Пропонований виховний захід проводиться у формі тренінгового заняття, на якому учні вчаться розумінню негативного впливу шкідливих звичок на здоровя людини.
Для учнів 7-8 кл.
Урок-тренінг на тему:
« Шкідливі звички
та здоров’я»
З досвіду виховної роботи
вчителя ЗОШ І-ІІ ст. с.Яревище
Стецюк Марії Іванівни
Мета: формувати поняття про корисні й шкідливі звички, ставлення до свого здоров’я як до цінності; розвивати вміння обговорювати ситуації, раціонально вирішувати проблеми; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Завдання для учнів:
Тип заняття: урок-тренінг.
Хід заходу
На дошці – висловлювання:
Здоров’я дитини – багатство родини.
Здоров’я народу – багатство країни.
Здоров’я – всьому голова.
Розум та здоров’я – найдорожче за все.
Здоров’я і за золото не купиш.
І. Організаційний момент. Привітання.
Учитель. Дорогі діти! Сьогодні ми проведемо незвичний урок. Тож пропоную привітатися також нетрадиційно.( Діти отримують бейджики, на яких записують своє ім’я так, як би вони хотіли, щоб до них зверталися. По черзі кладуть свою долоню в долоню сусіда і, називаючи його ім’я, промовляють: «Добрий день!»). Щойно ми утворили коло друзів та однодумців.
ІІ. Вступне слово. Мотивація діяльності.
Учитель. Здоров’я людина накопичує та розтрачує протягом усього життя. На це впливають місце проживання людини, умови життя та праці, спосіб харчування тощо. Немаловажний чинник – шкідливі звички, яким людина може піддаватися. Як вони впливають на її життя? Про це поговоримо сьогодні.
ІІІ. Діяльність учнів.
Завдання 1. Поміркувати над змістом висловлювань, записаних на дошці. Висловити свою аргументовану думку стосовно них.
Завдання 2. Створіть прийомом «Гронування» свої словесні асоціації до слова «Здоров’я». Презентуйте свої думки.
Бесіда – виокремлення поняття «шкідливі звички».
Алкоголізм Паління Наркоманія
Робота в групах. Створення антиреклами на дані поняття (малюнок, вірш, гасло тощо). Презентація робіт груп.
Створення «Асоціативного куща» до слова «здоров’я». ( Скарб, найвища цінність, головне тощо).
Факти без аргументів для захисту (виступи учнів з повідомленнями).
Надзвичайно підступним ворогом людини є алкоголізм. На жаль, нині алкогольні напої широко рекламуються, їм надають різних фруктових смаків, вигадують привабливі назви. Вплив алкоголю на молодий організм набагато страшніший, ніж на дорослий. У печінці дитини ще відсутній фермент, що розщеплює етиловий спирт на нетоксичні сполуки. Ось чому вживання навіть незначної дози алкоголю може призвести до дуже небезпечних наслідків: він швидко розноситься по крові й накопичується в мозку. Це миттєво спричиняє порушення психіки, важке отруєння. Унаслідок одного сильного сп’яніння гине 20 тис. клітин головного мозку, які більше не відновлюються.
Дуже небезпечним для людини будь-якого віку є наркотики. Вони спричиняють швидку залежність організму. Наркотики – це отрута, що руйнує клітини мозку, печінки, інших важливих органів. Вживання наркотиків через шприц є небезпечним через високу ймовірність заразитися СНІДом.
Вправа «Вільний мікрофон».
Зміцнюють здоров’я:
Ослаблюють здоров’я:
Вправа «Погані звички – у сміття». Пригадайте декілька ваших звичок. Які з них вам не подобаються? Яких звичок ви хотіли б позбутися? Запишіть їх на клаптику паперу й викиньте у сміття.
ІV. Рефлексія. Продовжіть фразу: «На цьому занятті я…»
V. Підсумок. Уявіть себе сильною, вольовою людиною, якій вдається все, чого вона прагне. Ви щодня розвиваєтеся, набуваєте знань, самовдосконалюєтеся. Ви впевнено позбуваєтеся шкідливих звичок, якщо вони у вас є. Корисні звички стають вашими найкращими друзями.
Візьмімося за руки й скажімо голосно: «Я буду здоровим!»