Загальні відомості
Школа |
Кремінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 |
Юридична адреса |
вул. Радіщева, м. Кремінна, Луганська область 92900, тел. (06454) 2-15-82, Е-mail: school4kremennaya@ukr.net |
Завідуючий ресурсною кімнатою |
Фішер Ганна Сергіївна |
Загальна площа кабінету |
23 кв.м |
Обладнання ресурсної кімнати
Кремінської ЗОШ I-III ступенів №4
відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 N 414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти»
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
11 травня 2018 р. за N 582/32034
Опис майна загального призначення ресурсної кімнати
№ |
Найменування |
Кількість |
1. |
Спортивно-ігровий комплекс «Піратік» со скалолазкой |
2 |
2. |
М’яч для фітнесу дитячий |
1 |
3. |
М’яч для фітнесу |
3 |
4. |
Стілець офісний |
6 |
5. |
Стіл дитячий трикутний регулюючий |
4 |
6. |
Мольберт дитячий |
2 |
7. |
Комплект цеглинок Лего Play box |
2 |
8. |
Стінка дитяча з 5-ти елементів |
2 |
9. |
Книжкова шафа |
1 |
10. |
Стіл письмовий |
1 |
11. |
Магнітна дошка |
1 |
12. |
Диван |
1 |
13. |
Килимок масажний |
1 |
14. |
Валик для масажу стопи |
2 |
15. |
Комплект розвиваючих килимків «Ніжки-долоньки» |
1 |
16. |
М’яка модульна конструкція «Квітка-семиквітка» ( у тимчасовому використанні) |
1 |
17. |
Крісло-мішок (у тимчасовому використанні) |
4 |
Ресурсна кімната в закладі освіти
Поняття «ресурсна кімната» офіційно вжито у наказі МОН від 23.04.2018 №414 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18?lang=ru#Text ), яким затверджено Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах загальної середньої освіти.
Ресурсна кімната – це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Основне призначення ресурсної кімнати
Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.
У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.
У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні (зазвичай облаштовують кухню та їдальню). Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.
Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.
Обладнання для ресурсної кімнати
Для облаштування особливого класу необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування:
Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження.
Зонування ресурсної кімнати
У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла що вона відчуває і що зараз їй потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомогає дитині налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.
Зона фізичного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей тому, що не рідко діти з ООП , мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну, тактильну, пропріоцептивну системи, розвивають баланс та координацію.
У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їй звісно допомогає спеціаліст. Тут відбувається вивчення букв, цифр, геометричних фігур і т.д. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбуваються сенсорна інтеграція та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові, нюхові, смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні стимули. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні.
У ресурсній кімнаті присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готуєть їжу розігріваючи її, роблять чай або сервирують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку.
Обов’язковими для ресурсного класу є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитині як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитина розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.
Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитини зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.
План ресурсної кімнати