«Якщо „Письмо для себе“, одну зі щоденних діяльностей практики Daily 5, використовувати постійно, починаючи з 1-го класу, то до кінця 4-го діти вільно, без підготовки, зможуть написати будь-який твір на 1,5 сторінки»
«Якщо „Письмо для себе“, одну зі щоденних діяльностей практики Daily 5, використовувати постійно, починаючи з 1-го класу, то до кінця 4-го діти вільно, без підготовки, зможуть написати будь-який твір на 1,5 сторінки»
У 1 класі діти можуть писати друкованими літерами. Нехай криво. Зате кольоровими олівцями. Зате так, як хочеться. А не зможуть писати — малюватимуть. На початку. Потім доповнять малюнок словом. Через певний час — реченням. А зовсім скоро й текстом.
«Щоденник вражень » — то дитячий простір.
1 клас
№ |
Теми днів |
Теми для «Щоденника вражень» |
ТЕМА ТИЖНЯ 1. Я – ШКОЛЯР |
||
1 |
Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя? |
1.У школі я хотів би /хотіла б дізнатися… |
2 |
Хто я? Хто мої однокласники? |
1.Мені б хотілося сидіти поруч з… |
3 |
Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому? |
1.Я люблю ходити до школи з… |
4 |
Що покласти у шкільний ранець? |
1.Чим відрізняються портфелі у 1 і 11 класі? |
2. МІЙ /НАШ КЛАС |
||
1 |
Як знайти свою класну кімнату? |
1.Якщо я заблукаю в школі, то… |
2 |
Як почуватися комфортно у класі? |
1.Мені б хотілося змінити в класі… |
3 |
Як створити безпеку і затишок у класі? |
1.Щоб у класі було затишно, я можу… |
4 |
Як нам стати класною спільнотою? |
1.Мені не подобається правило нашого класу… |
5 |
Чого ми можемо досягнути спільно? |
1.У школі мені найбільше подобається… |
3. МОЇ ДРУЗІ |
||
1 |
Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)? |
1.Мій найкращий друг/подруга… |
2 |
Як знайти друзів? |
1.Де всі знаходять друзів? |
3 |
Чому нам цікаво разом? |
1.Вдвох з другом можна грати в… |
4 |
Як зберегти дружбу? |
1.Я сьогодні дуже хочу подружитись з… |
5 |
Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців? |
1.У мене вдома є тваринка-друг… |
4. МОЄ ДОВКІЛЛЯ |
||
1 |
Що мене оточує? |
1.Найбільше на світі мене дивує… |
2 |
Які «таємниці» має шкільне подвір'я? |
1.Я не знаю, навіщо біля школи є… |
3 |
Які рослини ростуть на шкільному подвір'ї? |
1.На шкільному подвір'ї мені не вистачає… |
4 |
Кольори та звуки довкілля. Які вони? |
1.Про що гуде вітер? |
5 |
Як поводитись у довкіллі? |
1.Якщо поруч немає смітника, а мені треба щось викинути, то… |
5. ОСІНЬ |
||
1 |
Як впізнати осінь? |
1.Як дерева знають, що час скидати листя? |
2 |
Як живуть рослини восени? |
1.Хто фарбує дерева восени? |
3 |
Як живуть тварини восени? |
1.Чи сушить білочка гриби на зиму? |
4 |
Що нам дарує осінь?/ Чому осінь називають щедрою? |
1.Найкращий «дарунок осені» – це … |
6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА |
||
1 |
Що таке Батьківщина? |
1.У моєму місті/селі мені найбільше подобається… |
2 |
Чому батьки і Батьківщина – схожі (споріднені) слова? |
1.Не варто ображатись на батьків за те, що… |
3 |
Якими якостями я маю володіти, щоб стати комусь захисником / захисницею? (до Дня захисника України). |
1.Вже зараз я можу захищати… |
7. МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ (ОСІННІЙ ДОБРОЧИННИЙ ЯРМАРОК) |
||
1 |
Чи кожна людина може бути підприємливою? |
1.Я можу віддати іншим… |
2 |
Як знаходити ідеї та можливості? |
1.Якщо мені потрібно купити щось, то я… |
3 |
Як здійснити задумане? |
1.Щоб моя мрія здійснилась, потрібно… |
4 |
Як отримати добрі результати? |
1.Якщо усі дорослі не захочуть ходити на роботу… |
8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ |
||
1 |
Як техніка допомагає в побуті, і якою вона буде в майбутньому? |
1.Найкращий винахід у світі – це… |
2 |
Як «потоваришувати» з технікою? |
1.Які кнопки не варто натискати? |
3 |
Яка роль роботів у житті людини? |
1.Якби мені купили робота… |
9. ІГРИ |
||
1 |
Які ігри бувають? Чому я люблю бавитися в різні ігри? |
1.Моя улюблена гра — … |
2 |
У які ігри грали наші батьки? |
1.Найцікавіша гра, в яку грались мої батьки у школі… |
3 |
Навіщо потрібні правила гри? |
1.Мені не подобаються правила гри, тому що… |
4 |
Чого навчає комп'ютерна гра? |
1.Чи може гра навчити чогось нового? |
10. ТЕАТР |
||
1 |
Чому люди ходять до театру? Навіщо нам театр? |
1.Якщо я стану актором/акторкою, хочу отримати роль… |
2 |
Хто найголовніший у театрі? |
1.Грати на сцені – це дуже легко, тому що… |
3 |
Як створити театр? Хто автор вистави? |
1.Що робити, щоб до театру стали ходити усі? |
4 |
Ми творимо театр |
1.Я дуже хочу зіграти на сцені разом з… |
11. МОДА |
||
1 |
Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність? |
1.Якщо всі одягнуть фіолетове, бо це модно, то я — … |
2 |
Хто створює модний одяг? |
1.Якби мені довелось створити шкільну форму, то… |
3 |
Як змінюється мода? |
1.Раніше було модно… |
4 |
Чому здоровим бути модно? |
1.Палити – це модно, чи страшно? |
12. ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ |
||
1 |
Де є вода в природі? |
1.Що зробити, щоб в Африці теж було достатньо води? |
2 |
Якою буває вода в природі? Як вона мандрує? |
1.Якщо йде дощ, це Хмарка плаче? |
3 |
Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде? |
1.Якщо раптом води не стане, я її шукатиму… |
4 |
Як берегти воду? |
1.Де рибам взяти чисту воду? |
13. ЗИМА |
||
1 |
Які сюрпризи нам готує зима? |
1.Я люблю зиму, тому що… |
2 |
Що відбувається з рослинами взимку? |
1.Чому ялинки бояться Нового року? |
3 |
Як зимують тварини? / «Чи кожна пташина у вирій на зиму літає…»? |
1.Чи потрібні птахам чобітки? |
4 |
Як цікаво проводити час взимку? |
1.Моя улюблена зимова гра. |
14. ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ |
||
1 |
Що можна побачити в космосі? |
1.Якби я полетів/-ла в космос, мені б там зустрілися… |
2 |
Чи може день «наздогнати» ніч? |
1.Якби раптом не стало ночі… |
3 |
Чи можливе на Землі життя без Сонця? |
1.Якщо Сонце погасне, то відразу ж… |
4 |
Як я уявляю інші планети? |
1.Я думаю, що на інших планетах є… |
15. ПОДОРОЖУЄМО В ЧАСІ |
||
1 |
Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому? |
1.Які речі здивували б зараз печерну людину? |
2 |
Навіщо нам подорожувати у країну чисел та слів? |
1.Чи існують казкові країни? |
3 |
Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не |
1.Я дуже хочу знати, чому… |
4 |
Як змінилися ми за час шкільного життя? |
1.Саме в школі я дізнався/-лась про… |
5 |
Що знаємо і про що маємо довідатися для майбутніх подорожей? |
1.Для кругосвітньої подорожі мені іще бракує… |
16. ЗИМОВІ СВЯТА |
||
1 |
Чому свято є важливим? |
1.Моє улюблене свято. |
2 |
Які свята святкуються взимку в Україні та у світі? |
1.Я хочу придумати ще одне свято… |
3 |
Як підготуватися до свята? |
1.Друзів на своєму святі я розважатиму…. |
4 |
Чому під час свята нам краще бути разом? Хто забезпечує свято для інших? |
1.Дітям, яких ніхто не вітає зі святом, я хочу подарувати… |
17. СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ |
||
1 |
Що мені подобається? Що я люблю? |
1.Найбільше я люблю… |
2 |
Які зацікавлення у моїх однокласників? |
1.Мені подобається, як мої однокласники… |
3 |
Які хобі у моїх родичів? |
1.В нашій сім'ї є незвичайне захоплення… |
4 |
Організовуємо виставку зацікавлень. |
1.Найкраще мені вдається… |
18. Я – МАНДРІВНИК |
||
1 |
Хто такий мандрівник? |
1.Найбільше я хочу побувати в… |
2 |
Куди ми помандруємо? |
1.З класом я мрію поїхати до… |
3 |
Що потрібно мандрівникові? |
1.Якщо в мандрівку я зможу взяти лише 5 речей, то це будуть… |
4 |
Яке меню у мандрівника? |
1.Завжди в мандрівку варто взяти брати таку їжу… |
5 |
Мандрівка. Готуємо фотозвіт. |
1.Якщо я стану фотографом і поїду у подорож, то перш за все сфотографую… |
19. ЛАЙФХАКИ. Я – ДОСЛІДНИК. Я — ВИНАХІДНИК |
||
1 |
Хто такий дослідник? Хто такий винахідник? |
1.Якщо я стану винахідником, обов'язково створю… |
2 |
Який мій винахід? |
1.Я б хотів/хотіла створити… |
3 |
Я досліджую та експериментую? |
1.Що буде, якщо змішати… |
4 |
Винаходи людства. |
1. Як створюють…? |
20. СПОРТ |
||
1 |
Який улюблений вид спорту у моїй родині? |
1.Спортсменом бути добре, тому що… |
2 |
Відомі українські спортсмени |
1.Якщо я стану чемпіоном/-кою України… |
3 |
Якими видами спорту займаються у різні пори року? |
1.Якщо взимку захочу пограти в футбол…. |
4 |
Малі класні олімпійські ігри |
1.Мені краще за всіх в класі вдається… |
21. МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ |
||
1 |
Яка моя улюблена книжка? |
1.Моя улюблена книга… |
2 |
Як книжка прийшла до людини? |
1.Якби книжка могла ходити… |
3 |
Як створюють книжку, лікують книжку? |
1.Книги інколи сумують, бо… |
4 |
Які є книжки? (форма, матеріал, зміст). Ми створюємо книжку. |
1.Я дуже люблю книги про… |
5 |
Де живуть книжки? |
1.Жила собі книга, яку ніхто не хотів читати… |
22. ТРАНСПОРТ |
||
1 |
Які є види транспорту? |
1.Я люблю їздити в транспорті, тому що… |
2 |
Транспорт моєї місцевості. |
1.Місту/селу, в якому я живу, дуже бракує такого виду транспорту… |
3 |
Для чого потрібні правила дорожнього руху? |
1.Дуже добре, що машини можуть швидко їздити… |
4 |
Мій улюблений вид транспорту. |
1.Мені б дуже хотілось ще раз проїхати в … |
5 |
Транспорт майбутнього. |
1.Дуже добре було б мати таку машину, яка за хвилину довезе до… |
23. ПРОФЕСІЇ |
||
1 |
Ким я хочу стати? |
1.Я дуже хочу стати… |
2 |
Ким працюють мої рідні? |
1.Чому батькам потрібно йти на роботу? |
3 |
Професії минулого і майбутнього. |
1.В минулому працювати було легше, тому що… |
4 |
Ярмарок професій. |
1.Дуже цікаво хоч день попрацювати… |
24. ЧАС («ЯК УПРАВЛЯТИ ЧАСОМ / ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ») |
||
1 |
Навіщо нам годинник? |
1.Я хочу мати наручний годинник, тому що… |
2 |
Які є годинники? |
1.Годинник зі стрілками зручніший, тому що… |
3 |
Як керувати часом? |
1.Якби я міг/могла зупинити час… |
4 |
Складаємо розпорядок дня. |
1.Кожного дня я обов'язково маю встигнути… |
5 |
Машина часу. |
1.Де і коли ти б хотів/хотіла жити? |
25. ВЕСНА |
||
1 |
З чим? / Чому? / Як приходить весна? |
1.Мені подобається весна, тому що… |
2 |
Які весняні квіти прокидаються першими? |
1.Найбільше мені подобається квітка… |
3 |
Чому пташки повертаються з вирію? |
1.Звідки птахи знають, що час повертатись додому з вирію? |
4 |
Малеча у тваринному царстві. |
1.Кошенята – наймиліші тварини, тому що… |
5 |
А що ростиме у нас на грядці? |
1.Чому навесні все потрібно садити? |
26. НАВІЩО ЇСТИ? |
||
1 |
Навіщо мені їжа? |
1.Мені б хотілось їсти лише… |
2 |
Яка є їжа? ( корисна / шкідлива) |
1.Корисна їжа не завжди смачна, тому що… |
3 |
Які є вітаміни на моєму столі? |
1.Якщо на столі лежатиме груша й цукерка, то я, звичайно, оберу… |
4 |
Моя улюблена їжа |
1.Чому чіпси не приносять користі? |
5 |
Що ми готуємо? |
1.Я вже можу самостійно приготувати… |
27. ВЕЛИКДЕНЬ |
||
1 |
Які традиції Великодня у моїй родині? |
1.Чому Великдень так називається? |
2 |
Що кладемо у великодній кошик? |
1.Для дітей, які потребують допомоги, я б зібрав/-ла кошик… |
3 |
Моє великоднє яйце |
1.Я думаю, найкращі кольори для писанки – … |
4 |
Великодні забави |
1.Дуже б хотілось отримати від Пасхального кролика… |
28. МОЯ РОДИНА |
||
1 |
Хто є у моїй родині? |
1.Найбільше в родині я спілкуюсь з… |
2 |
Хто і за що відповідає у моїй родині? |
1.Мій тато може замість мами виконувати таку роботу:… |
3 |
Що у нашій родині робимо разом? Які спільні улюблені справи у моїй родині? |
1.На вихідні ми з рідними завжди… |
4 |
Наше родинне дерево |
1.Незвичайні професії моєї родини. |
29. СВІТ РОСЛИН |
||
1 |
Які бувають рослини? |
1.Я думаю, що ліс не може жити без… |
2 |
Що рослинам потрібно для життя? |
1.Якщо мені зустрінеться чарівна квітка, … |
3 |
Користь рослин для людей і тварин. |
1.Про що би мріяв останній дуб на Землі? |
30. СВІТ ТВАРИН |
||
1 |
Які зміни у тваринному світі навесні? |
1.Я хочу побачити, як будує житло… |
2 |
Хто де живе? |
1.Чи зручно лелекам жити під відкритим небом? |
3 |
Користь тварин для людей та рослин? |
1.Без тварин ми б не змогли… |
31. ВЕСЕЛКА |
||
1 |
Чому з'являється веселка? |
1.Найтепліший в світі колір… |
2 |
Які кольори у веселки? |
1.Якби усе навколо було жовтогарячим… |
3 |
Як пов'язані – веселка, дощ, гроза? |
1.Де живе веселка? |
32. МУЛЬТФІЛЬМИ |
||
1 |
За що ти любиш мультфільми? |
1.Мій улюблений мультик… |
2 |
Хто створює мультфільми? |
1.Щоб мультик був цікавим, він має бути… |
3 |
Як створюють мультфільм? |
1.Я теж можу створити мультфільм, якщо… |
4 |
Мій улюблений мультфільм |
1.Якщо мультик виявився страшним, то я… |
33. Я – УКРАЇНЕЦЬ / УКРАЇНКА. Я- ЄВРОПЕЄЦЬ / ЄВРОПЕЙКА. ДЕНЬ ВИШИВАНКИ |
||
1 |
Хто такий українець? |
1.Мені пощастило жити в Україні, тому що… |
2 |
Хто такий європеєць? |
1.Якби я розумів/-ла всі мови світу… |
3 |
Вишиванка – символ України. |
1.Якого кольору вишиванку мені б хотілось одягати? |
4 |
Вишиванка моєї родини. |
1.В нашій родині найкраще вишиває… |
34. ЛІТО (КАНІКУЛИ) |
||
1 |
Як ми знаємо, що прийшло літо? |
1.Влітку мені найбільше подобається… |
2 |
Чим діти займаються влітку? |
1.Літо – це добре, тому що… |
3 |
Де я хочу відпочити цього літа? |
1.Цього літа я обов'язково… |
4 |
Плануємо літні канікули |
1.Чому такі довгі канікули лише влітку? |