ОСТРІВНІ КРАЇНИ ОКЕАНІЇ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати уміння аналізувати, будувати припущення, робити висновки; виховувати самостійність, уважність, відповідальність.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №33

 

Дата:

 

ОСТРІВНІ КРАЇНИ ОКЕАНІЇ.

 

Очікувані результати НПД: учні називають приклади країн, що входять до складу Мікронезії, Меланезії та Полінезії,визначають особливості їх ЕГП, знаходять та систематизують необхідну інформацію для характеристики країни; пояснюють особливості міжнародної спеціалізації країн.

Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати уміння аналізувати, будувати припущення, робити висновки; виховувати самостійність, уважність, відповідальність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, атласи, ресурси Інтернету.

Опорні та базовіпоняття: держава, залежна територія, країни, що розвиваються, переселенська країна, ВВП, промисловість, сфера послуг, сільське господарство, транспорт, зовнішньоекономічні зв’язки.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

КрімАвстралії, до Океанії належать численніострови в центральній та південно-західнійчастинах Тихого океану. Незалежнідержави і володіннярозташованіна тисячахостровів, розподіленихвеличезнимивідстанями. Незважаючи на те, щоостровивідрізняються один від одного за віком, розмірами, походженням, їх природа, життянаселення і господарствотіснопов’язані з Тихим океаном.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ Й ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Пригадайте, яке походженнямаютьострови в Тихому океані. Зіменамиякихмореплавцівпов’язанівідкриттяцихостровів?

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Особливостігеографічногоположення. Поділ на субрегіони

Робота з картами атласу

1) Мікронезія (ізгрец. «маліострови») — міжПівнічнимтропіком та екваторому західнійчастині Тихого океану. Дрібніострові та архіпелаги: Маріанські, Каролінські, Маршаллові, Гілберта, Банаба. 2) Меланезія (ізгрец. «чорніострови») відносновеликіострови в західнійчастині Тихого океану в Південнійпівкулі. НоваГвінея, Нова Каледонія, СоломоновіОстрови, архіпелагБісмарка, НовіГібриди(Вануату), Фіджі. 3) Полінезія (ізгрец. «багатоостровів») — в центріТихого океану. Основнігрупиостровів: Гавайські, Туамоту, Тонга, Самоа, Товариства, Маркізькі, Лайн, островиНовоїЗеландії (Північний і Південний).

Особливості ЕГП: лежать на перехрестіміжнароднихморськихшляхів, щоведуть з Америки в Австралію, Східну та Південно-СхіднуАзію.

13 держав та 11 залежнихтериторій. За формою державного устрою всі вони,крімФедеративнихштатівМікронезії, унітарні. За формою правлінняпереважаютьреспубліки. КолишніколоніїВеликоїБританії, щозалишилисяускладіСпівдружності, є монархіями.

 

2. Природно-ресурснийпотенціал

Завдання. За допомогою карт атласу та тексту підручникаоцініть природно-ресурснийпотенціалострівнихкраїнОкеанії, зробітьприпущеннящодоїхучастів міжнародномуподіліпраці.

Материкове, вулканічне, кораловепоходженняостровів, щовизначаєрозбіжностіприродних умов та забезпеченістьприродними ресурсами. Переважаєм’якийтеплийкліматізвисокоюкількістюопадів, сприятливий для цілорічногоземлеробства.Обмеженістьземельнихресурсів на дрібних островах. Значніморськібіологічніресурси (риба, молюски, водоростітощо). Унікальна природа сприяєрозвитку туризму.Мінеральніресурсилише наокремих островах. Нова Гвінея — нафта, мідь, залізнаруда, марганець, платина, сріблотощо; Нова Каледонія — нікелевіруди; Нова Зеландія — кам’яневугілля, срібло, золото; Науру — фосфорити (нині сильно виснажені).

 

3. Населення

Близько 18 млн осіб, з них 11 млн проживає в Папуа-Новій Гвінеї та НовійЗелан дії. Для всіх країн, крім Нової Зеландії: висока народжуваність, високийприродний приріст (15–20 ‰), велика частка дітей та молоді, порівняно невисока середня тривалість життя (65–70 років), від’ємне сальдо міграції. ДемографічнаситуаціяНовоїЗеландіїмаєбагатоспільних рис з Австралією.

Меланезія — папуаси (екваторіальна раса); Полінезія, Мікронезія — населенняналежить до особливоїполінезійськоїгрупи, якімаютьознакимонголоїдноїраси. Близькополовининаселенняостровівстановлятьпереселенці з Європи та Азії.

У НовійЗеландіїпонад 70 % становлятьновозеландцієвропейськогопоходження, близько 11 % — вихідці з Азії, часткакорінногонаселення (полінезійці — маорі) 14 %. Переважаєхристиянство — католицизм, протестантизм; збереглисятрадиційнірелігії. Переважаєсільськенаселення. Високийрівеньурбанізації в НовійЗеландії (86,4 %), Науру, НовійКаледонії.

 

4.Господарство

За рівнемекономічногорозвитку (крімНовоїЗеландії) всі належать до групикраїн, щорозвиваються. Серед них є держави з розвиненоюдобувноюпромисловістю, щомаєекспортнезначення, та держави, де переважаютьсільськегосподарство та дрібнотоварневиробництво. Нова Зеландія — розвиненакраїна, входить догрупипереселенськихкраїн. Структура їїгосподарства схожа на структуру господарстваАвстралії.

Сільськегосподарство й рибальство — основа економікибільшостіострівнихкраїн. Кокосова пальма, кава, какао, цукрова тростина, батат, цитрусові, папая,манго, банани, спеції. Рибальство, збірмолюсків і ракоподібних.

Промисловість — переробкариби й рослинноїсировини (копра, кокосоваолія,борошно), виробництвобудівельнихматеріалів. Кустарневиготовленнясувенірівізморськихмушель і деревини. Добувнапромисловість — Нова Гвінея, Нова Зеландія, Науру, Нова Каледонія. Лісова та деревообробнапромисловість.

Третинний сектор. Туризм та фінансовадіяльність: Нова Зеландія, Фіджі,Тонга, Нова Каледонія, Вануату, Західне Самоа, Острови Кука.

 

5.Зовнішніекономічнізв’язки

Експорт: продукціясільськогогосподарства та харчовоїпромисловості; дляокремихкраїн — мінеральнасировина. Імпорт: машини та обладнання, паливо,хімікати, споживчітовари, медикаменти. Залежністьвідфінансовоїдопомогиколишніхаботеперішніхметрополій.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Самостійна робота

Завдання (робота за варіантами). За допомогою карт атласу та ресурсівІнтернетускладітьекономіко-географічну характеристику острівнихкраїнОкеанії: НовоїЗеландії, Папуа Нова Гвінея, Науру та ін.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 29.

2. Підготуватикросворд «Океанія» (від 15 запитань).

 

1

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку