1
Тема: Я люблю свою країну - Україну
Мета: поглибити знання учнів про Україну;
розвивати емоційний інтелект, зв'язне мовлення, мислення дітей, вміння
дітей будувати взаємні стосунки;
вчити працювати продуктивно співпрацювати в групі і індивідуально;
формувати національну свідомість. Відчуття приналежності до України,
усвідомлення себе українцем;
виховувати любов до рідного краю, активну громадську позицію.
відповідальність, порядність, гідність, ціннісне ставлення до людей, до
суспільства, до держави.
Обладнання: зображення смайликів з різними емоціями, долоньки; число,
місяць, день, пора року – картки; відеоролик «Україна», картки з
прислів'ями, назвами річок, озер, допоміжними словами до творчого
завдання; мікрофон; руханка до фізкультхвилинки; ноутбук
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Психологічне налаштування
- Щиро вітаю усіх у класі в цей святковий день – День знань – це свято, що завжди об'єднує учнів, батьків, учителів. Оберіть смайлик, який відповідає вашим емоціям, які ви сьогодні відчули з самого ранку.
2. Ранкова зустріч
1. Яка пора року?
2. Який місяць?
3. Який день тижня?
4. Яке свято?
- Діти, ось і закінчились літні канікули. Ми знову всі разом. Я рада бачити вас всіх здоровими. Святково і урочисто розпочався сьогодні новий навчальний рік. Нехай він буде плідний, радісний, цікавий для всіх учнів і принесе гарні досягнення у навчанні.
- Сонечко шле нам вітання
І найщиріші побажання.
Рік навчальний починаєм,
Друзів в колі всіх вітаєм.
Вже на рік ви підросли
І у 4-ий клас прийшли.
Хай успішним рік цей буде.
Смуток хай про нас забуде.
- В цьому домі ми - сім'я,
Ми і ви, ти і я.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
Усміхнись тому, хто зліва.
Усміхнись тому, хто справа.
Ми і ви. Ти і я.
Ми – одна сім’я.
- Перший урок – незвичайний, бо він не стосується жодного з предметів. Це урок державності, людяності.
ІІ. Основна частина
1.Оголошення теми і мети уроку
- Тема нашого уроку: «Я люблю свою країну - Україну».
- Як ви розумієте цю тему уроку?(Відповіді учнів).
2. Вправа «Очікуванні результати»
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
3. Вправа «Асоціативний кущ»
- Які асоціації у вас виникають, коли чуєте слово «Батьківщина»?
(Вулиця, школа, річка, батьки, поля, мова, село, місто, ліси, сім'я, родина).
4. Вправа «Мікрофон»
- Діти, за допомогою цього мікрофона ми пригадаємо, що ми знаємо про Україну? Я зачитую питання, хто з вас знає відповідь, то підносите руку, берете мікрофон і відповідаєте.
1. Що таке держава?
(Країна, у якій ми живемо)
2. Як називається країна, у якій ми живемо?
(Україна)
3. Україна – це наша …
(Батьківщина)
4. Хто є главою нашої держави?
(Президент)
5. Державною мовою є…
(Українська)
6. Яке місто є столицею нашої держави?
(Київ)
7. Яка найбільша річка в Україні?
(Дніпро)
8. Які державні символи України?
(Герб, Гімн, Прапор)
9. Державний Герб України…
(Тризуб)
10. Які кольори прапора України?
(Синій, жовтий)
11. Урочиста пісня нашої держави…
(Гімн України)
12. Найвищі гори в Україні…
(Карпати)
13. Який кущ вважають народним символом України?
(Калина)
14. Кого в родині називають берегинею?
(Матусю)
5. Перегляд відеоролика «Україна»
6. Слово вчителя
- Україна – це наша Батьківщина. Україна – це наша земля, наш рідний край. Наша країна зі славною історією. Мудрими людьми, чарівними піснями. Що дивують світ, з багатими народними традиціями, мальовничими картинами природи. Вона в усьому, що нас оточує, у кожній стежинці, якою ми ходимо до школи. Зараз наша країна переживає нелегкі часи. Але ми усі – українці віримо, що прийде час миру і кожен з нас буде жити під мирним небом у нашій незалежній, вільній, квітучій країні. Країні, яку оспівують у піснях, описують у віршах.
7. Поетична хвилинка
- Що ви можете сказати про нашу Батьківщину?
1. Моя Україно! –
Ліси і поля,
Озера і гори з морями,
Вся наша прекрасна
Священна земля
Навіки залишаться з нами.
2. Наша славна Україна,
Сині ріки, зелений гай,
Чи на світі є країна,
Що миліша за наш край?
3. Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою завжди, кожну мить
Говорить Україна.
4. Ми дуже любим весь наш край
Ми любим Україну.
ЇЇ лани, зелений гай.
В саду – рясну калину.
5. Я живу в Україні,
Де річки і озера сині-
Чиста в них вода, прозора,
В дно глибинне світять зорі.
6. Живи, Україно, живи для краси,
Для сили, для правди, для волі.
Шуми, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.
7. Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина.
Степом котиться диво-луна.
Це моя Україна.
Це моя Батьківщина,
Що, як мама і тато, одна.
8. Моя Україна – це пісня мами.
Розлогі лани колосяться
Вишневі садочки, лелеки на хаті.
Купаються ставочки, хмарки пелехаті.
9. Україно моя, золоті твої поля,
Небо ніжно-голубе,
Що під ним усе цвіте.
Ябуневі сади, смерекові ліси.
Ніжна пісня солов'я –
Рідна ти моя земля.
Вчителька: Я – українка! Живу в Україні, моїй Батьківщині. Де все мені в радість: ліси і сади, озера, річки, глибокі ставки, лани неосяжні, гори, долини, цвіт білосніжний у лузі калини. В душі моїй солодко грає сопілка, бо я з України, бо я – українка.
- А які поетичні рядки ви хочете сказати?
1. Я – українка! Горджуся й радію!
Що рідною мовою я володію.
Шевченковим словом умію писати,
Слова мелодійні у вірші складати.
2. Я – українець! Тут рідна Україна.
На світі лиш одна така – єдина.
Лиш глянь навколо: безмежна й квітуча.
Людьми багата і співуча.
3. Я – українець! Тут моя Батьківщина.
Весь Всесвіт для мене вона.
Найкраща у світі моя Україна.
У цілому світі одна.
4. Я – не просто українець!
Я – великий патріот.
Я люблю тата й маму
І український весь народ.
5. Я – українець!
Я буду сонечку радіти.
Землю скривдити не дам.
Буду світ увесь любити
І рости на радість вам.
6. Я – українець! І цим я пишаюсь.
Що живу в ріднім краю.
Я тут зростаю. Рідний край я люблю.
7. Я – українець! І цим я пишаюсь!
Україна – щедрий край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
8. Я – українець! Про це кажу усім!
Привітний і сонячний наш дім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
9. Я – українка! І цим пишаюсь!
Одним майбутнім зв’язана з тобою, моя земля.
Майбутнім світлим, без сліз і горя,
Де люди будуть дружніми, як одна сім’я.
Руханка
ІІІ. Основна частина
Творчі завдання
1. Яких річок і озер України назви сховалися в поданих стрічках:
СВТЗЬ ІЯ
ДНСТР ІЕ
СНВР ИЕИ
ДНЙ УА
ДНПР ІО
2. Доповнити прислів’я та приказки про Батьківщину.
. Батьківщина – мати…(умій за нею постояти).
. Людина без Вітчизни,…(як соловей без пісні).
. Добре тому, хто в своєму….(домі).
. Що країна, то …(родина).
. Всюди добре, а …(вдома краще).
. Рідна земля і в жмені…(мила).
3. Продовжити прислів’я.
. Добра мати до своїх дітей, а…
. Землю гріх ображати,…
. Батькова хата…
. Не навчив батько -…
бо вона – наша мати.
усім багата.
не навчить і дядько.
земля до всіх людей.
. Добра мати до своїх дітей, а земля – до всіх людей.
. Землю гріх гріх ображати, бо вона – наша мати.
. Батькова хата усім багата.
. Не навчив батько – не навчить і дядько.
4. Проведення досліду.
5. Ребуси
6. Робота з лепбуком
IV. Підсумок уроку
Рефлексія
- Що ви запам'ятали з сьогоднішнього уроку?
- Що найбільше сподобалося?
- Настав час закінчувати наш урок. Давайте повторимо такі слова:
Ми всі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка.
Ми прийшли у світ, щоб жити –
На Землі добро творити!