Особливості формування навичок критичного мислення в здобувачів освіти початкової ланки

Про матеріал
Виступ на педраду / курси За темою "Особливості формування навичок критичного мислення в здобувачів освіти початкової ланки"
Перегляд файлу

Особливості формування навичок критичного мислення в здобувачів освіти початкової  ланки

 

Тема формування критичного мислення є дуже актуальною сьогодні. Тренінги, майстер-класи та лекції на цю тему збирають великі аудиторії, адже кожен зацікавлений у розвитку цього вміння. Оскільки жити в сучасному інформаційному просторі й не володіти навичками критичного мислення означає піддаватися маніпуляціям, довіряти фейкам і бути легкою здобиччю для шахраїв.

За результатами досліджень наскрізних умінь учнів початкової школи виявлено найнижчі результати з розвитку умінь критичного та системного мислення. Це стало причиною актуалізації даної теми. Саме тому діти в Новій українській школі навчаються через діяльність, яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Дидактичні матеріали пропоную  розробляти з урахуванням вподобань дітей. Використовувати ігрову форму навчання та героїв мультфільмів, що наразі популярні серед дітей, які мотивують з великим інтересом виконувати поставлені завдання. За вмілого використання гра стає незмінним помічником педагога. Бо у грі діти перевіряють свою силу, спритність, у них виникає бажання фантазувати.  Завдання обов’язково повинні бути розробленні із урахуванням  діяльнісного та компетентнісного підходу.

За необхідності матеріали можна використовувати багаторазово, попередньо  роздрукувати і заламінувати. Писати маркером, а потім стерти вологою серветкою.  Або вирізати всі деталі, приклеїти двохсторонній скоч, липучки або магніт.

 Важливого значення використання ігрової форми навчання набуває, коли треба "привести” дитину до вивчення більш складного матеріалу. Адже у процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються. До активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

Також пропоную використовувати QR-коди. Вони легко генеруються  онлайн.  Мають широкий спектр використання. (Квести, самостійні роботи, матеріали за темою). Код  сканується за допомогою планшета чи телефона – і ви  вже за мить переходите на зашифровану сторінку, де розміщений матеріал, який можна краще розглянути, завантажити, або виконати завдання.

Використання методів для розвитку критичного мислення в ігровій формі на уроках сприяє професійному зростанню вчителя, змінює атмосферу на уроці, активізує роботу учнів, і як наслідок, покращується якість набутих знань. Звичайно, це клопітка праця, яка  потребує багато часу для підготовки вчителя, але отриманий результат того вартий.

 

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку