Перший урок в новому навчальному році дуже важлива подія для усіх учнів -першокласників, для їх батьків та вчителів. Саме тому підготовка до цієї дати повинна бути належною. Доречним буде провести перший урок-ознайомлення зі школою для першокласників у вигляді подорожі, це надасть їм достатню мотивацію до навчання.
Мета: ознайомити учнів зі шкільним життям, дати першокласникам уявлення про школу;формувати в учнів інтерес до знань, прагнення їх здобувати; розвивати пам'ять, мислення, бажання творчо працювати; сприяти вихованню почуття любові до школи, як до рідної домівки; вміння згуртувати дитячий колектив; ввести його у велику шкільну сім’ю; виховувати любов до книги, знань, своїх однокласників; виховувати любов до людей, до України, культурної спадщини нашої держави.
ХІД УРОК
Вчитель. Добрий день шановні діти та гості! Я рада бачити всіх вас сьогодні на першому нашому святі. Любі діти! З цього дня ви учні 1 – Б класу. Ви поповнили ряди нашої шкільної родини. Цей урок у вашому житті перший, тому, напевне, запам’ятаєте його на все життя.
А зараз я запрошую всіх вас в уявну подорож Країною знань і мрій. Відгадавши загадку, ви взнаєте на чому ми будемо подорожувати.
Загадка:
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах.
Так, ми будемо подорожувати на поїзді. Тож поїхали. ( Поїзд на дошці)
Перша зупинка. Зараз ми з вами завітаємо на зупинку «Знайомство»
Почнемо знайомство з мене. Я ваша вчителька. Мене звуть Вікторія Миколаївна.
Я беру твою руку, дитино, маленька.
Щиро, бережно й ніжно в долоні свої.
Поведу через казку, не бійтесь рідненькі, в далекі краї.
Тож давай свою руку і я обіцяю:
Станем друзями всі ми на довгі роки.
Ти полюбиш цю школу і клас свій,
Спозаранку ти йтимеш сюди залюбки.
Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань і хочу, щоб ви подружилися не тільки зі мною, а з іншими дітьми, зі своїми однокласниками , й учнями з інших класів.
Я запитаю, як вас звати, а ви всі разом назвіть своє ім’я.
Важко розібрати ваші імена в такому галасі. Я не зрозуміла. Напевно не зрозуміли їх і всі діти. Тому спробуємо по іншому.
(Учитель передає осінній листочок. До кого з учнів він потрапляє, той називає своє ім′я.)
Ви піднімаєтеся і називаєте своє ім’я, а ви їх запам’ятовуєте. Прекрасно. Ось тепер ми по справжньому познайомилися.
Подорожуючи по країні знань та мрій, ми з батьками хочемо побачити, що ви знаєте та чи готові ви до школи.
Наш поїзд рушив далі. Красива природа оточувала його. Навкруги було багато дерев, чудових квітів, а над ними танцювали метелики.
Друга зупинка. Ми наближаємося до наступної зупинки «Книжкова».
На щастя свято учбового року може тривати щодня. Адже у нас з вами попереду стільки цікавих уроків. На них ми будемо користуватися книжками. Вони поведуть нас у цікаву мандрівку букв та цифр. А з якими саме, допоможуть з’ясувати загадки.
Загадки:
Хто загадку відгадає,
Зразу руку підіймає. (Показує, як саме.)
числа, кола і квадрати;
скільки виросло тюльпанів,
скільки в хлопчиків веснянок,
а в дівчаток бантиків —
скаже... МАТЕМАТИКА
вчитель і школярі
Вчитись допоможе
Рідний наш …БУКВАР
Саме так! Букварик — найперша і найголовніша книжка в житті кожної людини. Бо саме з неї починається чарівне диво — навчання.
Третя зупинка. Незабаром поїзд підїхав до мостика. але щоб його переїхати, необхідно розгадати загадки. Увага! Наш потяг наближається до наступної зупинки «Розгадайка» , Давайте відгадаємо їх швидше:
Озветься – тиша йде у клас, озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок, нам голос подає … (дзвінок).
На замочку дверці.
Жильці тут паперові,
В школі всім знайомі. (Портфель)
Що потрібно взяти?.. (Зошит)
Нова, гарненька… (Ручка)
Хто ж цей славний молодець?
Це ж, звичайно, … (олівець).
Олівців моїх сусідка,
ця вертлява буквоїдка. (Гумка).
І квадратик спробуй.
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка………….\лінійка\
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба …. (школа)
Четверта зупинка. Для того, щоб отримати посвідчення першокласника, ми з вами повинні скласти іспит з математики. Тому наступна наша зупинка «Наукова»
Дайте мені відповіді на запитання:
Пьята зупинка. А ми мандруємо далі. Наступна зупинка «Казкова»
Хто любить казки? А кому мама ввечері читає казочки?
Вгадайте з якої казки я зачитую уривки.
Гра «З якої казки?»
Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик!
А ти хто така?» (Рукавичка.)
Молодці! Правильно назвали всі казки.
Послухайте вірш «Сонячний дім» і скажіть про яку країну в ньому розповідається?
Привітний і світлий наш сонячний дім.
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата,
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
“Мій сонячний дім – це моя Україна!”
Шоста зупинка. Так про яку країну йде розповідь у вірші? Тому наступна зупинка нашої подорожі «Українська»
Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, сильною і багатою.
Розквітай, прекрасна Україно!
Рідна земле, матінко моя.
Хай лунає мова солов’їна,
Пісня неповторная твоя.
Хай смереки, ясени, тополі,
Квіти, луки, трави і сади.
Шепчуть вірші щедрі, добрі,
Вільні, чисті, із джерельної води.
Цікаво, що ви знаєте про Україну? Що ви вчили про нашу країну в дитячому садочку?
Молодці! Багато ви знаєте про свою родину, про рідний край, про нашу Україну.
Зупинка сьома. «Мальовнича». Намалюйте свою найріднішу людину.
Ми сьогодні їм подаруємо частинку свого маленького серця.
Погляньте на край вашої парти і ви бачите маленьке сердечко. Візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх. Хто виконав роботу, підходить до мене і ми подякуємо і подаруємо частинку вашого серця – вашим батькам. За добробут та спокій в ваших родинах; нашій неньці Україні – за процвітання миру та злагоди.
Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися зі всіма завданнями. Тому ви отримуєте першу нагороду в 1 класі. Диплом першокласника вручається за правильно виконані завдання, за активність на уроці «Казкова подорож в країні знань і мрій». Добіг до кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань - стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. Нехай наша школа стане для вас другою домівкою.
Молодці! Ось ви й назвали своє шкільне приладдя, яке знадобиться нам у навчанні.