблеми |
- |
• заповнювати лише частину полів |
+ |
4. Робота за комп'ютером
Складіть таблицю на 7-12 правил електронного спілкування, які існують в Інтернеті.
VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Завдання за підручником: ________________________
2. Додаткове завдання.
Заповніть таблицю.
Елемент електронного листа |
Вимоги |
Електронна адреса відправника |
|
Електронна адреса адресата |
|
Ім'я відправника |
|
Тема |
|
Використання «Rе:» |
|