Перший урок "Розкажемо Європі про себе"

Про матеріал

Ця розробка допоможе провести перший урок. Мета: розширити знання учнів про Україну; формувати почуття патріотизму; розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України; заохочувати творити добро, здобувати знання; розвивати інтерес до вивчення мови, історії України; виховувати любов до Батьківщини, рідного краю (презентація додається)

Перегляд файлу

Розробка першого уроку 2018\2019 н. р. “Розкажемо Європі про себе”

                                 Народознавча гра для учнів та батьків

Мета: розширити знання учнів про Україну; формувати почуття патріотизму; розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України; заохочувати творити добро, здобувати знання; розвивати інтерес до вивчення мови, історії України; виховувати любов до Батьківщини, рідного краю.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, картки для відповідей, ручки, ноутбук; відеоролики про Україну, аудіозаписи пісень, презентація гри.

                                             Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Сьогодні у школі, у класі дуже багато квітів. Вони додають усім святкового настрою , адже дзвоник на святковій лінійці проголосив про початок нового навчального року. Я вітаю всіх вас з цим святковим днем. Зичу вам здоров’я. натхнення та справжніх друзів поряд з вами.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

Наша Батьківщина – одна з найбільших європейських країн. А яка вона – наша країна? Що є в ній най-най? Треба самому подивитися, тоді й зрозумієш. А як? Найкраще, звичайно, вирушити в подорож. Тому тема нашого уроку: “Розкажемо Європі про себе”. Але урок у нас незвичайний – це народознавча гра. Ми запрошуємо батьків взяти в ньому участь. У нас дві команди: батьки та учні.

ІІІ. Актуалізація опорних  знань

І тур. Сходинка “Державні  символи України” (питання задаються по черзі батькам та учням. Правильна відповідь 1 бал)

1.Україна – це споконвіку земля…

А) хліборобів;

Б) гончарів;

В) мандрівників.

2.Державний прапор України..

А) зелено-червоний;

Б) жовто-блакитний;

В)  червоно-чорний.

3.Головними державними символами України є..

А) прапор, герб  та  історія;

Б) прапор, герб та  гімн;

В) герб  та гімн

4. Державним гімном України є пісня:

А) «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»;

Б) «Заповіт»; 

В) «Каменярі».

5. Державним гербом України є…

А) тризуб;

Б) козак із мушкетом;

В) леопард.

6. Автором Державного гімна України є…

А)  Тарас Шевченко;

Б) Павло Чубинський;

В) Микола Садовський.    

ІІ тур.  Сходинка “Народні символи”

1.Назвіть рослину, яку вважають символом України. Підказка: нею прикрашають весільний хліб, вінок нареченої.

А)  барвінок; Б)  калина; В) ромашка.

2. Важко уявити собі українську землю  без цього дерева.  Підказка:  саме під цим деревом молоді освідчуватися одне одному. Назвіть це дерево.

А) береза;  Б)  калина;  В) верба.

3. Це дерево є символом  дівочої краси. Письменники дуже часто порівнюють  дівчину з цим деревом.

А) верба; Б) тополя; В)  дуб.

4. Застромлена під дах гілочка цього дерева служить оберегом. Назвіть це дерево.

А)  черешня;  Б)  вишня;  В)  абрикос.

5. Назвіть народний оберіг українців,  яким перев’язували  старостів, на якому подавали хліб-сіль.

А)  вербова дощечка; Б)  рушник;  В)  вишиванка.

6. Ця річ є частиною національного костюма, а також  він є, за повір’ям,   оберегом від  лиха.

А) хустка;  Б)  рушник;  В)  вінок.

7. Його ставили на покуті в урочисті дні, а прикрашали волошками та маком.

А)  коровай;  Б)  сніп;    В)  вінок.

Відповіді до ІІ туру (Калина; верба; тополя; вишня; рушник; вінок; сніп)

ІІІ тур. Сходинка “Народне мистецтво”

1. В народі кажуть, що у світі доти пануватиме любов, допоки люди писатимуть…

А)  картини;    Б)  писанки;  В)  вірші.

2. Вони виготовляються зі шматків тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом.

А)  скрині;   Б)   капелюх; В)   мотанка.

3.  Використовуючи пензель, можна на такому виробі намалювати візерунки. Матеріал, з якого роблять ці вироби,- глина. Назвіть вид мистецтва.

А)  різьбярство; Б)   малярство;  В)  гончарство.

4.Кажуть, що Бог саме цей дар подарував дівчині-Україні.

А)  вміння торгувати;  Б)  пісня; В)  мода.

5. Зародилося  це мистецтво у селі Петриківка.

А)  ткацтво;  Б)   розпис;  В)   різьблення.

6. Назва цього музичного інструмента лягла в основу назви давнього виду мистецтва.

А)  кобза; Б)  ліра;  В)  скрипка.

7. Носять ту красну одіж споконвіку  в Україні усі люди.

А)   вишиванка; Б)  чоботи; В)   віночок.

Відповіді до  ІІІ туру (Писанки; мотанка; гончарство; пісня; розпис; кобза; вишиванка)

ІV тур.  Сходинка “Визначні постаті України”

1.Українці гордо величають себе козаками. Що  означає  слово «козак»?

А)  кобзар;

 Б)  рицар;

В) вільний воїн.

2. Виберіть прізвище гетьмана України.

А) Іван Вишенський;

Б)  Антон Лотоцький;

В) Богдан Хмельницький.

3. Ім’я цієї  української  художниці.

А) Леся Українка;

Б) Оксана Забужко;

В)  Катерина Білокур.

4. Український поет, твори якого  перекладені  147   мовами світу.

А) Микола Костомаров;

Б) Євген Гуцало;

В) Тарас Шевченко.

5. Виберіть світлину, на якій зображено українську поетесу Лесю Українку.

6. Назвіть ім’я  найсильнішого  українця.

А) Василь Верастюк;

Б)  Андрій Шевченко;

В)  Віталій Кличко.

7.  На якій купюрі зображено Івана Франка?

А) 200 грн.;

Б) 20 грн.;

В)  50 грн.

Відповіді до ІV  туру (Вільний  воїн; Богдан Хмельницький; Катерина Білокур; Тарас Шевченко; Леся Українка; Василь Верастюк; 20 гривень)

V ту.р Сходинка “Темна конячка”

1. Жіноча прикраса  із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї (намисто).

2. Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо (вареник).

3. Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками.Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя (бузок).

4. Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та бадьорості (кава).

  тур. Сходинка  “Мікс-лото”

Завдання:  потрібно поєднати  першу і другу частину  приказок чи прислів’їв.

1.Або будемо на Русі…                                                                    те і під Києвом.

2.Як в Києві на дзвіниці ченці в дзвони  дзвонять,                 а в Києві заблудить.

3.Дурень до Києва,                                                                                               всюди біда однакова.

4.У Києві не женись…                                                                     дурень і з Києва.

5.Язик до Києва доведе                                              та і там розуму  не  придбали.

6.Од Києва до Кракова                                                                 або пропадемо всі.

7.Оце в Києві були                                                           а в Ромнах коней не міняй.

8.За  дурними  нічого  в  Київ  їхати,               так  у  Полтаві  перекупки  на місті        

                                                                                гуторять.

VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»

Завдання:  підберіть  і запишіть  до 3  прикладів назви: річок, міст, народні свята, народні страви, визначні постаті, елементи національного костюму.

VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною

За фотографією назвати місто України.

 

 

ІХ тур.  Сходинка «Бліц-опитування»

Завдання: кожній команді пропонується по 4 запитання. Відповісти правильно та швидко.

Команда учнів

1.Столиця України (Київ)

2. Друге за кількістю населення місто України (Харків)

3. Місто де знаходиться парк Софіївка (Умань)

4. Центр виробництва легкових автомобілів (Запоріжжя)

Команда батьків

1. Найбільше місто на заході України (Львів)

2. Найбільше портове місто (Одеса)

3. Місто де знаходиться могила Шевченка (Канів)

4. Центр ракетобудування (Дніпро)

Х тур. Сходинка “Українською - модно!”

Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.

Дистанція -

Райдуга -

Дефект -

Фото -

Аплодисменти -

Фонтан -

Процент –

(Відстань, веселка, вада, світлина, оплески, водограй,відсоток

ХІ тур.  Сходинка «Нас багато - нас не подолати»

До дошки викликаються представники команд та разом складають пазл (підводяться підсумки гри)

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3266dcf73783.

 

ІV. Підсумок уроку

      Бути українцем – значить пишатися своєю Вітчизною. І нам є чим пишатися і що розказати та показати Європі про себе.  Ми пишаємося красою української природи, древніми традиціями і мудрістю предків, найбагатшою культурною спадщиною.

Бути українцем – значить беззавітно вірити в Україну, як вірили в неї генії і безстрашні захисники українського народу. Тільки почуття любові й глибокої гордості за Вітчизну дає право вірити у її величне майбутнє!

Звучить пісня у виконанні Н. Бучинської « Моя Україна»

https://www.youtube.com/watch?v=c91AsyvC2Cg

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степанова Таісія Сергіївна
    Дуже сподобався матеріал, гарна робота!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1716
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку