Пропоную переглянути конспект першого уроку 2018-2019 н. р на тему "Діти єднають Україну". Заплановано в уроці проведення ранкового кола, визначення настрою учнів, створення "асоціативного куща", , а також майстер-клас по створенню "рушника єдності". Цікавим завершенням уроку є створення фотозони, де діти зможуть зробити цікаві фотографії.
Тема. “Діти єднають країну”
( Майстер-клас по виготовленню рушника єдності)
Мета: сформувати ключову компетентність:
Вміння вчитися– формувати якості: наполегливість, старанність, оволодіти прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, досягнення успіху, запам’ятовування;
Громадянську – прагнення жити в європейській країні;
Соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групах;
Предметну – визначити роль і місце України в Європі, дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу, спонукати до дослідницької та пошукової діяльності, творчо підходити до виконання поставлених завдань, виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: ілюстративний та демонстраційний матеріал, карта світу, державна символіка, прапор євросоюзу, «чарівні окуляри», різнокольорові аркуші А 4 формату для створення «асоціативного куща», розфарбовки для створення «рушника єдності», «куточок настрою», різнокольорові аркуші для поділу на групи
Хід уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Діти сідають на свої місця, обираючи колір і діляться на групи
Вчитель. Швидко промайнуло літечко і ось вересень покликав нас до школи. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.
« Визначення настрою»
А з яким настроєм ви завітали на урок?
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Вправа «Комплімент»
Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Маринко. У тебе гарні очі».
Вправа «Чарівні окуляри»
Учитель показує дітям коробку й повідомляє:
– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.
ІІІ. Оголошення теми і мети заходу
-Діти , а як називається наша Батьківщина?
Що для мене Україна?
Це моя Батьківщина,
Рідна мати, колиска ,
Перших спогадів низка ,
Запах луків і поля ,
Цей мі І глибоке коріння,
І майбутнє творіння ,
Те, що в серці, у крові
Суміш болю і любові
III. Основна частина
Вчитель. Діти, кожен з нас , українців , відчуває те ж саме і міг би продовжити цей вірш, додаючи щось своє , особисте. Це тому, що ми належимо до великої і древньої нації, тому , що в нас є почуття любові до рідної землі , гордість за геніальних діячів науки і культури , яка дала українська земля : Григорія Сковороду, Тараса Шевченка , Ярослава Мудрого, Лесю Українку.й дім …
1. Створення асоціативного куща «Україна» (робота в групах)
2. Робота з інформацією
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв.метрів. На території України проживає понад 110 національностей.
Кожна держава має свої державні символи , давайте пригадаємо які
символи нашої держави ви знаєте?
- Вивчаючи такий предмет як « Я у світі» , ви мабуть пригадуєте що наша країна має багато сусідів, і вони так само як і наша країна входять до європейського союзу (Робота з картою)
- Тому і кажуть «Ми – діти європейської родини, або ми – діти Європи».
До складу ЄС входять 28 країн.
— Народи світу різняться між собою національним одягом, звичаями,
традиціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі,дерева, тварини, національні блюда
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не
нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так
виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї,нашій країні.
Руханка
В цьому класі друзі всі. ( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – шкільна сім'я.
В цьому класі друзі всі.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
IV. Майстер-клас по виготовленню рушника єдності
V.Рефлексія
Настав час закінчувати наш урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і скажимо 1 слово, яке б характеризувало ваші враження про урок. А зараз запрошую вас до нашої фотозони.
Фотозона
Зроблена рамочка з хештегом #1 вересня