Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів

Про матеріал
Данна презентація містить різноманітні матеріали щодо особливості оцінювання учнів 3-4 класів. Подається матеріал вивчення систем оцінювання в різних країнах. Вибірково зібран матеріал наказів постанов та методичних рекомендацій до теми. Наводиться порівняльна характеристика формувального та підсумкового оцінювання. Тезисно надається інформація на подолання труднощів під час оцінювання учнів, а також зворотний зв'язок та ефективні педагогічні прийоми оцінювання. Надані зразки ведення журналів спостереження тазаповнення свідоцтв досягнень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Наказ МОН України № 813 від 13.07.2021 Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів3-4 класів

Номер слайду 2

За даними МОН України

Номер слайду 3

Поміркуємо. Як оцінювати сучасних дітей?Як допомогти подолати страх помилки?

Номер слайду 4

Міністерство освіти і науки України

Номер слайду 5

Об'єкти оцінювання у 1 - 4 класахвиражати вербальною оцінкоюу 1 - 2 класах - вербальною оцінкоюу 3 - 4 класах або вербальною або рівневою оцінкою за вибором ЗЗСО на підставі рішення педагогічної ради

Номер слайду 6

Види контролю

Номер слайду 7

Два підходи до використання оцінювання Формувальне оцінювання –застосовується для отримання даних щодо поточного стану для визначення найближчих кроків у напрямку покращення. Підсумкове оцінювання –застосовується для визначення кількості вивченого матеріалу за відповідний період

Номер слайду 8

Порівняльна характеристика{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє, що було вивчено. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення. Оціночне: вимірює досягнення певного рівняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Судить про якість. Здійснюється під час навчального процесу. Відбувається в кінці навчального процесу. Допомагає учням вчитися один в одного. Змушує учнів конкурувати між собою

Номер слайду 9

  Коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Пол Блек

Номер слайду 10

Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учніваналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робітсамооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнівоцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батькамизастосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу

Номер слайду 11

При здійсненні формувального оцінювання найважливішими є дві речіЕфективний зворотний зв'язок. Рефлексія (роздумування)Зверніть увагу

Номер слайду 12

Ефективний зворотний зв’язок Ефективний зворотний зв’язок може виникнути тоді, коли використовують метод, що максимально відповідає меті оцінювання: оцінні судження доповнюють похвалами, а також коментарями, що визначають шляхи подальшого вдосконалення; оцінювання здійснюється як у письмовій формі, так і усно; оцінювання супроводжується власним оцінюванням учня результатів своєї роботи (самооцінювання)

Номер слайду 13

Типологія вербальних суджень педагога. Висловлювання підтримуючого типу. Мені сподобалося як ти сьогодні відповідав. Ти у нас такий самостійний та ініціативний. Чудово! Ти не боїшся відповідати першим. Висловлювання розвивального типу. Ти швидко знайшов розв’язання задачі, а інші способи зможеш відкрити?Які чудові роботи! Можливо ти навчиш цьому й інших дітей?Я вважаю, що ти добре справився з … А як ти можеш себе оцінити?

Номер слайду 14

Рефлексія та перегляд результатів. Чого я справді досяг(ла) у результаті цієї роботи?Що я зробив(ла) найкраще?

Номер слайду 15

Закон оцінювання – спочатку відмічати позитивні сторони роботи, відповіді («Мені сподобалося …»; «Мене порадувало …»), а вже потім висловлювати зауваження, побажання в доброзичливій формі («Мені хотілося б …»; «А краще зробити так …»; «Спробуй ще раз …»). Виконання завдань за зразком. Це вчить дітей бачити результат і оцінювати його: «Прочитай, як я»; «Подивись і напиши так само»; «Повтори за мною». Використання кооперативного навчання. Працюючи в групі, учні оцінюють спочатку власну роботу за зразком, за планом, використовують картки-інформатори (картку-алгоритм, схему для самоаналізу тощо). Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінюванняІнструменти оцінювання

Номер слайду 16

Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінюванняІнструменти оцінювання. Чарівні лінієчки. Визначення та обговорення критеріїв оцінювання. Виконання роботи. Оцінювання роботи за допомогою "чарівних лінієчок" (спочатку учнем, а потім учителем). Позначка учителя. Позначка учняІдеальний варіант, коли позначки співпадають. Формування самооцінних навичок

Номер слайду 17

Використання умовних позначок. SOS{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Умовні позначки. Значення. Зрозумілі всі етапи виконання завдання. Завдання виконано, але дещо незрозуміло. Завдання виконано, але багато незрозуміло. Потребую допомогиІнструменти оцінювання. Ефективні педагогічні прийоми формувального оцінювання

Номер слайду 18

Для співвіднесення навчальних дій учня/учениці з етапами досягнення результату рекомендують використовувати орієнтовні рамки оцінювання, відповідно до яких процес досягнення результату навчання проходить через такі рівні реалізації навчальної діяльності: Рівень розпізнавання об'єкта вивчення. Репродуктивний рівень навчальних дій у типових навчальних ситуаціях. Продуктивний рівень навчальних дій в аналогічних типовим навчальних ситуаціях. Продуктивно-творчий рівень навчальних дій у змінених з певним ускладненням (стосовно типової) навчальних ситуаціях

Номер слайду 19

До системи уроків необхідно добирати навчальні завдання, що забезпечують досягнення очікуваного результату на певному рівніНаприклад, система завдань до теми "Правильно вживає в орудному відмінку однини закінчення в іменниках чоловічого (-ом, -ем (-єм), жіночого (-ою, -ею (-єю) роду "

Номер слайду 20

Громи Єлизавети4 клас04/11Іменник

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Замість висновків. В освітньому процесі початкової школи оцінювання сприяє розвитку в дитини віри в себе, у власні сили – «Я можу!», формує у неї мотивацію досягнення успіху, подолання навчальних труднощів – «Я хочу!», розвиває навчальну самостійність, ініціативність – «Я сам(а)!»

pptx
Додано
12 січня 2023
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку