Костянтинівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5
Костянтинівської міської ради Донецької області
Перший урок для учнів 4 класів
Тема: «Я люблю свою країну»
Підготувала: Толочка М. В.
2019
Перший урок для учнів 4 класів
Тема. Я люблю свою країну.
Мета. Поглибити знання учнів про Україну як частину Європи. Розвивати емоційний інтелект, зв′язне мовлення, мислення дітей, вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі, вчити продуктивно співпрацювати в групі. Формувати національну свідомість, відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем. Виховувати любов до рідного краю, активну громадську позицію, відповідальність, порядність, гідність, ціннісне ставлення до людей, до суспільства і держави.
Обладнання: зображення смайликів з різними емоціями, картки для психологічного налаштування, карта Європи, пазли для групової роботи, плакат «Я очікую відчути…», плакат із зображенням України в середині великого серця, м′яч, стікери, електронний ресурс для проведення фізкультхвилинки, роботи над піснею «Моя країна – Україна».
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Психологічне налаштування.
- Щиро вітаємо всіх у нашому класі в цей святковий день! День Знань – це свято що завжди відрізняється яскравими враженнями і переживаннями, новими надіями і несподіваними зустрічами. Воно об′єднує учнів, батьків, учителів. Оберіть смайлик, який відповідає тим емоціям, які ви сьогодні відчули з самого ранку. Поясніть , чим вони були викликані.
(На дошці розміщені підписані смайлики з різними емоціями: радість, щастя, гнів, розчарування, здивування, байдужість, страх, спокій, здивування, паніка тощо)
- Про що б ви поговорили з тим товаришем, який залишився байдужим або хвилювався? Свої репліки можете починати так:
«Ти схвильований, але…»
« Напевно, ти хотів би …»
« Ти так засмутився через …»
« По-моєму, ти стурбований. Хочеш поговорити про це? Я думаю …»
2. Вправа « У класі – новенький».
Діти разом з учителем стають у коло.
- Хто такий новачок? (Це той, хто приходить до класу вперше.)
- Новачки зазвичай розкуті та веселі чи почуваються ніяково, сором′язливо?
- На вашу думку, новенького хлопчика чи дівчинку краще залишити в спокої чи варто зразу познайомитися з ним, заспокоїти, запросити до гри. Як би ви були б новачками, з якими емоціями ви б хотіли, щоб вас зустрічали? (Привітно, доброзичливо, з усмішкою.)
- Давайте поділимось своїми теплими почуттями і усміхнемося один одному.
Діти ідуть по колу, зупиняються, виконують відповідні рухи.
В цьому домі ми - сім′я,
Ми і ви, і ти, і я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Ми – одна сім′я!
Усміхнись тому, хто зліва,
Усміхнись тому, хто справа,
Ми і ви, і ти, і я –
Ми - одна сім′я!
ІІ. Оголошення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.
- Чого ви очікуєте від цього навчального року?
- Прочитайте тему першого уроку. Чого очікуєте від нього? Висловте свої міркування стосовно того, які позитивні емоції ви зможете отримати, працюючи на уроці. Запишіть їх на стікерах, розмістіть на плакаті «Я очікую відчути…»
- У школі ви не тільки вивчаєте математику, мови, природу нашої країни, нашої Землі. Ви вчитеся жити в умовах сучасної держави, дотримуватися її законів, відстоювати свої власні права та застосовувати ці знання в своєму повсякденному житті. Людина не може існувати відокремлено від суспільства, від інших людей. Ми є частинкою великої спільноти під назвою Людство. Людина,що розуміється на питаннях співіснування з людьми інших держав, має більше шансів на гідне, щасливе, багате життя.
ІІІ. Робота над матеріалом заняття.
1. Робота з картою.
- Розглянемо Україну на карті Європи. Що ви можете сказати про свою державу? (Вона найбільша серед країн Європи. Україна є географічним центром Європи.)
- Так. І Україна прагне бути не тільки географічно частиною Європи, вона має на меті стати повноцінним членом Європейського Союзу. Розберемося, для чого нам це потрібно.
2. Робота в групах. Вправа «Збери пазли».
- Європейський Союз – це союз 28 незалежних держав, що розташовані в Європі. Він об′єднує країни за певними принципами. У вас на партах лежать різнокольорові пазли. Об′єднайтеся в групи за їх кольором, зберіть пазли і ви дізнаєтеся, що це за принципи. Поясніть , як ви розумієте кожний із них.
1) «Свобода» – свобода слова й вибору, але не вседозволеність
2) «Демократія» – народ є єдиним джерелом влади в державі.
3) «Верховенство права» – жодна людина не може бути вище закону, ніхто не може бути покараний державою, крім як за порушення закону. І це покарання повинно бути законним.
4) «Повага до людини» - визнання людини як найвишої цінності, її достоїнств, заслуг, унікальності та створення гідних умов для її існування.
- Як, на ваш погляд, дотримання цих принципів в Україні може змінити наше з вами життя?
- Що значає бути європейцем? (Бути патріотом своєї держави, чесно працювати, поважати людей різних національностей, з повагою ставитися до їх звичаїв і традицій, дотримуватися законів, цінувати і берегти мир, поважати думку інших людей тощо.)
Фізпауза «Україно, вперед!» (Виконується під відеоролик.)
- Пропоную порухатися і відпочити разом з веселим смайликом!
3. Гра «Скажи своє слово».
- Ми часто говоримо, що любимо свою країну. Отримавши м′яча, скажіть, за що ви любите Україну, чим пишаєтеся, за що вдячні їй.
Учитель кидає невеличкий м′яч дітям у довільному порядку.
4. Перегляд відеоролику від журналу «Пізнайко».
Звучить пісня «Моя країна – Україна» (сл. Ганни Чубач, муз. Максима Пасічника) у виконанні школярів м. Києва. Малюнки для кліпу взято зі сторінок популярного дитячого журналу «Пізнайко».
- Чому гордяться діти України своєю Батьківщиною?
-Який настрій передають малюнки, що супроводжують пісню?
ІV. Рефлексія.
- Зніміть свій стікер, якщо вам вдалося відчути те, що ви передбачали на початку уроку. Розмістіть його на великому серці, що огорнуло нашу Україну. Наповнимо наше серце почуттями! Стисло поясніть, чим це почуття було викликано.
Передбачення, що не здійснилися, обговорюються.
- Що нового ви узнали про Україну? На якому етапі уроку вам було працювати найцікавіше? Чому? Бажаю всім пронести позитивний настрій та жагу до знань крізь кожен день нового навчального року!
Список використаних джерел
1. Анна- Марія Богосвятська. Сучасний урок : Скарбничка прийомів рефлексії. – Тернопіль: Вид. «Підручники і посібники», 2019
2. Дидактичні ігри та завдання: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
4. Музична фізкультхвилинка «Україно, вперед!» : [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=3r-knTvih1Q