Конспект уроку на тему "Особливості живлення тварин". Метою уроку є сформувати уявлення про живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.
1
Тема. Особливості живлення тварин
Мета. Навчальна. Сформувати уявлення про живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.
Розвиваюча. Розвивати здатність аналізувати біологічні поняття, розвивати пам’ять учнів та аналітичне мислення; формувати пізнавальний інтерес до вивчення біології.
Виховна. Виховувати етично-ціннісне ставлення до природи; акуратність, послідовність у діях, організованість, толерантність.
Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
Тип уроку: комбінований.
Методи навчання: фронтальна бесіда, групова робота, індивідуальне опитування.
Обладнання: опорні схеми і таблиці.
Основні поняття і терміни: гетеротрофне живлення, рослиноїдні, м'ясоїдні, всеїдні тварини, локомоція тварин.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, виявлення відсутніх.
ІІ. Перевірка знань учнів
Індивідуальне опитування:
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про життєдіяльність тварин, як вони харчуються та як рухаються.
ІV. Пояснення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди
Гетеротрофне живлення – це процес надходження в організм готових органічних речовин, які використовуються для життєдіяльності.
Тварини бувають:
Для тварин характерне організмове та позаорганізмове травлення.
Локомоція тварин – сукупність активних рухів, за допомогою яких тварини переміщуються у просторі (у повітрі, воді, ґрунті).
Прояви життєдіяльності тварин:
Тваринам притаманна нервова та гуморальна регуляція функцій. Нервову регуляцію забезпечує нервова система, побудована з нейронів. Гуморальну – здійснює ендокринна система
V. Діагностика правильності засвоєння учнями знань
Правда чи ні
1. Гетеротрофне живлення – це процес надходження в організм неорганічних речовин, які використовуються для життєдіяльності (ні).
2. Для тварин характерне організмове та позаорганізмове травлення (так).
3. Локомоція тварин – сукупність процесів життєдіяльності тварин (ні).
VІ. Закріплення нового матеріалу.
Фронтальна бесіда
Що таке гетеротрофне живлення?
Назвіть групи тварин за джерелом надходження їжі.
Що таке локомоція тварин?
Які є прояви життєдіяльності тварин?
VII. Підбиття підсумків уроку
Сьогодні на уроці ми ознайомилися із живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.
Гра «Мікрофон»
Учні по черзі відповідають на запитання: «Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася), що…».
Аналіз роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати §2 підручника.