Порівняльна характеристика{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє, що було вивчено. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення. Оціночне: вимірює досягнення певного рівняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Судить про якість. Здійснюється під час навчального процесу. Відбувається в кінці навчального процесу. Допомагає учням вчитися один в одного. Змушує учнів конкурувати між собою
Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учніваналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робітсамооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнівоцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батькамизастосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу
Ефективний зворотний зв’язок Ефективний зворотний зв’язок може виникнути тоді, коли використовують метод, що максимально відповідає меті оцінювання: оцінні судження доповнюють похвалами, а також коментарями, що визначають шляхи подальшого вдосконалення; оцінювання здійснюється як у письмовій формі, так і усно; оцінювання супроводжується власним оцінюванням учня результатів своєї роботи (самооцінювання)
Типологія вербальних суджень педагога. Висловлювання підтримуючого типу. Мені сподобалося як ти сьогодні відповідав. Ти у нас такий самостійний та ініціативний. Чудово! Ти не боїшся відповідати першим. Висловлювання розвивального типу. Ти швидко знайшов розв’язання задачі, а інші способи зможеш відкрити?Які чудові роботи! Можливо ти навчиш цьому й інших дітей?Я вважаю, що ти добре справився з … А як ти можеш себе оцінити?
Закон оцінювання – спочатку відмічати позитивні сторони роботи, відповіді («Мені сподобалося …»; «Мене порадувало …»), а вже потім висловлювати зауваження, побажання в доброзичливій формі («Мені хотілося б …»; «А краще зробити так …»; «Спробуй ще раз …»). Виконання завдань за зразком. Це вчить дітей бачити результат і оцінювати його: «Прочитай, як я»; «Подивись і напиши так само»; «Повтори за мною». Використання кооперативного навчання. Працюючи в групі, учні оцінюють спочатку власну роботу за зразком, за планом, використовують картки-інформатори (картку-алгоритм, схему для самоаналізу тощо). Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінюванняІнструменти оцінювання
Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінюванняІнструменти оцінювання. Чарівні лінієчки. Визначення та обговорення критеріїв оцінювання. Виконання роботи. Оцінювання роботи за допомогою "чарівних лінієчок" (спочатку учнем, а потім учителем). Позначка учителя. Позначка учняІдеальний варіант, коли позначки співпадають. Формування самооцінних навичок
Використання умовних позначок. SOS{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Умовні позначки. Значення. Зрозумілі всі етапи виконання завдання. Завдання виконано, але дещо незрозуміло. Завдання виконано, але багато незрозуміло. Потребую допомогиІнструменти оцінювання. Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінювання
Для співвіднесення навчальних дій учня/учениці з етапами досягнення результату рекомендують використовувати орієнтовні рамки оцінювання, відповідно до яких процес досягнення результату навчання проходить через такі рівні реалізації навчальної діяльності: Рівень розпізнавання об'єкта вивчення. Репродуктивний рівень навчальних дій у типових навчальних ситуаціях. Продуктивний рівень навчальних дій в аналогічних типовим навчальних ситуаціях. Продуктивно-творчий рівень навчальних дій у змінених з певним ускладненням (стосовно типової) навчальних ситуаціях
До системи уроків необхідно добирати навчальні завдання, що забезпечують досягнення очікуваного результату на певному рівніНаприклад, система завдань до теми "Правильно вживає в орудному відмінку однини закінчення в іменниках чоловічого (-ом, -ем (-єм), жіночого (-ою, -ею (-єю) роду "