«Особистісно орієнтоване навчання учнів початкової школи на уроках англійської мови»

Про матеріал
Метою даного дослідження є пошук методів та засобів оволодіння іноземною мовою та надання психолого-педагогічної допомоги в станов-ленні його індивідуальності, в життєвому самовизначенні, самореалізації, розкриття шляхів подолання труднощів у здобутті та подальшому вико-ристанні нових знань. Враховуючи актуальність та важливість даної проблеми у концепції Нової української школи, перед нами постають наступні завдання: • дослідити стан вивчення даної проблеми у сучасних програмах та ознайомитися з вимогами викладання англійської мови в початкових класах; • розглянути особистісно орієнтовані технодогії; • проаналізувати методи успішного застосування особистісно орієнтованого навчання; • підвищити ефективність розуміння англійської мови у роботі з молодшими школярами.
Перегляд файлу

Прізвище, ім’я, по батькові:    Герасименко Наталія Олександрівна

 

 

Посада, місце роботи:             вчитель англійської мови

Спеціалізованої школи № 185

ім Володимира Вернадського

 

 

Тема, над якою працює:

«Особистісно орієнтоване навчання учнів початкової школи на уроках англійської мови»

 

 

 

 

 

Кваліфікаційна категорія:   СПЕЦІАЛІСТ ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ

 

Педагогічне звання:   СТАРШИЙ ВЧИТЕЛЬ

ЗМІСТ


 

  1. Вступ ………………………………………………………...……………..3

 

  1. Основна частина…………………………………………………..………5

 

  1. Теоретичний розділ ……………………………………….…....…..…5

 

  1.  Практичний розділ …………………………………………..………21

 

  1.  Висновки……………………………………………..…….…….……..1
     
  1.          Використані джерела…………………………………………..….……..28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Одним із стратегічних завдань реформування освіти в Україні згідно з державною національною програмою “Освіта” є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров’я. Роз’яснення цього завдання передбачає психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів навчально-виховного процесу, спрямованого саме на розвиток особистості учнів.

Педагоги і психологи все помітніше усвідомлюють гостру потребу у створенні та реалізації особистісного підходу до учні як одного з принципів організації навчально-виховної роботи, що обґрунтовується сучасною психологією і педагогікою. Такий підхід має сприяти більш цілеспрямованому, гармонійному розвиткові особистості школяра як громадянина і творчого, професійно діючого працівника.

Певний час особистісно-орієнтованому навчанню на уроках англійської мови не приділялося належної уваги, зокрема, основними чинниками були: неудосконалення підручників, недостатнє забезпечення шкіл технічними засобами та фахової підготовки вчителів. Впровадження НУШ, прискорення науково-технічного прогресу вимагає переглянути роль особистісно-орієнтованого навчання в освітньому процесі та застосовувати його на всіх уроках в початкових класах.

Постановка проблеми полягає в аналізі та пошуку різних форм та методів подолання можливих труднощів у застосуванні цього типу навчання та є компетентним підходом у Новій українській школі. Це в свою чергу допоможе учням в розвитку стійкого інтересу до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися; подолання труднощів, викликаних генетично та соціально обумовленими відмінностями в рівні розвитку дітей; формування основ базової культури особистості. Оволодіння стратегіями особистісно-орієнтованого навчання стане успішним інструментом у будь-якій сфері людської діяльності.

Метою даного дослідження є пошук методів та засобів оволодіння іноземною мовою та надання психолого-педагогічної допомоги в становленні його індивідуальності, в життєвому самовизначенні, самореалізації, розкриття шляхів подолання труднощів у здобутті та подальшому використанні нових знань.

Враховуючи актуальність та важливість даної проблеми у концепції Нової української школи, перед нами постають наступні завдання:

  •             дослідити стан вивчення даної проблеми у сучасних програмах та ознайомитися з вимогами викладання англійської мови в початкових класах;
  •             розглянути особистісно орієнтовані технодогії;
  •             проаналізувати методи успішного застосування особистісно орієнтованого навчання;
  •             підвищити ефективність розуміння англійської мови у роботі з молодшими школярами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

2.1 Теоретичний розділ

 

Метою особистісного орієнтованого навчання є процес психолого-педагогічної допомоги дитині в ставленні її суб’єктивності, культурної ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні. Особистіно орієнтований підхід поєднує виховання та освіту в єдиний процес допомоги, підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини, підготовка її до життєтворчості.

Як головні, можна виділити такі завдання:

 розвинути індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня;

 максимально виявити, ініціювати, використати індивідуальний досвід учня;

 допомогти особистості пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись, а не формувати попередньо задані здібності;

 сформувати в особистості культуру життєдіяльності, яка дає можливість продуктивно будувати своє повсякденне життя, правильно визначити лінії життя.

Формування культури життєдіяльності особистості є найвищою метою особистісно орієнтовного навчання та технологій.

Технологізація особистісно орієнтовного освітнього процесу передбачає спеціальне конструювання навчального тексту дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій для його використання, типів навчального діалогу, форм контролю за особистіним розвитком учня в ході навчально-пізнавальної діяльності.

Головні вимоги до осбистісно орієнтованих технологій І.С.Якиманська сформулювала таким чином:

 навчальний матеріал повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктивного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;

 виклад знань у підручнику (вчителем) повинне бути направленим не тільки на розширення їх обсягу, структурування, інтегрування, узагальненні предметного змісту;

 у процесі навчання необхідне постійне узгодження суб’єктного досвіду учнів з науковим змістом здобутих знань;

 активне стимулювання учня до самоцінної освітньої діяльності, зміст і форми якості повинні забезпечувати учневі можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження в ході оволодівання знаннями;

 контролювання та організація навчального матеріалу, який дає змогу учневі вибирати його зміст, вид та форму при виконанні завдань, розв’язуванні задач;

 виявлення та оцінка способів навчальної роботи, якими користується учень самостійно, стійко, продуктивно;

 необхідно забезпечувати контроль та оцінку не тільки результату, а й головним чином процесу учіння;

 освітній процес повинен забезпечувати побудову, реалізацію, оцінку вміння, як суб’єктивної діяльності.

Найпростішою ланкою з яких складається особистісно-орієнтовне навчання є, особистісно орієнтована педагогічна ситуація.

Це також навчальна ситуація, опинившись в якій дитина повинна шукати сенс, пристосовувати їх до своїх інтересів, будувати образ чи модель свого життя. Таку навчальну ситуацію можна побачити і на уроках математики, при розв’язуванні задач. Один і той самий урок різним дітям дає різний пізнавальний та життєвий дослід.

Розглянемо групову форму навчально діяльності, яка виникла як альтернативна існуючим традиційним формам навчання

В їх основу покладено ідеї Ж.Ж.Руссо, Й.Г. Пестамоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини Й.Г. Песталоцці стверджував, що вміле поєднання індивідуальної і групової організації навчальної діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищують ефективність уроку.

При індивідуальній роботі кожен учень працює самостійно. Темп його роботи визначається ступенем цілеспрямованості, розвитку інтересів. Темп роботи залежить також від навчальних можливостей, підготовленості учнів. Індивідуальній навчальній діяльності не властива пряма взаємодія учнів між собою, а контакти з учителем обмежені та нетривалі.

В індивідуальній навчальній діяльності діяльність слабких учнів приречена на невдачу, тому що в них є прогалини в знаннях, недостатня сформованість вмінь і навичок навчальної самостійної роботи.

Всі недоліки фронтальної та індивідуальної діяльності вдало компенсує групова. Дитина повинна за час навчання в молодших класах набути “вміння вчитися”. Якщо мета традиційної школи (в початкових класах) – навчити дитину читати, писати, лічити, то мета розливального навчання – сформувати в дитині конкретні здібності рефлексія, аналіз, планування) з самовдосконаленням.

Сьогодні своїми основним завданням педагогічний колектив школи вважає різноманітний розвиток творчих можливостей кожного учня для формування творчої цілеспрямованої особистості. Активно впроваджуються в систему освіти нові типи шкіл, коренізується організація навчально-виховного процесу, яка передбачає:

 впровадження принципів диференціації (профільної, рівневої та індивідуалізації навчання);

 адаптацією базового змісту освіти і розробку експериментальних (авторських) програм, які виховують інтереси, здібності, можливості талановитих учнів, спрямування на їх оптимальний розвиток;

 модернізацію змісту освіти та методик навчання на інегративно-гуманістичних засадах.

Робота над навчальним проектом – практика особистісно орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору з урахуванням його інтересів.

Отже, особистісно орієнтоване навчання полягає втому, що підтримувати та розвивати природні якості учня, його здоров’я індивідуальні здібності, допомагати в становленні його суб’єктивності, соціальності, творчої самореалізації особистості.

Головна мета навчання іноземної мови у початковій школі полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з віковими можливостями молодших школярів. Початковий етап навчання іноземної мови у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі надзвичайно важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компетенції, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Тут відбувається становлення засад для формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь сприймати на слух, говорити, читати й писати у межах визначених програмою результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.

У початковій школі важливо зацікавити учнів вивченням іноземної мови, викликати в них позитивне ставлення до предмета, вмотивувати необхідність володіння іноземною мовою як засобом міжкультурного спілкування.

Завдання полягає у формуванні вмінь:

здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою;

розуміти на слух зміст автентичних текстів;

читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;

здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань;

адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів;

використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;

критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб;

висловлювати свої думки, почуття та ставлення;

ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.

 

Компетентнісний потенціал галузі «Іноземні мови» у початковій школі

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

використовувати українознавчий компонент в усіх видах мовленєвої діяльності;

засобами іноземної мови популяризувати Україну, українську мову, культуру, традиції. Ставлення:

гордість за Україну, її мову та культуру; 

розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов;

готовність до міжкультурного діалогу.

2

Спілкування іноземними мовами

Реалізується через предметні компетентності.

3

Математична компетентність

Уміння:

розв’язувати комунікативні та навчальні проблеми, застосовуючи логіко-математичний інтелект. Ставлення:

готовність до пошуку різноманітних способів розв’язання комунікативних і навчальних проблем.

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

описувати іноземною мовою природні явища, аналізувати та оцінювати їх роль у життєдіяльності людини.

Ставлення:

інтерес до природи та почуття відповідальності за її збереження.

5

Інформаційноцифрова компетентність

Уміння:

вивчати іноземну мову з використанням спеціальних програмних засобів, ігор, соціальних мереж;

створювати інформаційні об’єкти іноземними мовами;

спілкуватися іноземною мовою з використанням інформаційнокомунікаційних технологій;

застосовувати ІКТ відповідно до поставлених завдань. Ставлення:

готовність дотримуватись мережевого етикету.

6

Уміння вчитися упродовж життя

Уміння:

самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію з різних джерел та критично оцінювати її;

організовувати свій час і навчальний простір;

оцінювати власні навчальні досягнення. Ставлення:

впевненість у спілкуванні іноземною мовою;

подолання власних мовних бар’єрів;

наполегливість;

внутрішня мотивація та впевненість в успіху.

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

ініціювати усну, писемну, зокрема онлайн взаємодію іноземною мовою для розв’язання конкретної життєвої ситуації. Ставлення:

дотримання етичної поведінки під час розв’язання життєвих ситуацій;

комунікабельність та ініціативність;

креативність.

8

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

формулювати власну позицію;

співпрацювати з іншими на результат, спілкуючись іноземною мовою. Ставлення:

толерантність у спілкуванні з іншими.

9

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

висловлювати іноземною мовою власні почуття, переживання і судження.

Ставлення:

усвідомлення цінності культури для людини і суспільства;

повага до багатства і розмаїття культур.

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння:

пропагувати здоровий спосіб життя засобами іноземної мови. Ставлення:

сприймання природи як цілісної системи;

готовність обговорювати питання, пов’язані із збереженням навколишнього середовища;

відповідальне ставлення до власного здоров’я та безпеки.

 

Діяльність та уміння із змістових ліній добираються відповідно до комунікативної потреби, тематики ситуативного спілкування, віку та рівня підготовленості учнів.

 

Інтегровані змістові лінії та орієнтовні способи їх реалізації у початковій школі

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

використовувати українознавчий компонент в усіх видах мовленєвої діяльності;

засобами іноземної мови популяризувати Україну, українську мову, культуру, традиції. Ставлення:

гордість за Україну, її мову та культуру;

2

Спілкування іноземними мовами

Реалізується через предметні компетентності.

3

Математична компетентність

Уміння:

розв’язувати комунікативні та навчальні проблеми, застосовуючи логіко-математичний інтелект.

Ставлення:

готовність до пошуку різноманітних способів розв’язання комунікативних і навчальних проблем.

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

описувати іноземною мовою природні явища, аналізувати та оцінювати їх роль у життєдіяльності людини.

Ставлення:

інтерес до природи та почуття відповідальності за її збереження.

5

Інформаційноцифрова компетентність

Уміння:

вивчати іноземну мову з використанням спеціальних програмних засобів, ігор, соціальних мереж;

створювати інформаційні об’єкти іноземними мовами;

спілкуватися іноземною мовою з використанням інформаційнокомунікаційних технологій;

застосовувати ІКТ відповідно до поставлених завдань. Ставлення:

готовність дотримуватись мережевого етикету.

6

Уміння вчитися упродовж життя

Уміння:

самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію з різних джерел та критично оцінювати її;

організовувати свій час і навчальний простір;

оцінювати власні навчальні досягнення.

Ставлення:

впевненість у спілкуванні іноземною мовою;

подолання власних мовних бар’єрів;

наполегливість;

внутрішня мотивація та впевненість в успіху.

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

ініціювати усну, писемну, зокрема онлайн взаємодію іноземною мовою для розв’язання конкретної життєвої ситуації. Ставлення:

дотримання етичної поведінки під час розв’язання життєвих ситуацій;

комунікабельність та ініціативність;

креативність.

8

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

формулювати власну позицію;

співпрацювати з іншими на результат, спілкуючись іноземною мовою. Ставлення:

толерантність у спілкуванні з іншими.

9

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

висловлювати іноземною мовою власні почуття, переживання і судження.

Ставлення:

усвідомлення цінності культури для людини і суспільства;

повага до багатства і розмаїття культур.

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння:

пропагувати здоровий спосіб життя засобами іноземної мови. Ставлення:

сприймання природи як цілісної системи;

готовність обговорювати питання, пов’язані із збереженням навколишнього середовища;

відповідальне ставлення до власного здоров’я та безпеки.

 

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх навчальних предметів і є метапредметними. Виокремлення в навчальних програмах таких інтегрованих змістових ліній, як «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях.

 

Інтегровані змістові лінії та орієнтовні способи їх реалізації у початковій школі

 

Тема

Змістова лінія

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека

Підприємливість та фінансова грамотність

Я, моя родина і друзі

 

Розуміє важливість допомоги батькам та розповідає про свої обов’язки.

Виявляє відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Виявляє ініціативу та відповідальність у плануванні робочого дня.

 

Оцінює власні вчинки та вчинки інших людей.

 

 

 

Вибудовує товариські стосунки з оточуючими людьми

 

 

Відпочинок і дозвілля

Розуміє необхідність приведення в порядок місця відпочинку.

Враховує думку товаришів при виборі того чи іншого виду відпочинку.

Розуміє базові правила безпечної поведінки.

 

Природа та навколишнє середовище

Цінує та бережливо ставиться до природи.

Висловлюється про важливість допомоги тваринам та збереження природи.

 

 

Людина

Розуміє наслідки нераціональних дій людини на навколишнє середовище.

Виявляє толерантне ставлення до людей.

Розпізнає позитивні та негативні чинники, що впливають на здоров'я людини.

 

 

 

Розуміє важливість дотримання правил гігієни, рухового режиму та фізичного навантаження

 

Помешкання

 

 

Розуміє необхідність дотримання чистоти та порядку у власному помешканні.

 

Харчування

 

 

Розрізняє здорову та шкідливу їжу.

Складає просте меню з корисних продуктів.

 

 

 

Раціонально розподіляє кошти під час покупки.

Подорож

Виявляє ціннісне ставлення до природи під час подорожі.

 

Обирає безпечний шлях пересування.

Обирає оптимальний вид транспорту.

Свята й традиції

 

 

 

Розуміє необхідність планування покупок на святкування у межах бюджету.

Школа та шкільне життя

 

Використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя.

 

 

 

Навчальна програма є рамковою, а відтак не обмежує діяльність учителів у виборі порядку вивчення та змісту кожної теми. Деякі теми можуть вивчатись інтегровано, наприклад, Я, моя родина і друзі + Свята й традиції, Я, моя родина і друзі + Помешкання. Мовний інвентар є орієнтовним і добирається відповідно до комунікативної ситуації, потреб учнів та принципу концентричного навчання. Він не є метою навчання, тому й не розглядається як окремі лексичні або граматичні теми. Розпочинаючи вивчення іноземної мови, учні початкової школи ще не достатньо володіють лінгвістичними поняттями рідної мови. Тому граматичні структури засвоюються імліцитно пшляхом сприймання мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях. Більшість граматичного матеріалу вивчається на рівні лексичних одиниць: учні засвоюють окремі граматичні явища у мовленнєвих зразках, і їм не потрібно пояснювати морфологічні та синтаксичні зв'язки між частинами мови або структурними одиницями, що входять до зразка.

 

Кроки освоєння особистісно - орієнтованого навчання

1. Підготовчий етап (опрацювання теоретичних праць, підготовка діагностичних матеріалів).

2. Бесіди з учнями про сутність особистісно- орієнтованого навчання, специфіку роботи в нових умовах, діагностування школярів.

3. Планування навчальної діяльності:

а) тематичне та поурочне планування;

б) підготовка матеріалів для поточної та тематичної атестації;

в) укладання технологічної карти;

г) складання індивідуальних планів проходження теми для окремих учнів.

4. Організація навчальної діяльності, в процесі якої в учнів відбувається вироблення:

а) умінь і навичок цілеподоладання, планування, рефлексії, оцінки;

б) ключових компетенцій.

Компоненти особистісно-орієнтованого навчання

Компоненти

Характеристика

Мотиваційний

ефективність навчання залежить від ступеня зацікавленості слухача в здобутті знань; стійку мотивацію до навчання визначає постійна потреба в удосконаленні знань

Ціннісний

дозволяє виробити іншу систему цінностей

Особистісний

продукує психологічну свободу учня та розвиток і удосконалення особистості 4

Розвивальний

дає можливість розраховувати свої сили і дії, а також розвивати власні творчі здібності

 

Вимоги до особистісно - орієнтованого уроку:

  • актуалізація субєктного досвіду школярів. Толерантні стосунки учителя з учнями.
  • наявність цілей уроку, можливість учнів змінити, доповнити пропонований перелік.
  • спілкування на уроці (монолог, діалог, полілог).
  • забезпечення мотиваційної готовності та позитивного настрою учнів.

Доцільно будувати уроки за схемою: досвід учня - рефлексія цього досвіду - саморозвиток.

Для ефективної співпраці учня і вчителя на уроці із самого початку, під час етапу орієнтації, важливо створити емоційний позитивний настрій кожної дитини на подальшу роботу. Доброзичливе спілкування з учнями сприяє закріпленню пізнавального інтересу.

Технології особистісно орієнтованого навчання:

  1. технологія співробітництва - навчатися разом, а не тільки допомагати один одному, усвідомлювати свої успіхи та успіхи товаришів;
  2. технології на основі активізації пізнавальної діяльності учнів - визначається як особистісна якість, яка набувається закріплюються та розвивається під час організованого процесу пізнання з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей учнів;
  3. інноваційні технології - перспективно-випереджувального навчання (С.М.Лисенкова), ігрові, проблемного, програмованого, індивідуального, раннього інтенсивного навчання та інші;
  4. технологія перспективно-випереджувального навчання - особистісний підхід (міжособистісне співробітництво); спрямованість на успіх як головну умову розвитку учнів під час навчальна; запобігання помилок замість роботи над ними; диференціація, тобто доступність завдань для кожного; безпосереднє навчання;
  5. ) ігрові технології – один із видів діяльності дитини. В ній створюються умови ситуацій, повний вид діяльності, досвід суспільства, а загалом створюється самокерування своєю поведінкою.

 

 

 

2.2 Практичний розділ

Початок уроку англійської мови є вітання, пісня вітання, опитування «Як справи?». Потрібно запитувати тільки тих учнів, які виявили бажання.

Методи, які доцільно використати на етапі цілевизначення, це - актуалізація, постановка проблеми, інтрига, ігрова ситуація. Це стимулює і підтримує потребу у пізнавальній активності.

 

План конспект уроку англійської мови з можливими технологіями застосування ообистісно орієнтованого навчання на різних етапах уроку

Клас: 1

Підручник: Smart Junior 1 (стор 32-33)

Розділ: 3 Me and my family

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу

Етапи уроку \ час

Зміст уроку / дії вчителя

Застосування особистісно орієнтованого навчання

Вітання  \ мовна

розминка

  1. хв
  • Вчитель вітається з всіма учнями, співають пісню «Hello! How are you?»
  • Вчитель запитує по завершенні пісні «How are you?»
  1. Вчитель разом з учнями співає пісню й виконує рухи до неї;
  2. учні за бажанням повторюють рухи;
  3. вчитель по завершенню пісні запитує «Як справи?» англійською, учні піднімають руку для відповіді (опитування за бажанням);
  4. вчитель звертається з подібним питання до учнів, які не виявили бажання (соромляться, не памятають як відповісти тощо) за згодою учня  та за прикладом вчителя (рухами з пісні) з'ясовують як саме почувається учень, учень повторюює відповідь за вчителем;
  5. вчитель не наполягає на відповіді учнів, які відмовилися відповідати, не коментує та не змушує їх відповідати;

Подача нового матеріалу

  1. хв
  •              Вчитель розміщує на дошці малюнок родини, запитує «What`s this?», «This is my mother…»
  • підручник впр 1 стор 2, пісня про сім’ю

«My family

This is my mother.

This is my father.

How are you?

Fine thank you.

This is my sister.

This is my brother.

How are you?

Fine thank you.

How are you?

Fine and you?»

  •              вчитедь показує флеш картки членів родини, вказує на кожного члена сім’ї та називає  його/її англійською. «Mother, father…»

 

  1. вчитель демонструє малюнок родини Рона й запитує «What`s this?»;
  2. учні, які мають досвід вивчення англійської відповідають англійською: family, my family, This is a family тощо;
  3. інші учні відповідають рідною мовою : сім’я, родина, тато, мама тощо;
  4. всі відповіді учнів схалюються вчителем й звучить приклад англійською «This is my family. This is my father. This is my mother. This is my sister. This is my brother.»;
  5. учні слухають пісню пеший раз, слухають вдруге та показують на членів родини Рона підспівують по можливості ;
  6. учитель показує на картки членів родини, ставить аудіозапис, учні слухають та повторюють «mother…», учитель просить повторити тих учнів, які не повторювали, звертається до них й показує на картку, порядок карток змінюється, продовжується опитування;
  7. учитель показує на картки й запитує «Who`s this?», учні називають самостійно відповідь або повторюють за вчителем «This is my mother…»

Фізкультхвилинка

2 хв

  •              Вчитель просить учнів встати, включає демонстрацію пісні «The Finger Family»
  •              Учні слухають, повторюють рухи, намагаються підспівувати
  1. учитель запитує чи бажають учні відпочити «Are you tired?», якщо більшість учнів відповідають схвально, то їх просять встати;
  2. якщо учень не хоче вставати, вчитель не заставляє й не умовляє, тільки пропонує якщо буде бажання приєднатися, то учень може приєднатися або робити рухи руками сидячи;
  3. якщо учень відмовляється вставати й повторювати рухи, вчитель пропонує переглянути пісню.

Вживання нової лексики та структури

5 хв

  • пісна про родину
  • підручник впр 2 стор 33, вчитель показує на малюнки, происть учнів показатичленів родини.

«1. This is my mother.

2. This is my sister.

3. This is my father.

4. This is my brother.»

Відповіді:

малюнок 1

малюнок 4

малюнок 3

малюнок 2

  1. вчитель пропонує сісти за столи групами по двоє, учні самостійно вибирають сусіда по парті поки триває пісенька про родину ( 30 сек), якщо учень не знайшов собі пару, то вчитель пропонує себе як партнера, якщо учень проти, то він працює самостійно;
  2. учні слухать аудіо запис до впр. 2 стор. 33, повторюють речення, показують на відповідний малюнок;
  3. учні, які запам’ятали слова, показують перші, інші учні можуть подивитися, що показує сусід по парті й повторити за ним, вчитель перевіряє правильність вибору, перекладає рідною мовою «Це моя мама.»
  4. учень не правильно вибрав малюнок, подивився на вибір сусіда по парті, зрозумів що помилився й показав вірний малюнок, вчитель це зауважив й похвалив, що учень помітив свою помилку;
  5. учні не правильно вибрали малюнок почули переклад вчителя й показали на правильний малюнок, повторили англійською речення за бажанням, проханням вчителя; вчитель підбадьорив учнів.

Закріплення вживання нової лексики та структури

10 хв

  • Вчиель показує картку члена родини на вибір й запитує «Is this my mother?» учні мають співставити малюнок зі словом й відповісти так чи ні;
  • учні парами запитують чи це є член родини на якого показують;
  • друкований зошит стор. 23 впр.1,2  послухай та поєднай потім розфарбуй
  1. вчитель заздалегідь просив учнів принести малюнки їх родини, учні беруть свої малюнки й запитують та відповідають за прикладом;
  2. інші учні, які не принесли малюнок запитують за малюнком підручника, представляються іменем героя й відповідають про членів родини;
  3. учні, які мають низький рівень активності можуть називати лише слова мама, тато, брат ,сестра англійською;
  4. учні можуть вибрати місце відповіді: за партов, біля дошки;
  5. учні можуть відповідати або запитувати вчителя, якщо не знайшлося пари;
  6. учні можуть самостійно запитувати й відповідати на свої питання;
  7. всі відповіді учнів супроводжуються словесною підтримкою вчителя «Well done! Good! Exellent! Great job!Nice work!»
  8. вправи у друкованому зошиті можна виконувати кольоровими олівцями, простим олівцем або ручкою на вибір учнів;
  9. вчиель ставить свій зошит на підставку, проводить лінії указкою, учні називають англійською, українською, перевіряють зєднання за вчителем;
  10.          учень не може поєднати: вчитель пропонує свою допомогу, якщо учень проти, то вчитель не втручається, учень самостійно виконує (дивиться на завдання у сусіда по парті тощо); якщо учень погоджується то вчитель показує олівцем як поєднати малюнок з цифрою в його зошиті.
  11.          учні розфарбовують малюнки за бажанням, самостійно обирають кольори;
  12.          вчитель може запитати про улюблений колір учня «What`s your favotite colour?», отримує різні відповіді англійською або українською мовами або учень показує олівець певного кольору й повторює його назву за вчтелем;
  13.          учні виконують завдання під звучання вже знайомої пісні про кольори англійською, можуть підспівувати за бажанням.
  14.  по завершенні будь-якої роботи учні можуть сказати за прикладом самоцінювання англійською «I did it! I`ve done it!», вчитель допомагає у вимові цих фраз

Підсумок уроку

4 хв

  • вчитель просить назвати членів родини англійською й показує на флеш картки на дошці;
  • гра «Memory game»вчитель просить учнів дивитися на картки членів родини, слухати які слова вчитель назвав, а одне слово пропустив, учні мають назвати це слово англійською ( так щоб учні повторили всі назви членів родини)

« father, mother, sister…», учні відповідають «brother»

  • учні (за бажанням) розповідають про свою родину за прикладом розповіді Рона
  • учні можуть запропонувати принести малюнки своїх родин на наступний урок та описувати їх
  1. учні називать слова хором, вчитель може попросити підняти руку тим, хто сам хоче назвати всі малюнки;
  2. вчитель просить учнів, які не відповідали повторити слова за прикладом;
  3. учні за власним малюнком або за малюнком підручника розказують про свої родини;
  4. слабких учнів вчитель просить повторити за прикладом, показуючи на малюнки членів родини, розміщених на дошці.
  5. під час гри вчитель не запитує тих учнів, які не відповідали, не просить їх відповідати, просто повторює правильну відповідь, показуючи на цей малюнок; хвалить за правильні відповіді;
  6. вчитель запитує в учнів які вправи з цього уроку хочуть повторити наступного уроку;
  7. вчитель повідомляє учням, що вони вивчили нові слова та структури, активно працювали, дякує їм за їхню роботу «Thank you for your work! You are great!»;

Прощання

1 хв

  • Вчитель просить учнів встати й прощається , пісня «Good bye!»
  1. учні втають на прохання вчителя, співають пісню й виконують рухи до неї разом з вчителем;
  2. учні, які бажають, можуть повторити подяку за роботу вчителя за прикладом «Thank you for the lesson!»

 

Початок уроку англійської мови є вітання, пісня вітання, опитування «Як справи?». Потрібно запитувати тільки тих учнів, які виявили бажання.

Методи, які доцільно використати на етапі цілевизначення, це - актуалізація, постановка проблеми, інтрига, ігрова ситуація. Це стимулює і підтримує потребу у пізнавальній активності. Діти з цікавістю виконують поставлені завдання, бо налаштовані на кінцевий результат.

Етап проектування навчальної діяльності є третім, але не менш важливим, ніж попередні. На цьому етапі учитель разом з учнями може складати та обговорювати план проектної роботи.

Проектуючи свою роботу на урок, діти впевнені у своїх силах, бо мають право вибору. Це дуже важливо для підтримки пізнавального інтересу.

Етап виконання плану діяльності - основний етап уроку. Головними умовами активізації пізнавальної діяльності молодших школярів є надання можливості вибирати способи навчальної діяльності (письмово чи усно, індивідуально чи в групі, парі; викладання опорних положень чи розгорнута відповідь, в узагальненому вигляді чи на конкретних прикладах); вибір учнями способів фіксації пояснення нового матеріалу (конспект, схема, таблиця, опора, план, тези, висновки тощо); вибір учнями (за можливості) завдань і способів їх виконання при закріпленні знань, формуванні вмінь і виробленні навичок; варіативність домашнього завдання (диференціація за рівнем складності, способом виконання).

Для того щоб дитина могла краще розкрити свої здібності, свій навчальний потенціал і водночас комфортно почуватися на уроці, можна використати різнорівневі завдання. Це завдання підвищеної складності, творчі, випереджувальні вправи, вправи на кмітливість, уважність тощо; запланувати роботу в парах, групах. Наприклад, словникову роботу на уроці читання можна провести в парах.

Проведення веселих і цікавих фізкультхвилинок на уроках в початковій школі є необхідним, так як учні більш схильні до рухливої діяльності і дитині складно в класі просидіти за партою цілий урок нерухомо. Фізична активність життєво необхідна для людини, зокрема для дітей молодшого шкільного віку, яким дуже важко протягом тривалого часу сидіти на одному місці, у зв’язку з чим через деякий час увага учня розсіюється і він не сприймає учбовий матеріал так, як потрібно.Можна повторити актуальну лексику під музику.

Цікавою формою стимулювання сильних учнів до співробітництва можуть бути доручення самостійно в парі з однокласником дібрати завдання для наступного уроку, скласти перевірочну роботу. Учні як рівні партнери та співавтори беруть участь разом з учителем в оцінці уроку, залучаються до контролю навчальної діяльності, до виправлення допущених помилок і неточностей. Не менш важливим ніж оцінювання учнів є механізм «цінування» - вираження педагогом свого позитивного ставлення, задоволення з приводу діяльності учнів та їх результатів. «Цінування» може бути тільки позитивним, воно передбачає автентичність педагога - відповідність почуттів, які реально переживаються.

Аналіз та оцінювання учнями власної діяльності (пояснити, що вони дізналися, що їм сподобалося, а що ні, що хотілося б повторити на наступному уроці тощо)

Учитель має відзначити оригінальність суджень, правильність і раціональність шляхів розвязання проблем. Урахування індивідуальних пізнавальних можливостей, темпу і стилю навчальної діяльності учнів. Створення ситуації успіху на уроці. Варіативність завдань репродуктивного, частково-пошукового, дослідницького, творчого характеру. Рівень диференціації домашніх завдань, можливість вибору видів дяльності на наступний урок.

 

 

 

 

 

Використані джерела

 

  1.               МОН Навчальні програми для 1-4 класів https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi
  2.               НАКАЗ МОН№ 813 від 13 липня 2021 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів
    закладів загальної середньої освіти»

 

  1.               Микитась Т. Особистісно орієнтований підхід в організації освітнього процесу в Новій українській школі. Директор школи, ліцею, гімназії.  2018.  № 6.   С. 92-96.
  2.               Ковалевська С. С. Людмила Лисяк: майбутнє за особистісно-орієнтованою освітою: інтерв'ю. Педагогічна майстерня (Осн.). 2017.  № 4.  С. 33-36.
  3.               Яценко С. Л. Особистісно орієнтоване навчання: теоретичний та прикладний аспекти. Проблеми освіти: Наук-метод. зб.  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. Київ, 2015.  Вип. 85. С. 231-237.
  4.               Поясик О.І. Особистісно орієнтоване навчання як запорука розвитку особистості школяра / Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(19), Issue: 38, 2015 www.seanewdim.com
  5.               Чудна В. І. Організація особистісно орієнтованого навчання молодших школярів. Таврійський вісник освіти.  2014.  № 1(1).   С. 170-176.
  6.               Підласий П.І. Продуктивний педагог. Настільна книга педагога / П.І. Підласий. - X.: Вид. "Основа", 2010.-360 с.
  7.               Особистісно-орієнтовані технології навчання і виховання у вищих навчальних закладах: [колективна монографія] / [В. Андрущенко, Н. Дівинська, Б. Корольов та ін.; за заг ред. В. Андрущенка, В. Лугового]. - К.: Педагогічна думка, 2008. - 256 с. 4. Підласий
  8.          https://osvita.ua/vnz/reports/pedagog/14591/
  9.          https://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/3/vupysk_21.pdf
  10. https://publishing.linguist.ua/publishing_book/smart-junior/
  11. http://acup.poltava.ua/wp-content/uploads/2015/03/GrinovaM.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
1811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку