Ось розробка уроку з фізики для 8 класу на тему "Прямолінійний рівномірний рух. Шлях і переміщення". Тема уроку: Прямолінійний рівномірний рух. Шлях і переміщення

Про матеріал
Ось розробка уроку з фізики для 8 класу на тему "Прямолінійний рівномірний рух. Шлях і переміщення". Тема уроку: Прямолінійний рівномірний рух. Шлях і переміщення Клас: 8 Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттями "шлях", "переміщення" та "рівномірний прямолінійний рух". Навчити розрізняти ці поняття, розв'язувати задачі, використовуючи відповідні формули. Розвивати навички математичного моделювання фізичних явищ. Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу, закріплення знань) Обладнання: Лінійка, нитка, кулька, таблиця з формулами для рівномірного руху. Комп'ютер із демонстрацією анімацій руху (за можливості). Хід уроку: І. Організаційний момент (2 хвилини) Привітання учнів. Перевірка присутніх. Налаштування на роботу. ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин) Коротке опитування учнів з попередніх тем: Що таке фізичне явище? Які основні величини використовуються для опису механічного руху? Обговорення того, що учні знають про рух предметів навколо нас. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини) Учитель звертає увагу учнів на те, що ми щодня рухаємося: ходимо до школи, їздимо в транспорті, переміщаємося в приміщенні. Однак, чи всі ці рухи однакові за своєю суттю? Сьогодні ми дізнаємося, як описують рух у фізиці, і навчимося розрізняти шлях і переміщення. IV. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин) Прямолінійний рівномірний рух: Визначення: це такий рух, при якому тіло за будь-які рівні проміжки часу проходить однакову відстань. Приклад: автомобіль, який рухається зі сталою швидкістю по шосе. Шлях і переміщення: Шлях — це довжина траєкторії, яку проходить тіло. Це завжди позитивна величина. Переміщення — це вектор, що з'єднує початкове та кінцеве положення тіла. Приклад: якщо людина йде прямо на 5 м, то шлях і переміщення збігаються. Але якщо людина пройшла 5 м вперед і потім 5 м назад, то шлях становить 10 м, а переміщення — 0 м. Формули:
Перегляд файлу

Тема уроку: Прямолінійний рівномірний рух. Шлях і переміщення

  • Клас: 8
  • Мета уроку:
    • Ознайомити учнів із поняттями "шлях", "переміщення" та "рівномірний прямолінійний рух".
    • Навчити розрізняти ці поняття, розв'язувати задачі, використовуючи відповідні формули.
    • Розвивати навички математичного моделювання фізичних явищ.

Тип уроку: Комбінований (вивчення нового матеріалу, закріплення знань)

Обладнання:

  • Лінійка, нитка, кулька, таблиця з формулами для рівномірного руху.
  • Комп'ютер із демонстрацією анімацій руху (за можливості).

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хвилини)

  1. Привітання учнів.
  2. Перевірка присутніх.
  3. Налаштування на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

  1. Коротке опитування учнів з попередніх тем:
    • Що таке фізичне явище?
    • Які основні величини використовуються для опису механічного руху?
  2. Обговорення того, що учні знають про рух предметів навколо нас.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини)

Учитель звертає увагу учнів на те, що ми щодня рухаємося: ходимо до школи, їздимо в транспорті, переміщаємося в приміщенні. Однак, чи всі ці рухи однакові за своєю суттю? Сьогодні ми дізнаємося, як описують рух у фізиці, і навчимося розрізняти шлях і переміщення.

IV. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)

  1. Прямолінійний рівномірний рух:
    • Визначення: це такий рух, при якому тіло за будь-які рівні проміжки часу проходить однакову відстань.
    • Приклад: автомобіль, який рухається зі сталою швидкістю по шосе.
  2. Шлях і переміщення:
    • Шлях — це довжина траєкторії, яку проходить тіло. Це завжди позитивна величина.
    • Переміщення — це вектор, що з'єднує початкове та кінцеве положення тіла.
    • Приклад: якщо людина йде прямо на 5 м, то шлях і переміщення збігаються. Але якщо людина пройшла 5 м вперед і потім 5 м назад, то шлях становить 10 м, а переміщення — 0 м.
  3. Формули:
    • S=vtS = v \cdot tS=vt (шлях)
    • S\vec{S}S — переміщення (визначається як вектор, тому треба враховувати напрям руху).
  4. Розбір графіків:
    • Графік залежності шляху від часу.
    • Графік залежності переміщення від часу для рівномірного руху.

V. Закріплення знань (10 хвилин)

  1. Розв'язування задач:
    • Задача 1: Автомобіль за 3 години проїхав 180 км. Визначити його швидкість.
    • Задача 2: Велосипедист проїхав 10 км вперед і повернувся назад на 4 км. Знайти його шлях і переміщення.
  2. Робота в парах: Учні обчислюють шлях і переміщення для різних варіантів руху.

VI. Лабораторна робота (за можливості, 10 хвилин)

  • Тема: "Дослідження прямолінійного рівномірного руху за допомогою кульки".
  • Учні спостерігають за рухом кульки по похилій поверхні та вимірюють шлях і переміщення.

VII. Підсумки уроку (3 хвилини)

  1. Обговорення: Що нового ви дізналися про шлях і переміщення? Як ці поняття допомагають описувати рух тіл?
  2. Оцінювання активності учнів та їхніх відповідей.

VIII. Домашнє завдання (2 хвилини)

  1. Вивчити параграф підручника на тему "Прямолінійний рівномірний рух".
  2. Виконати задачі з підручника (задачі на розрахунок шляху і переміщення).

Додаткові матеріали:

  • Графіки руху для ілюстрації залежності шляху від часу.
  • Анімації руху різних об'єктів, що показують різницю між шляхом і переміщенням.

Такий план уроку допоможе учням зрозуміти основи кінематики та наочно продемонструє різницю між фізичними величинами.

4o

 

docx
Додав(-ла)
Олійни Мурат
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
§ 1. ТЕПЛОВИЙ РУХ. ТЕМПЕРАТУРА ТІЛА. ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ
Додано
3 жовтня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку