Оповідання "Жадібна синичка"

Про матеріал
Письмова перевірка досвіду читацької діяльності передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо.
Перегляд файлу

Оповідання «Жадібна синичка»

Коли випав перший сніг, діти в нашому дворі змайстрували годівничку. Тільки-но розвиднілося, прилетіла до неї жвава синичка. Схопила у дзьоб гарбузове насіння — й пур на тополю. Всілася, притисла насіннячко до гілки лапками й ну його дзьобати. Та так спритно це в неї вийшло, що я й схаменутися не встиг, як вона спурхнула з дерева за другим. А тут і три горобці нагодилися. Угледіла синиця непроханих гостей, заметушилася, пір'я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає.

Горобці, напевно, не хотіли сваритися, подзьобали біля годівнички на землі крихт та й полетіли собі далі. А синичка наїлася удосталь, надулася, ніби кулька, й нікого більше до годівнички не підпускає. Нечасто стрінеш таку жаднюгу.

Всі знають, що синички взимку літають зграйками. Так легше добути їжу, зігрітися. А ця чомусь літала сама.

Може, якраз через цю жадібність птахи й не схотіли з нею дружити?

                                                                  Віктор Приходько

Загальна кількість слів у тексті: 138.

9

7

10

10

14

12

6

7

7

11

9

7

9

8

11

1

К-ть

Слів

за 1 хв

 

 

І Варіант

1. Що змайстрували діти?

А. Шпаківню  Б. Годівницю  В. Лавку

2. Яку насінину схопила синичка?

А. Соняшникову  Б. Лляну   В. Гарбузову

3. Поєднай частини речень.

А  ця  чомусь      нагодилися.

А тут і три горобці     не хотіли сваритися.

Горобці, напевно,     літала сама.

4. Упиши пропущене слово.

 Тільки-но розвиднілося, прилетіла до неї _________________  синичка.

5. Обведи три слова, якими можна описати синичку з цього оповідання.

 Гостинна,   жвава,   надута,   повільна,   голодна,   жадібна.

6. Дай відповідь на питання.

Чому горобці не стали їсти з годівнички?

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ Варіант

1. Хто змайстрував годівничку?

 А. Дорослі   Б. Пенсіонери   В. Діти

2. На яке дерево сіла синичка?

 А. На тополю  Б. На березу   В. На дуб

3. Поєднай частини речень.

 Діти  в  нашому  дворі    таку жаднюгу.

 Присіла  біля  насіння,    змайстрували годівничку.

 Не  часто  стрінеш     дзьобом сердито  клацає.

4. Упиши пропущене слово.

 Подзьобали  біля  годівниці  на землі _________________  та й  полетіли.

5. Обведи три слова, якими можна описати горобців  із цього оповідання.

 Жваві,    мирні,    задиристі,    голодні,    боязкі,     сварливі.

6. Дай відповідь на питання.

 Чому синичка  літала  сама?

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Додав(-ла)
Майструк Ольга
Додано
20 квітня 2021
Переглядів
7016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку