Особливості живлення тварин

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Особливості живлення тварин". Метою уроку є сформувати уявлення про живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.


Перегляд файлу

1

 

Тема. Особливості живлення тварин

Мета. Навчальна. Сформувати уявлення про живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.

Розвиваюча. Розвивати здатність аналізувати біологічні поняття, розвивати пам’ять учнів та аналітичне мислення; формувати пізнавальний   інтерес до вивчення біології.

Виховна. Виховувати етично-ціннісне ставлення до природи; акуратність, послідовність у діях, організованість, толерантність.

 Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: фронтальна бесіда, групова робота, індивідуальне опитування.

Обладнання: опорні схеми і таблиці.

Основні поняття і терміни: гетеротрофне живлення, рослиноїдні, м'ясоїдні, всеїдні тварини, локомоція тварин.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, виявлення відсутніх.

ІІ. Перевірка знань учнів

Індивідуальне опитування:

  1.         Що таке життєдіяльність тварин? Які є головні особливості життєдіяльності тварин?
  2.         Які особливості будови тіла тварин?
  3.         Які особливості поширення тварин? Назвіть середовища існування тварин.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про життєдіяльність тварин, як вони харчуються та як рухаються.

ІV. Пояснення нового матеріалу

Розповідь з елементами бесіди

Гетеротрофне живлення – це процес надходження в організм готових органічних речовин, які використовуються для життєдіяльності.

Тварини бувають:

  •   М’ясоїдні
  •   Рослиноїдні
  •   Всеїдні
  •   Паразити
  •   Сапрофаги

Для тварин характерне організмове та позаорганізмове травлення.

Локомоція тварин – сукупність активних рухів, за допомогою яких тварини переміщуються у просторі (у повітрі, воді, ґрунті).

Прояви життєдіяльності тварин:

  •   Дихання (через покриви у червів, через спеціальні органи) – аеробне та анаеробне
  •   Транспорт речовин (шляхом дифузії або кровоносною системою)
  •   Виділення (спеціалізовані органи – нирки, видільні залози)
  •   Подразливість (забезпечується чутливими клітинами покривів або органами чуття)
  •   Ріст (обмежений, риби - необмежений)
  •   Розмноження (статеве і нестатеве)
  •   Розвиток (прямий і непрямий)

Тваринам притаманна нервова та гуморальна регуляція функцій. Нервову регуляцію забезпечує нервова система, побудована з нейронів. Гуморальну – здійснює ендокринна система

V. Діагностика правильності засвоєння учнями знань

Правда чи ні

1. Гетеротрофне живленняце процес надходження в організм неорганічних речовин, які використовуються для життєдіяльності (ні).

2. Для тварин характерне організмове та позаорганізмове травлення (так).

3. Локомоція тварин – сукупність процесів життєдіяльності тварин (ні).

VІ. Закріплення нового матеріалу.

Фронтальна бесіда

Що таке гетеротрофне живлення?

Назвіть групи тварин за джерелом надходження їжі.

Що таке локомоція тварин?

Які є прояви життєдіяльності тварин?

VII. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомилися із живлення тварин, їх локомоцію, розглянути прояви життєдіяльності тварин.

 Гра «Мікрофон»

Учні по черзі відповідають на запитання: «Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася), що…».

Аналіз роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати §2 підручника.

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
16 липня 2018
Переглядів
4104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку