Ми – українці єдина сім'я
Мета: Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
Обладнання: Карта України, віночок із різнокольорових паперових квітів, Тітонька Сова, веселі літери.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
– Чим сьогоднішній день особливий?
- Ось, дітки, ви стали вже дорослими, ідете в школу, а якщо ви ідете в школу, то ким ви вже стали?
- Так ви стали школярами.
– Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем, коли ви стали школярами, щоб ви були здоровими, щасливими, слухняними учнями.
_ Скажіть будь-ласка, навіщо нам ходити до школи? Чого ми тут навчимося? ( відповіді дітей )
- Але не подумайте, що ми тільки читатимемо і писатимемо, ми також будемо гратися у різні ігри, відгадувати загадки, малювати і співати, бігати і танцювати. Разом з нами будуть вчитися і казкові герої, вони частенько приходитимуть до нас у гості.
- І сьогодні до нас в гості завітала Тітонька Сова, але вона прийшла не сама, а з веселими літерами. Ці веселі, яскраві літери ми повинні з вами вивчити.
ІІ. Знайомство.
– Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Тетяна Сергіївна. А тепер познайомимося з вами.
Практична робота
– Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ІПБ голосно і чітко. Ми з вами спробуємо сплести чарівний віночок. (За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.)
ІІІ. Народження нової родини.
– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Цей віночок усіх нас об'єднав в одну родину. Тепер ми одна родина, один колектив. І з цього дня він буде нашим оберегом. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім'я.
– Діти, а що таке сім'я? Де вона може проживати? (Учитель вивішує на дошку карту України.)
– Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми з вами – українці.
– А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім'я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім'я,Неповторні – ти і я!Будемо усі дружити,В злагоді і мирі жити.Бо життя – це диво – казка!В ньому є любов і ласка!Ми прийшли у світ, щоб жити. Й на Землі добро творити!
ІV. Завдання від Тітоньки Сови.
- Весь час поки ми з вами працювали, Тітонька Сова за вами спостерігала, побачила, які ви розумні дітки. Але наша розумна Сова прийшла не з порожніми руками, вона принесла нам конверт з завданнями. І хоче перевірити чи справитесь ви з її завданнями.
Стоїть веселий світлий дім,
Дітей багато дуже в нім.
Там пишуть і рахують,
Читають і малюють. (Школа).
В сумці зошити, буквар.
Хто до школи йде? (Школяр).
Хто скликає на урок?
То дзвенить шкільний… (Дзвінок).
Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка).
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? (Зошит).
Малювать в альбомі цім
Допоможуть… (Олівці).
- А чи знаєте ви казки? Я читатиму, а ви скажете, з якої це казки.
“…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри граються…” (“Колосок”).
“…Кізонько моя мила, кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?…” (“Коза-дереза”).
“…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…” (“Колобок”).
“…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лиски і поніс додому…”
(“Котик і Півник”).
“…хто, хто тут живе?
— Я — Мишка-шкряботушка,
Жабка-скрекотушка,
Зайчик-побігайчик!
— А ти хто?…” (“Рукавичка”).
(До всіх казок показую казкових героїв).
—А тепер послухайте вірш, як Миколка збирався до школи, і скажіть, що він взяв зайве? (коли почуєте зайвий предмет, плескайте в долоні)
Миколка-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку, –
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту, І географічну карту,
Трактора, машину, мило
Вже й надворі звечоріло .
Сів Микола дама думку:
“Чи усе поклав у сумку?” Надія Кир'ян
Ми – українці єдина сім’я
Мета: Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
Обладнання: Карта України, віночок із різнокольорових паперових квітів, Тітонька Сова, веселі літери.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
– Чим сьогоднішній день особливий?
- Ось, дітки, ви стали вже дорослими, ідете в школу, а якщо ви ідете в школу, то ким ви вже стали?
- Так ви стали школярами.
– Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем, коли ви стали школярами, щоб ви були здоровими, щасливими, слухняними учнями.
_ Скажіть будь-ласка, навіщо нам ходити до школи? Чого ми тут навчимося? ( відповіді дітей )
- Але не подумайте, що ми тільки читатимемо і писатимемо, ми також будемо гратися у різні ігри, відгадувати загадки, малювати і співати, бігати і танцювати. Разом з нами будуть вчитися і казкові герої, вони частенько приходитимуть до нас у гості.
- І сьогодні до нас в гості завітала Тітонька Сова, але вона прийшла не сама, а з веселими літерами. Ці веселі, яскраві літери ми повинні з вами вивчити.
ІІ. Знайомство.
– Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Тетяна Сергіївна. А тепер познайомимося з вами.
Практична робота
– Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ІПБ голосно і чітко. Ми з вами спробуємо сплести чарівний віночок. (За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.)
ІІІ. Народження нової родини.
– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Цей віночок усіх нас об’єднав в одну родину. Тепер ми одна родина, один колектив. І з цього дня він буде нашим оберегом. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
– Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати? (Учитель вивішує на дошку карту України.)
– Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми з вами – українці.
– А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім’я, Неповторні – ти і я! Будемо усі дружити, В злагоді і мирі жити. Бо життя – це диво – казка! В ньому є любов і ласка! Ми прийшли у світ, щоб жити. Й на Землі добро творити!
ІV. Завдання від Тітоньки Сови.
- Весь час поки ми з вами працювали, Тітонька Сова за вами спостерігала, побачила, які ви розумні дітки. Але наша розумна Сова прийшла не з порожніми руками, вона принесла нам конверт з завданнями. І хоче перевірити чи справитесь ви з її завданнями.
Стоїть веселий світлий дім,
Дітей багато дуже в нім.
Там пишуть і рахують,
Читають і малюють. (Школа).
В сумці зошити, буквар.
Хто до школи йде? (Школяр).
Хто скликає на урок?
То дзвенить шкільний… (Дзвінок).
Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка).
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? (Зошит).
Малювать в альбомі цім
Допоможуть… (Олівці).
- А чи знаєте ви казки? Я читатиму, а ви скажете, з якої це казки.
“…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри граються…” (“Колосок”).
“…Кізонько моя мила, кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?…” (“Коза-дереза”).
“…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…” (“Колобок”).
“…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лиски і поніс додому…”
(“Котик і Півник”).
“…хто, хто тут живе?
— Я — Мишка-шкряботушка,
Жабка-скрекотушка,
Зайчик-побігайчик!
— А ти хто?…” (“Рукавичка”).
(До всіх казок показую казкових героїв).
—А тепер послухайте вірш, як Миколка збирався до школи, і скажіть, що він взяв зайве? (коли почуєте зайвий предмет, плескайте в долоні)
Миколка-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку, –
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту, І географічну карту,
Трактора, машину, мило
Вже й надворі звечоріло .
Сів Микола дама думку:
“Чи усе поклав у сумку?” Надія Кир’ян