Класні керівники - наймасовіша категорія організаторів виховного процесу в освітніх установах. Взаємодія класного керівника і учнів є ключовим моментом в побудові виховних відносин. Класне керівництво - основна і провідна форма організації виховного процесу в освітніх установах. Успішність діяльності всього педагогічного колективу. Результативність процесу розвитку особистості дитини Благополуччя контактів батьків і школи. Формування дитячого колективу
ЗАВДАННЯ 1. Вставити пропущені відповідно слова………………системи відносин через різноманітні види спільної діяльності класного колективу…………,духовний …….. між суспільством і дитиною в освоєнні основ людської культури………..зусиль педагогів, сім'ї , соціуму ………..сприятливого розвиваючого середовища і морально-психологічного клімату в класіКласний керівник сьогодення: Організатор, професіонал, посередник, творець, координатор
Організатор системи відносин через різноманітні види спільної діяльності класного колективу. Професіонал, духовний посередник між суспільством і дитиною в освоєнні основ людської культури. Координатор зусиль педагогів, сім'ї , соціуму Творець сприятливого розвиваючого середовища і морально-психологічного клімату в класіКласний керівник сьогодення
СИСТЕМА ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСУ- це спосіб організації життєдіяльності та виховання членів класного співтовариства,цілісна і упорядкована сукупність взаємодіючих компонентів,інтегрування навчальних занять, позаурочне життя,різноманітна діяльність і спілкування в класі та поза його межами,вплив соціуму.
ВИЯВЛЕННЯ КОЛЕКТИВНИХ НАВИЧКІВФОРМУВАННЯКОЛЕКТИВНИХ І ЛІДЕРСЬКИХ НАВИЧКІВ ФОРМУВАННЯ КОЛЕКТИВУРОЗВИТОК І СТАНОВЛЕННЯ КОЛЕКТИВУФОРМУВАННЯ І СОЦІАЛИЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ ЧЕРЕЗ КОЛЕКТИВСТАНОВЛЕННЯ КОЛЕКТИВУ:1-2 класи3-4 класи5-6 класи7-8 класи9-11 класи. ЗАВДАННЯ 2. Розподілити етапи становлення колективу і класи
І етап. ВИЯВЛЕННЯ КОЛЕКТИВНИХ НАВИЧКІВ1-2 класи ІІ етап. ФОРМУВАННЯКОЛЕКТИВНИХ І ЛІДЕРСЬКИХ НАВИЧКІВ3-4 класи ІІІ етап. ФОРМУВАННЯ КОЛЕКТИВУ5-6 класи ІV етап. РОЗВИТОК І СТАНОВЛЕННЯ КОЛЕКТИВУ7-8 класи Vетап. ФОРМУВАННЯ І СОЦІАЛИЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ ЧЕРЕЗ КОЛЕКТИВ9-11 класи СТАНОВЛЕННЯ КОЛЕКТИВУ Успіху досягають лише люди з досвідом роботи в колективі,які бажають використовувати досвід колективу. Едвард Лоулор
ВИЯВЛЕННЯ КОЛЕКТИВНИХ НАВИЧКІВОРГАНІЗАЦІЯ І ВИХОВАННЯ ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУКласний керівник2-В класу Шинкар Л. А. Виховання учнівського активу. Організація захоплюючих заходів. Формування здорової громадської думки. Створення і розвиток позитивних традицій класу. Особистість, зливаючись з колективом, не втрачає себе. Навпаки, вона досягає в колективі вищого ступеня свідомості і вдосконалення. Анрі Барбюс
Нова українська школа. Модель поваги прав дитини та демократії: ДИТИНОЦЕНТРИЗМВиховний процес- НАСКРІЗНОМета:виховання цінностей. Модель виховної системи 2-В класу - «Сонячні промінчики». Провідна ідея виховної системи класу – виховання, яке нерозривно пов’язане з вихованням цінностей.
Основні завдання виховної роботи класного керівника. Створити необхідні умови для становлення і прояву індивідуальності дітей.2. Надати педагогічну підтримку кожному учневі в реалізації прагнення стати і бути самим собою.3. Підвищити роль класного співтовариства в прояві індивідуальності учнів.4. Сприяти розвитку особистості дитини,формуванню її інтелектуального, морального потенціалу5. Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.
Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно спрямовані на:виховання шанобливого ставлення до держави;родини, національних цінностей;формування засад здорового способу життя;проведення роботи з сформованості учнівського колективу.до основних завдань, які визначені Програмою” Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ”, затвердженими наказом МОН України , і
ОРГАНІЗАЦІЯ І ВИХОВАННЯ ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУКласний керівник6-В класу. Топалова Л. Г. ФОРМУВАННЯ КОЛЕКТИВУВиховання свідомого ставлення один до одного; Формування моральних якостей;Розвиток творчих, органiзаторських здiбностей. Якщо один домагається успіху, то досягнуть успіху всіДжим Баррет
Професійна компетентність класного керівника. Знання базових педагогічних понять. Оволодіння базовими виховними уміннями. Компетентний класний керівник – це особливе поєднання навичок аналітичного мислення, розуміння учнів і вміння створювати умови для розкриття їхнього особистісного потенціалу..
Довідка:виховання, цілі виховання, зміст, проєктувальні, методи, форми, організаційні,засоби виховання, комунікативні, дослідницькі.знання виховних систем і теорій, діагностичні. Професійна компетентність класного керівника. ЗАВДАННЯ 3. Обрати за допомогою довідки педагогічні поняття і виховні уміння. Знання базових педагогічних понять. Оволодіння базовими виховними уміннями
виховання, цілі виховання, зміст, методи, форми, засоби виховання, знання виховних систем і теорій.проєктувальні , організаційні,комунікативні, діагностичні, дослідницькі. Професійна компетентність класного керівника. Оволодіння базовими виховними уміннями: Знання базових педагогічних понять:
ОРГАНІЗАЦІЯ І ВИХОВАННЯ ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУ. Класний керівник 9-В класуІванова Т. Д. ФОРМУВАННЯ І СОЦІАЛИЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ ЧЕРЕЗ КОЛЕКТИВФормування самосвідомості, відкриття свого внутрішнього світу;Вміння вчитися розуміти самого себе, правильно сприймати і оцінювати власні якості і відношення в колективі. Досвід колективного життя є не тільки досвід сусідства з іншими людьми, через колектив кожен член його входить в суспільство. А. С. Макаренко
1 крок до Закону: «Я – громадянин України»2 крок до Батьківщини: «Я – господар на своїй землі»3 крок назустріч Знанням: «Я – творець своєї долі»4 крок назустріч Родині: «Я – надія родини»5 крок до Моральності і Духовності: «Я – справжня людина»6 крок до Праці: «Я – майстер на всі руки;7 крок до Творчості і Дозвілля: «Я – талановита людина»8 крок назустріч Спорту і Здоров’ю: «Я – цінитель життя»Виховна система 9-в класу
2 крок до Батьківщини: «Я – господар на своїй землі»Має на меті формування почуття любові до свого рідного краю,Батьківщини, народу, традицій та звичаїв, шанобливого ставлення додержавної символіки, толерантного ставлення до історії та культури інших народностей, які проживають в Україні, а також виховання дбайливого,ціннісного ставлення до природи, почуття відповідальності за довкілля
Творчий класний керівник. Виходить за межі вирішення вузьких педагогічних проблем. Прагне до співробітництва, співпраці з учнями. Пам'ятає , що єдиною школою у якій формується моральні риси,є реальне життя. Створює атмосферу радості, комфортності в класному колективі. Постійно в пошуку і навчанні.
Про важливість принципу “ Я навчаюсь, щоб взаємодіяти ” свідчать підсумки 19-тирічного дослідження в штаті Пенсільванія. Дослідники спостерігали за дітьми, які наскільки добре ділилися, слухали інших, розв'язували проблеми , були корисними для інших. Було виявлено, що діти з найвищими соціальними і емоційними оцінками в освітньому закладі були більше благополучними в житті. Самосвідомістьуправління собою,соціальна обізнаність, навички спілкування, відповідальність у прийнятті рішень.