Паспорт ресурсної кімнати

Про матеріал
Завідування ресурсною кімнатою передбачає матеріальну відповідальність, а отже повинно оплачуватися.Але без відповідної документації це не можливо.До Вашої уваги паспорт ресурсної кімнати з навединими прикладами(без титульного аркушу).
Перегляд файлу

Загальні відомості

Школа

Кремінська загальноосвітня

 школа І-ІІІ ступенів №4

Юридична адреса

вул. Радіщева, м. Кремінна, Луганська область 92900, 

тел. (06454) 2-15-82,

 Е-mail: school4kremennaya@ukr.net

Завідуючий ресурсною кімнатою

Фішер Ганна Сергіївна

Загальна площа кабінету

23 кв.м

Обладнання ресурсної кімнати

Кремінської ЗОШ I-III ступенів №4

відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 N 414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти»

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України

11 травня 2018 р. за N 582/32034

Опис майна загального призначення ресурсної кімнати

Найменування

Кількість

1.

Спортивно-ігровий комплекс «Піратік» со скалолазкой

2

2.

М’яч для фітнесу дитячий

1

3.

М’яч для фітнесу

3

4.

Стілець офісний

6

5.

Стіл дитячий трикутний регулюючий

4

6.

Мольберт дитячий

2

7.

Комплект цеглинок Лего Play box

2

8.

Стінка дитяча з 5-ти елементів

2

9.

Книжкова шафа

1

10.

Стіл письмовий

1

11.

Магнітна дошка

1

12.

Диван

1

13.

Килимок масажний

1

14.

Валик для масажу стопи

2

15.

Комплект розвиваючих килимків «Ніжки-долоньки»

1

16.

М’яка модульна конструкція «Квітка-семиквітка» ( у тимчасовому використанні)

1

17.

Крісло-мішок (у тимчасовому використанні)

4

 

Ресурсна кімната в закладі освіти

 Поняття «ресурсна кімната» офіційно вжито у наказі МОН від 23.04.2018 №414 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18?lang=ru#Text ), яким затверджено Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах загальної середньої освіти.

Ресурсна кімната – це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Основне призначення ресурсної кімнати

Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.

У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.

У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні (зазвичай облаштовують кухню та їдальню). Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.

Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.

Обладнання для ресурсної кімнати

Для облаштування особливого класу необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування:

  •                    Спортивно-ігрові товари (необхідні для заняття фізкультурою);
  •                    Парти. Стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;
  •                    Засоби навчання та методики, спеціальна література;
  •                    Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.

Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження.

Зонування ресурсної кімнати

  • Зона групової роботи та зустрічей

У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла що вона відчуває і що зараз їй потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомогає дитині налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.

  • Зона фізичного розвантаження

Зона фізичного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей тому, що не рідко діти з ООП , мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну, тактильну, пропріоцептивну системи, розвивають  баланс та координацію.

  • Зона індивідуальної роботи та творчості

У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їй звісно допомогає спеціаліст. Тут відбувається вивчення букв, цифр, геометричних фігур і т.д. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбуваються сенсорна інтеграція та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові, нюхові, смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні стимули. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні.

У ресурсній кімнаті присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готуєть їжу розігріваючи її, роблять чай або сервирують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку.

Обов’язковими для ресурсного класу є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитині як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитина розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.

  • Зона психологічного розвантаження

Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитини зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.

План ресурсної кімнати

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Мелах Цвітана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пінчук Ніна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Черножукова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Михайлова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Романив Романив
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кременчуцька Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сухина Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
5 жовтня 2020
Переглядів
13516
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку