Перший урок на тему ,,Наука як мистецтво чи мистецтво як наука?,,

Про матеріал

Перший урок на тему ,,Наука як мистецтво чи мистецтво як наука?,, Розробка уроку з презентацією. Мета даного уроку виховувати ціннісне ставлення до культури та мистецтва.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наука як мистецтво чи мистецтво як наука?

Номер слайду 2

Наука і мистецтво так же тісно пов’язані між собою, як легені й серце Л. М. Толстой

Номер слайду 3

Ті, хто запалився жагучою любов'ю до мистецтва, не вивчивши попередньо і з усім належною ретельністю наукової частини цього, найдоречніше було б порівняти з моряками, які вийшли в море на кораблі без керма і без компаса, а тому не можуть і сподіватися коли-небудь прибути в бажаний порт. Леонардо да Вінчі

Номер слайду 4

Зупинка №1 ,,Що для мене…”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Мистецтво. Наука      

Номер слайду 5

Зупинка №2 ,, Наука в живописі,,

Номер слайду 6

Зупинка №3 ,, Наука в архітектурі”

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Зупинка №4 ,, Науковий підхід у вишивці українського рушника, вишиванки”

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Зупинка №5 ,, Наука як мистецтво”

Номер слайду 18

Дякую за увагу

Перегляд файлу

Науково-методичний центр

Управління освіти Миколаївської міської ради

Миколаївський морський ліцей

імені професора М. Александрова

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок

на тему: ,, Наука як мистецтво чи мистецтво як наука?”

 

 

 

 

 

 

 

Виконав: вчитель математики

Десятник Сергій Володимирович

 

 

 

 

 

 

Миколаїв 2018


Тема: Наука як мистецтво чи мистецтво як наука?

Мета: формувати ціннісне ставлення до культури та мистецтва, почуття національної гордості, вміння бачити та цінувати красу; розвивати образне мислення: активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію; створити умови для висловлювання власних думок щодо мистецтва та науки; поглибити знання про європейські цінності.

Компетентності: загальнокультурна, навчально-пізнавальна, комунікативна спілкування державною мовою та компетентність в природничих науках і технологіях.

Обладнання: мультимедійна презентація, матеріал для роботи кожного учня(папір, олівець), картини та роботи дітей, ілюстрації за темою, надруковані цитати видатних мислителів.

Технології, методи, форми роботи: ІКТ (віртуальна онлайн галерея, електронна презентація, відеоролики), діалогова (робота в парах, дискусія, бесіда), асоціативна.

Тип уроку: урок подорож.

Вікова категорія: 13-16 років.

Хід заходу

І. Мотиваційний етап

Доброго дня діти! Я радий вас бачити в новому навчальному році таких усміхнених, веселих, радісних. Нехай цей навчальний рік принесе вам великих досягнень в усіх ваших починаннях, звершень, перемог.

І сьогодні, на першому уроці я хотів би з вами помандрувати двома великими, творчими видами діяльності, якими людство займається з самого свого початку існування. Будь ласка, вашій увазі відеоролик.

Відеоролик ,,Мистецтво і наука,, до 3.46 секунди (українські субтитри).

Запитання до класу: ,,Як ви гадаєте, про що сьогодні піде мова? ”.

Діти дають свої пропозиції.

Тема сьогоднішнього нашого уроку ,, Наука як мистецтво чи мистецтво як наука? ”.

Слайд №1

На підтвердження ваших слів, я наведу цитати великих мислителів Л.М. Толстого та Леонардо да Вінчі.

Слайд №2

,, Наука і мистецтво так же тісно пов’язані між собою, як легені й серце ”

Л.М. Толстой

Слайд №3

,,Ті, хто запалився жагучою любов'ю до мистецтва, не вивчивши попередньо і з усім належною ретельністю наукової частини цього, найдоречніше було б порівняти з моряками, які вийшли в море на кораблі без керма і без компаса, а тому не можуть і сподіватися коли-небудь прибути в бажаний порт ”

Леонардо да Вінчі

ІІ. Основна частина

Переглянувши даний відеоролик, я хотів би вас запитати, а що для вас означає мистецтво, наука? Що ви бачите в них спільного або можливо ці два поняття взагалі не мають нічого спільного?

Слайд №4

Я пропоную вам з кожного ряду назвати та записати у табличку, що на дошці по одному вашому твердженню ,,Що для мене мистецтво? ” та ,,Що для мене наука? ”

  1.               Зупинка №1 ,,Що для мене…” (робота в рядах)

 

Мистецтво

Наука

 

 

 

 

 

 

 

Після заповнення таблиці, зробити висновок написаному та ще раз наголосити на цитатах, що були сказані на початку уроку.

Слайд №5

А тепер давайте перенесімося у світ живопису, у світ написання картин. Для цього переглянемо з вами цей цікавий відео урок та невеличкий уривок відео. Увага на екран.

  1.               Зупинка №2 ,, Наука в живописі,,

Діти переглядають відео урок ,,Як намалювати обличчя людини поетапно (українські субтитри) до 3.46 секунди та вибірково ,,Джоконда (Мона Ліза) .

Запитання до класу: ,,Чи присутня тут наука? ”, ,,Які елементи науки тут використовувались? ”, ,,А що було б, якби малювати обличчя людини без чітких пропорцій? ”.

Діти дають відповідь на поставленні питання і кожний висловлює свою точку зору ”.

Познайомившись з тим, як робляться ескізи обличчя, давайте й ми щось неймовірне створити. Я пропоную вам ,,намалювати музику ”. Ваше завдання, намалювати все, що ви уявите під час прослуховування та перегляду відео. Візьміть чистий листок паперу й олівець, ми розпочинаємо.

Діти роблять свої малюнки під класичну музику і супровід портретів. Після цього обговорюємо результати та робимо висновок.

Слайд №6

Наступний напрямок мистецтва, який у нас на шляху – це архітектура.

  1.               Зупинка №3 ,, Наука в архітектурі”

Запитання до класу: ,,Як впливає наука на архітектуру? ”, ,,Які елементи науки тут використовувались і використовуються нині? ”, ,,Які з них ви знаєте ”, ,,Чи обов’язкова присутність тут науки? Чому? ”.

Діти дають відповідь на поставлені питання, кожний із дітей наводить свій приклад, свою точку зору та пояснюють.

Для підтвердження ваших слів, я пропоную переглянути слайд-шоу фотографій із найвидатніших робіт в архітектурі, назвати їх та зазначити які елементи науки тут були використані.

Слайд №7-13

Після переглянутого та сказаного робимо висновок і переконуємось в тому, що без науки архітектура неможлива.

Живопис, архітектура й інші напрямки мистецтва невіддільні від такої діяльності, як наука. А як бути з українською вишиванкою, вишитим рушником тощо? Чи зустрінемо ми тут елементи науки? Крокуймо далі.

  1.               Зупинка №4 ,, Науковий підхід у вишивці українського рушника, вишиванки”

Для цього давайте гляньмо на презентацію.

Слайд 14-16

Демонстрація кількох видів вишиванки та вишитого рушника з подальшим обговоренням.

Запитання до класу: ,,Чи можна поєднати техніку вишивки рушника з золотим перетином або числами Фібоначчі ”. А чи можемо ми повторити дану техніку, використовуючи числа Фібоначчі й геометричні фігури?

Пояснюється для дітей як геометрично зображуються числа Фібоначчі та пробуємо їх побудувати.

Я пропоную вам зараз намалювати кілька елементів українського орнаменту використовуючи ці числа та геометричні фігури.

Діти малюють український орнамент. Робимо висновок.

Ну і на завершення, давайте гляньмо, а як проявляє себе мистецтво в самій науці.

Слайд 17

  1.               Зупинка №5 ,, Наука як мистецтво”

Відеоролик про хімічні реакції під мікроскопом, утворення фракталів.

 

 

ІІІ. Підсумковий етап

Отже, після всього побаченого та сказаного дайте відповідь мені на запитання: ,,Що для вас зараз означає мистецтво, наука? Чи змінили ви думку? Наука і мистецтво єдині чи ці діяльності не мають нічого спільного? Чи є у вас доповнення до першої нашої таблички? ”. Якщо є, давайте її доповнимо.

На цьому наша подорож закінчується, але ми ще не раз будемо зустрічати науку і мистецтво переплетені між собою. Кожного разу будемо переконуватись, що ці два напрямки діяльності завжди поруч одна з одною. І нехай як наука, так і мистецтво приносить вам лише радість.

Слайд 18

 

1

 

zip
Додано
18 червня 2018
Переглядів
1113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку